"Като малък курорт Сандански е засегнат от липсата на квалифициран персонал в туристическия бранш". Това съобщи за радио „Фокус"-Пирин секретарят на Сдружението на хотелиерите, ресторантьорите и туроператорите Мария Таушанова.
В Сандански се развива тематичен туризъм - летен и зимен. По този начин по-големите курорти привличат квалифицираните кадри в сектора. Оттук идва и проблемът.
„Получава се едно текучество на кадри, което не е приятно за туристическите фирми, които трябва да се справят с този проблем. Въпреки това те не се отказват и са налочили усилията си в тази насока, особено високо категорийните хотели", посочи Таушанова.
В 4 и 5-звездните хотели в Сандански всяка седмица се провежда обучение на персонала. За тема на обучението се избира проблем, върху който е акцентирано от клиентите или забележка, която е отправена към персонала. Целта е да се конкретизира пропускът и да се намерят начини за отстраняването му. По думите на Таушанова българският турист е не по-малко взискателен и претенциозен от чуждестранния.
„Хотелиерите се стремят постоянно да повишат качеството на предлаганите услуги. Като положителна тенденция е и работата с току що завършващи студенти и ученици. Те провеждат практиката си в нашите хотели", каза Таушанова и посочи, че по този начин бъдещите кадри в сферата на туризма се научават какво всъщност трябва да могат и да знаят да правят в сферата на туризма, така че да задоволят нуждите на клиента.
Основният проблем, пред който са изправени хотелиерите от Сандански е качествената реклама, каза още Мария Таушанова. Отново финансовата криза е причината хотелиерите да нямат възможност да заделят достатъчно средства за реклама, тъй като цените са сравнително високи.
Таушанова поясни, че миналата година е реализирана една много добра идея в тази връзка - направена е реклама в няколко авиолинии. „Информацията за град Сандански летеше на борда на няколко авиолинии.
Втората посока, която също се оказа успешна е рекламирането в блок - издаването на списание за дестинацията Сандански", допълни Таушанова и поясни, че в него се дава информация за града и туристическите забележителности в региона. Корицата се финансира от Община Сандански, а самите фирми и винопроизводители, които участват в проекта, плащат за останалите страници.
„По този начин в едно списание се събира много богата информация, събрана до около 6 страници. Констатираме, че след издаването му, интересът към Сандански е по-голям", посочи Таушанова.