Туристическият бранш поиска зам.-министър, който да отговаря за рекламата в сектора. Той трябва да се грижи приоритетно за имиджа на страната ни пред света. Това заяви зам.-председателят на УС на Българската асоциация на туроператорските агенции Георги Петков.
Според него по-важно от личността на самия министър е структурата на ведомството, организацията на работа и готовността да се справи с належащите проблеми в бранша.
Най-важно е спешно да бъдат приети наредбите към закона за туризма, които трябваше да бъдат готови още през есента на 2013 г., каза председателят на УС на БАТА Светла Атанасова.
Сред важните задачи на ведомството е да се справи със сивия сектор, както и да се погрижи за ясна статистика за туристите и приходите от тях, смятат от асоциацията.
Също така новото министерство трябва да осигури средства за национална реклама на страната ни като туристическа дестинация и да даде гаранции за ефективно разходване на парите и реални резултати от кампаниите, заявиха от бранша.
Те прогнозираха ръст на туристите през зимния сезон заради добрите резултати от туристическата борса в Лондон. Спадът през лятото е факт, като според официалната статистика е около 9%, но реално е повече, информира в. „Стандарт“.