Туроператори видяха пропуски в проекта за Гаранционен фонд

09.08.2024 | 15:55
по статията работи: econ.bg
"Установяваме, че липсва глава "Контрол". По какъв начин ще се контролират тези туроператори? Не е описано правилно създаването на двата субекта. По този начин тотално се отваря врата за сив сектор, казват от бранша
Туроператори видяха пропуски в проекта за Гаранционен фонд
Снимка: под лиценза на creative commons

Туристически гаранционен фонд ще плаща обезщетения при евентуален фалит на туроператори. Това предвиждат промени в Закона за туризма, публикувани за обществено обсъждане. От сектора не са съгласни с готвените промени, тъй като не са взети в предвид техните предложения.

"Този фонд се появява със съществуването на директива от 2016 г., която дава задължението на всяка държава да подготви така бизнеса, че да гарантира парите на клиентите при пътуванията. Застраховка, банкова гаранция или гаранционен фонд. Ние използваме застраховката, която в Ковид се оказа неефективна. От бизнеса изразихме сериозно желание да стартираме този гаранционен фонд, защото това е най-работещият вариант. Вече 3 години работим по изготвянето на модел за гаранционен фонд. Това, което се публикува в момента като проект, не е одобрено от бизнеса", коментира председателят на Обединение "Бъдеще за туризма" Павлина Илиева в "България сутрин".

Венцислав Кръстев, който е председател на Сдружение "Туризъм", потвърди, че за пръв път виждат проекта в този му вид. 

"Установяваме, че липсва глава "Контрол". По какъв начин ще се контролират тези туроператори? Не е описано правилно създаването на двата субекта. По този начин тотално се отваря врата за сив сектор. Не можахме да си кажем крайното мнение. Този гаранционен фонд трябва да се пълни с вноски", подчерта той пред Bulgaria ON AIR. 

"Никой не дава механизъм как ще се изчисляват и в какъв размер ще бъдат тези вноски", съгласи се Илиева. 

"Най-силно ни притесни, че създаваме два субекта на пазара, които ще водят до заблуда на потребителя, защото ще имат коренно различна дейност на работа. Потребителят трябва да е много добре подготвен, което не е целта на цялото нещо. Първо е върху туроператорите, после ще рефлектира върху потребителите. Вкарват се решения, които ще затруднят бизнеса и ще заблуждаваме потребителите. Чувстваме се използвани и отхвърлени", заяви тя. 

Кръстев добави, че се надяват да има диалог и ще поискат среща. 

"Този фонд се прави да бъдат защитени клиентите и ние да работим спокойно. И други хора виждат пропуските и може да се възползват от тях", посочи той.

От думите на двамата гости стана ясно, че ще потърсят по-широка подкрепа в лицето на останалите сдружения и ще излязат с официално становище и предложения за промени в законопроекта.

"Силно се съмняваме, че КЗП, при утежнения начин на работа, ще успее да упражни контрол. Туристическият гаранционен фонд ще носи допълнителна административна тежест, но не трябва да има ефект върху потребителя, а това ще се случи", каза още Илиева.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 18.11   1095 г. – Под ръководството на папа Урбан II във френския град Клермон започва Събор на католическата църква, на който е огласена Свещената война –...