Продажбите на техника отбелязват над 10% ръст преди края на второто тримесечие на 2010 г., спрямо първото тримесечие. Това става ясно от представени днес данни на веригата от специализирани хипермаркети "Технополис".
Основен дял в увеличеното потребление заемат плазмени и LCD телевизори в навечерието на Световното първенство по футбол. Само за последните две седмици търсенето се е увеличило със 50% спрямо миналия месец. Очакванията са тенденцията към стабилизиране да се запази, тъй като потребителите са преодолели до известна степен негативното влияние на прогнозите за икономическа криза
Най-стабилни остават продажбите на едра бяла техника, където е отбелязан най-малък спад през 2009 г. Основен фактор за това е засиленото търсене на уреди от енергиен клас А. Над 90% от продаваните хладилници и перални са енергоспестяващи.
Значително нараства делът на телевизорите с вградени цифрови ефирни и кабелни тунери, които заемат над 80% от продажбите. Очакванията на мениджърите от „Технополис" са до въвеждането на цифровия телевизионен формат в България през 2012 г., над 90% от домакинствата да притежават цифров приемник и да не се налага масово закупуване на set top box устройства за преобразуване на цифровия сигнал в аналогов.