Търговският дефицит на САЩ се сви през февруари с близо 6%, парирайки част от голямото покачване месец по-рано, показват данни на Търговския департамент.
Дефицитът в международната търговия със стоки, изключвайки услугите, се понижи през февруари до 64,8 млрд. долара от 68,8 млрд. долара през януари и при очаквания за по-слабо свиване на дефицита до 66,4 млрд. долара.
Свиването на дефицита при търговията със стоки с 5,9% се дължи на понижение на вноса с 2,1% спрямо предходния месец, като в същото време износът от САЩ се понижи с едва 0,1 на сто. На годишна база обаче експортът на американски стоки нарасна с 6,7% (спрямо февруари 2016-а), докато вносът на стоки, произведени извън САЩ, се увеличи с 4,6 на сто.
По-малкият от очакваното дефицит може да подкрепи американския икономически растеж през първото тримесечие на годината, въпреки че влошаването на вноса и на износа могат да ограничат този позитивен ефект.
Международната търговия несъмнено ще остане важна тема през следващите месеци с оглед на обещанията на новия президент Доналд Тръмп да работи за елиминирането на американския търговски дефицит и за увеличаването на заетостта в САЩ.
В краткосрочен план фокусът на внимание ще бъде насочен и към стойността на долара и дали ще има увеличаване на американската официална риторика по отношение на "подценените", спрямо Белия Дом, валути на Китай, Япония и Германия. Финансовите пазари също така ще продължават да бъдат нащрек и относно степента на протекционистка риторика.
Междувременно проучване на компанията Conference Board отчете съществен ръст на доверието на американските потребители през март до 16-годишен връх. Индексът на потребителското доверие нарасна до 125,6 пункта от 116,1 пункта през февруари, достигайки най-високо ниво декември 2000-а година.
Индексът на бъдещите потребителски очаквания за икономическата активност през следващите шест месеца се повиши с близо 10 пункта до 113,8 от 103,9 пункта в началото на годината. В същото време индексът, определящ текущата оценка на американските потребители за икономическите условия в страната, нарасна до 143,1 пункта от 134,4 пункта месец по-рано.
Потребителското доверие се увеличи рязко през март до най-високо ниво от края на 2000-а година, посочи Лин Франко, която е директор на проучването на Conference Board. Потребителските оценки за настоящите бизнес условия и за трудовия пазар се подобриха съществено. Американските потребители също така изразяват много по-голям оптимизъм относно краткосрочните перспективи през бизнеса, заетостта и по отношение на личните доходи. Те усещат подобряване на настоящите икономически условия и техният подсилен оптимизъм предполага за възможно по-нататъшно повишение на перспективите пред икономическия растеж през следващите месеци, допълни той.