Проучване на Министерството на търговията на Китай е установило, че търсенето на вносни стоки в страната остава високо, а потребителите са готови да харчат повече за тях в бъдеще. Според резултатите от анкетата, 30% от разходите на 20% от китайските потребители отиват за чужди продукти.
Най-популярни са козметиката, продукти за бебета и малки деца, часовници, очила, автомобили и бижута. Когато купуват вносна стока, китайските потребители се водят най-чест от мотики като безопасност, качество и реномето на дадена марка.
Около 31% от участниците в проучването са заявили също, че очакват да увеличат разходите си за вносни стоки през следващите шест месеца. Това, според експерти, е добра новина за китайските търговци, като 24,4% от участвалите в анкетата на министерството са заявили, че продажбите на вносни стоки заемат над половината от общите им. Най-атрактивни за внос в Китай в момента са леки автомобили, мебели, бижута и електронни устройства.