Образователната структура на населението на възраст 25 - 64 години през последните години продължава да се подобрява, като следва ясно изразената тенденция на увеличение на броя и дела на населението с висше и средно образование при същевременно намаляване на броя и дела на хората с основно и по-ниско образование.
Относителният дял на населението с висше образование (колеж и университет) се увеличава от 21.6% през 2005 г. на 22.8% през 2008 г. и достига 23.0% през 2009 г. Делът на населението със средно образование се увеличава от 50.8% през 2005 г. на 54.8% през 2008 г., а през 2009 г. е 54.9%. Това става ясно от публикувани днес данни на Националния статистически институт.
Същевременно относителният дял на лицата с основно и по-ниско образование намалява от 27.6% на 22.5% през 2008 г. и достига 22.1% през 2009 г. Това означава, че понастоящем 77.9% от населението в най-активната за трудова дейност възраст (25 - 64 г.) е със средно или висше образование.
Измененията в образователната структура на населението показват основния резултат от функционирането на образователната система и отношението на държавата и на младите хора към образованието. Положителна тенденция се забелязва и в стойностите на показателя "дял на преждевременно напусналите образованието сред населението на възраст 18-24 години", които намаляват, макар и неравномерно, от 20.4% през 2005 г. на 14.8% през 2008 г. и на 14.7% през 2009 г. Oтносителният дял на младежите на възраст 20-24 години със завършено най-малко средно образование през 2009 година остава на същото равнище както през 2008 г. - 83.7%.
От представените днес от НСИ данни става ясно още, че през настоящата учебна година - 2009-10, броят на детските градини и общообразователните училища е намалял съответно с 29 и 50.
Ранното чуждоезиково обучение все повече навлиза в началния етап на основното образование. Относителният дял на децата в общообразователните училища, изучаващи чужди езици в началните класове (I - IV), е 84.1%. Най-голям е делът на изучаващите английски език -86.8% от тези, които изучават чужди езици.
Повече информация и данни за динамичните процеси в образованието през миналата година може да намерите в прикачения файл.