Все повече жалби срещу некоректни онлайн търговци постъпват в Европейския потребителски център.
Това обяви пред БНР ръководителят му Игнат Арсенов. Той предупреди потребителите да проверяват внимателно търговците, преди да направят поръчка от сайтовете им.
Често се случва търговецът, от който е направена поръчката, да не е посочил адрес, заради което потребителят не може да се откаже от покупката, въпреки че има право на това, предупреди Игнат Арсенов.
Според него първият проблем е доставяш една стока, която всъщност не е достатъчно качествена или не е това, което потребителите очакват.
Едно е да видиш нещо на снимка в интернет, друго, това, което е реално, допълни той.
Около 20% от жалбите в Европейския потребителски център са за некачествени мобилни телефони или таблети и още около 20% за проблеми при закупена черна и бяла техника. Не са редки случаите, когато потребителите се оказва, че пазаруват от сайт, който е от Китай, от Щатите, от друга държава, където трудно може да им се окаже съдействие, т.е. практически е невъзможно.
Затова съветът на Арсенов е да проверяваме добре сайтовете, от които пазаруваме.
Транспортът формира някъде под 25 процента от жалбите. Жалбите за некачествени туристически услуги намаляват.