Община Бургас стартира от днес информационна кампания за третиране на отпадъците и поддържане чистотата на града под мотото: „Защо плащаме повече за чистотата на Бургас?”. Инициативата се провежда
съвместно с Консорциум „Титан” – Бургас. На провелата се по този повод пресконференция, заместник-кметът по евроинтеграция и екология Ивелина Василева обяви, че целта на кампанията е да се запознаят
всички бургаски граждани и фирми с правилата за изхвърляне на различните видове отпадъци. „Това от своя страна ще доведе до промяна в начина на мислене и до пълна обществена ангажираност към
екологичните проблеми на Бургас”, заяви още Ивелина Василева.
Гражданите не разграничават строителните от едрогабаритните отпадъци и след извършен ремонт изхвърлят строителните отпадъци в контейнерите за битови, не спазват графика за изхвърляне на едрогабаритни
отпадъци. Тези причини водят до непрекъснато нарастване на разходите и усилията за почистване без видим резултат, подчертаха още на срещата.
32 000 лв. са допълнителните разходи за почистване на районите около контейнерите. Всичко това рефлектира обратно към гражданите, защото таксата за смет не покрива разходите по събиране и извозване
на строителните отпадъци, за които почистващата фирма трябва да отпуска допълнителна техника и работници. Заплащането на транспортирането им.
Според извършени проверки на екоинспектори от общинска дирекция „Опазване на околната среда”, от началото на годината до момента общият брой на нерегламентираните замърсявания е 1309, като гражданите
са причинили повече замърсявания от фирмите.
По време на срещата стана ясно, че общата стойност на наложените до сега санкции е в размер на 27 000 лв., като най-високата глоба на физическо лице е 1500 лв.
Заместник-кметът Ивелина Василева обяви на срещата още, че вече е сформиран екипът, който ще реализира първия спечелен проект по Оперативна програма „Регионално развитие: "Реконструкция на общински
път Бургаски минерални бани – Банево – Изворище”. Тя допълни още, че до края на седмицата ще бъде обявена процедурата по избор на фирма – изпълнител. Проектът, който се отнася до първите 8 км от
пътя, е на стойност 4 664 820 лв. Сумата покрива 100% общите разходи по изпълнение му. Той ще бъде реализиран до края на 2010 г.