От днес стартира обучение по социална, комуникативна и поведенческа компетентност на персонала на „БДЖ - Пътнически превози" ЕООД, който обслужва клиенти. Обучението ще обхване всички служители на длъжност началник-влак, кондуктор, билетен касиер и багажен касиер, както и служителите на гишетата „Информация" в железопътните гари. Общо около 2000 души ще преминат през това обучение в периода от 10 август до края на ноември 2009 г., съобщиха от железопътния превозвач.
Целта на обучението е да усъвършенства уменията на персонала по пътнически превози за общуване с клиенти, действия при критични ситуации, способност за бърза реакция и вземане на адекватни решения и пр. Повишаването на комуникационната и поведенческа квалификация на служителите, които обслужват клиенти, е елемент от подобряването на цялата транспортна услуга.
Обучението се организира от Центъра за професионално обучение към „Български държавни железници". Лектори ще бъдат компетентни психолози от Националната многопрофилна транспортна болница „Цар Борис III".
Теоретичната част от обучението ще включва лекции по етикеция на служебното поведение, социални умения в професионалната комуникация, идентификатори за разпознаване на рискови типове пътници и пр.
Практическият аспект от обучението ще включва групов тренинг за действия и поведение в конфликтни ситуации, както и в проблемни ситуации, които изискват умение за упражняване на т.нар „crowd control" (контролиране и организиране на действията на голяма група хора) и пр.
Центърът за професионално обучение към „Български държавни железници" ЕАД ще подготви и брошура, в която да бъдат систематизирани всички теоретични познания, залегнали в учебната програма на служителите по пътнически превози. Тази брошура ще бъде полезно референтно помагало за персонала след приключване на обучението.