Фериботът Варна - Кавказ тръгва най-рано през април 2009 г.

18.11.2008 | 15:46
по статията работи: Апостол Апостолов
БДЖ влага 150 000 лв. за преустройство на фериботния комплекс
Фериботът Варна - Кавказ тръгва най-рано през април 2009 г.

Фериботната връзка между Варна и Кавказ ще заработи най-рано през април 2009 г., съобщи Симеон Ананиев, директор на изпълнителната агенция "Железопътна администрация" след среща с делегати от Федералното събрание на Руската федерация, ръководена от Виктор Глухих. На срещата присъства и транспортният министър Петър Мутафчиев, съобщи в. "Черно море".

Причините за забавянето са, че руската и българската страна все още не са се споразумели колко ще струва транспортирането на един вагон между двете пристанища и как ще се разпределя печалбата между участниците.

Друга основна причина е необходимостта да се пригодят варненското и кавказкото пристанище, за да се разтоварват вагоните от ферибота "Авангард" върху железния път.

През октомври двете държави одобриха кораба, с който ще се извършват превозите - руския "Авангард" с вместимост 80 вагона. В момента руснаците строят още един кораб, който да се движи по линията - "Славяни". И двата са с 4 м по-тесни, отколкото досега обслужваните кораби. Затова се налага преустройство на пристанищата.

"Български държавни железници" ще платят 150 000 лева за ремонта на варненския фериботен комплекс. Железниците ни разчитат, че с приходите от такси за вагоните и превози, които ще извършват по фериботната връзка, ще намалят загубите си от прекратяването на дейността на "Кремиковци".

На първо време между Варна и Кавказ ще се превозват само масови товари, които не се облагат с акциз. Курсовете ще бъдат веднъж седмично.

Максималният капацитет ще бъде достигнат до 2010 г.. Тогава курсовете ще бъдат поне 3 пъти седмично, сочат предварителните прогнози на руската страна. Планира се оборот на около 2 млн. т. товари между двете страни. В първите години се очаква обемите на превозените стоки да са 500 - 600 хиляди тона.

Фериботната връзка с Кавказ ще послужи и за доставка на оборудване за АЕЦ "Белене" и газопровода "Южен поток". Целта на руснаците е да се избегнат и доставките през трети страни като Украйна, тъй като това може да доведе до оскъпяване на строителството. От българска страна интерес към ферибота са заявили Параходство "Българско речно плаване", БМФ, спедиторската фирма "Дискордия" и др.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 21.11   695 г. – Свети Вилиброрд е ръкоположен за пръв епископ на фризийците. 1344 г. – Започва строежът на сегашната катедрала "Свети Вит", когато епископът...