Френското правителство обмисля въвеждането на данък върху интернет търсачките като Google и Yahoo като начин да подкрепи производството на музика и филми, предаде EUobserver.
Докладът за новия данък е съставен от френското културно министерство и предлага налог върху онлайн рекламирането, като приходите от таксата след това да бъдат превърнати в субсидии или ваучери за артистични, музикални и други културни творби. Само една от 22 предложени мерки в е описвана като „данък Google”, но тя може да се прилага върху Yahoo, Microsoft, Facebook и телекомуникационните компании, които „връзват” клиентите си към Интернет. Точната форма и размер на данъка не са посочени, но авторите го описват като „благоразумен” и очакват приход от около 30 млн. евро годишно.
Освен на интернет търсачките, документът обръща внимание и на видео сайтове като YouTube и Deezer. Той предлага те да бъдат третирани като радио т.е. да им бъде учреден лиценз, който ще трябва да закупят. Лицензът ще позволява неограничен достъп до каталога на сайта.
Другите предложения в доклада, който беше чакан с нетърпение от музикалните и кино средите, предвиждат система за ваучери за млади хора (15-24 години) Music Online. Тя ще позволява купуването на дискове с музика с отстъпка. Ваучерите ще струват 20-25 евро, но за дигитално сваляне ще са 50 евро. Подобни платформи могат да се разработят за филми и книги.
Документът предвижда и въвеждането на компенсации за журналисти, чиято работа се показва свободно в Интернет.
Като цяло френският президент Никола Саркози подкрепи предложенията, макар че не застана изрично зад „данък Google”. Той, обаче, заяви, че позицията на Google на пазара на онлайн рекламата трябва да бъде разгледа внимателно от властите.