Христо Монов е новият директор на БДЖ

12.03.2008 | 15:46
по статията работи: Апостол Апостолов
Влакът пламнал заради късо съединение. Мутафчиев: "Уволненията в БДЖ нямат връзка с влака-убиец"
Христо Монов е новият директор на БДЖ

Христо Монов е новият изпълнителен директор на БДЖ. Досегашният шеф на железниците Олег Петков е освободен от длъжност със заповед на министъра на транспорта Петър Мутафчиев (на снимката), съобщи пресцентърът на Министерството.

Официалното предаване и приемане на поста ще се състои в петък, 14 март 2008 г., по време на заседанието на Съвета на директорите на дружеството.

Монов е роден през 1957 г. в Мездра. Завършил е висшето си образование през 1984 г. в Техническия университет (бивш ВМЕИ) и има научна степен магистър-инженер със специалност "Експлоатация на железопътния транспорт". Той започва кариерата си през 1984 г. като ръководител-движение в гара Подуяне Разпределителна и минава през различни нива на управление в системата на БДЖ. Трудовият му стаж в българските железници е 25 години. До момента той е бил директор на "Експлоатация и техническо осигуряване" в „БДЖ – Товарни превози” ЕООД. Семеен е, с две деца, сочи биографична справка на МТ.

До късно снощи са били обсъждани и кандидатурите на финансовия директор на БДЖ Михаил Драгиев и на шефа на товарните превози Пенчо Попов, но надделяло становището в полза на Монов, твърди Mediapool.bg.

По-рано днес Мутафчиев отбеляза, че уволненията на директора на БДЖ Олег Петков и останалите петима членове на ръководството на железопътната компания не са свързани с пожара във влака София - Кардам, при който загинаха 9 души. По думите му, цитирани от Радио Пловдив, не трябва да се създава ситуация, в която цялата железница да се чувства виновна за тежкия инцидент. Това не беше типично железопътен инцидент, истината трябва да излезе наяве, категоричен беше министър Мутафчиев. Той е потърсил помощ и от европейските служби.

Ръководството на БДЖ е уволнено за това, че не е започнало да въвежда основните мерки за сигурност в железниците след инцидента във влака. Министърът още заяви, че  ръководството не е обявило и сроковете, в които може да се въведе системата за предварителна проверка за опасни товари.

Събраните дотук данни насочват разследващите, че пожарът във влака София – Кардам е предизвикан от късо съединение в шесто купе на кушет-вагона. Това каза днес заместник-главният прокурор Камен Ситнилски, който наблюдава случая. От установеното дотук няма данни за умисъл, към момента е рано да се говори за конкретни виновници, допълни той.

“Разследването ще покаже кой е виновен, дали ще бъде един, двама или пет, за какви деяния. Нещата така се слагат, че не може да няма виновен. Но никой не може да бъде винен за това, че е спазвал закон, който някой смята, че е лош. Не винаги законите са добри, но затова са закони, да се спазват. Единствената вина в такива случаи може би ще трябва да се понесе, морална, разбира се, от законодателя, който не си е свършил добре работата", каза Ситнилски пред репортери.

Снимка: в. "Стандарт"
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 26.11   1335 г. – Провежда се първата среща на Вишеградската тройка – между кралете на Полша, Унгария и Чехия, на която се формира Антихабсбургски съюз. 1394 г....