Христо Монов е новият изпълнителен директор на БДЖ. Досегашният шеф на железниците Олег Петков е освободен от длъжност със заповед на министъра на транспорта Петър Мутафчиев (на снимката), съобщи
пресцентърът на Министерството.
Официалното предаване и приемане на поста ще се състои в петък, 14 март 2008 г., по време на заседанието на Съвета на директорите на дружеството.
Монов е роден през 1957 г. в Мездра. Завършил е висшето си образование през 1984 г. в Техническия университет (бивш ВМЕИ) и има научна степен магистър-инженер със специалност "Експлоатация на
железопътния транспорт". Той започва кариерата си през 1984 г. като ръководител-движение в гара Подуяне Разпределителна и минава през различни нива на управление в системата на БДЖ. Трудовият му стаж
в българските железници е 25 години. До момента той е бил директор на "Експлоатация и техническо осигуряване" в „БДЖ – Товарни превози” ЕООД. Семеен е, с две деца, сочи биографична справка на
МТ.
До късно снощи са били обсъждани и кандидатурите на финансовия директор на БДЖ Михаил Драгиев и на шефа на товарните превози Пенчо Попов, но надделяло становището в полза на Монов, твърди
Mediapool.bg.
По-рано днес Мутафчиев отбеляза, че
уволненията на директора на БДЖ Олег Петков и останалите петима членове на ръководството на железопътната
компания не са свързани с пожара във влака София - Кардам, при който загинаха 9 души. По думите му, цитирани от Радио Пловдив, не трябва да се създава ситуация, в която цялата железница да се чувства
виновна за тежкия инцидент. Това не беше типично железопътен инцидент, истината трябва да излезе наяве, категоричен беше министър Мутафчиев. Той е потърсил помощ и от европейските служби.
Ръководството на БДЖ е уволнено за това, че не е започнало да въвежда основните мерки за сигурност в железниците след инцидента във влака. Министърът още заяви, че ръководството не е обявило и
сроковете, в които може да се въведе системата за предварителна проверка за опасни товари.
Събраните дотук данни насочват разследващите, че пожарът във влака София – Кардам е предизвикан от късо съединение в шесто купе на кушет-вагона. Това каза днес заместник-главният прокурор Камен
Ситнилски, който наблюдава случая. От установеното дотук няма данни за умисъл, към момента е рано да се говори за конкретни виновници, допълни той.
“Разследването ще покаже кой е виновен, дали ще бъде един, двама или пет, за какви деяния. Нещата така се слагат, че не може да няма виновен. Но никой не може да бъде винен за това, че е спазвал
закон, който някой смята, че е лош. Не винаги законите са добри, но затова са закони, да се спазват. Единствената вина в такива случаи може би ще трябва да се понесе, морална, разбира се, от
законодателя, който не си е свършил добре работата", каза Ситнилски пред репортери.
Снимка: в. "Стандарт"