В условията на криза съществуването на правителствен авиоотряд е по-луксозният вариант, по-добре е да се сключват договори за чартърни полети. Но имаме поети ангажименти и отрядът остава, ще се
лети с правителствените "Фалкон" и "Еърбъс", съобщи министърът на транспорта, съобщенията и информационните технологии Александър Цветков в ефира на телевизия Pro.bg, предаде БГНЕС.
Досегашният ръководител на Авиоотряда Цвятко Луканов е освободен заради пропуски в работата с летателните екипажи и недобре планирани разходи, обясни Цветков.
До края на годината почти всички задължения към работещите в железниците ще бъдат изчистени, каза още транспортният министър. Има споразумения с работещите и в БДЖ, и в Националната компания "Железопътна инфраструктура" и на този етап няма социално напрежение. Според министър Цветков ситуацията в БДЖ се стабилизира. За три месеца са спестени около 5 милиона лева, а плановете на правителството предвиждат занапред да бъдат осигурявани над 1,5 млн. лв. годишно от съкращения на разходите. "Имаме намерение железниците да се превърнат в нормално действаща пазарна компания, въпреки огромното количество кредити и задължения", обясни Александър Цветков.
Той уточни, че железниците по традиция се субсидират в европейските държави, а българските само до края на годината имат 200 млн. лв. задължения, които не могат да изплатят сами. Вече се търсят стратегически партньори, за да може БДЖ да функционира на пазарен принцип. Една от идеите е ТИР-ове да преминават транзитно на влакови платформи през България.
България ще спази срока за цифровизация - 2012 година, каза още транспортният министър. Мултиплексите обаче ще се управляват изцяло от частници. Промените в законодателството се правят, тъй като на държавата са вменени много големи инвестиции - над 150 млн. лв., които в условията на криза тя не може да осъществи. Частният инвеститор ще се избере само и изцяло с конкурс, гарантира Александър Цветков.