Цените „на зелено“ в София настигат средните пазарни нива

08.03.2016 | 09:00
по статията работи: Десислава Маданска
Едно от предимствата на подобни сделки е възможността клиентите да участват активно в проектирането на вътрешното разпределение на жилищата
Цените „на зелено“ в София настигат средните пазарни нива
Снимка: Thinkstock/Guliver

Цените на имотите „на зелено“ в София постепенно се изравняват със средните пазарни нива на вече готовите жилища. Така, ако до момента проектите без Акт 16 се търгуваха с около 15-20% по-евтино, то от началото на тази година разликата уверено се стопява.

През първите два месеца на тази година цените на готовите имоти се задържат по-скоро стабилни, тъй като към момента са достигнали равновесна точка.

„Цените на жилищата „на зелено“ обаче растат със значително по-високи темпове“, казва Теофил Петров, изпълнителен директор на Green Life.

По думите му ключовият аргумент за по-ниските цени досега беше свързан с калкулирането на риска - по-малката сигурност за купувачите при покупка на апартамент без разрешение за ползване. Но когато инвеститорът е доказан и финансово стабилен, този фактор губи тежестта. В същото време сделката „на зелено“ носи немалко позитиви, които готово жилище не може да предложи, казва още Петров.

Едно от предимствата на подобни сделки в ранен стадий на строителството е възможността клиентите да участват активно в проектирането на вътрешното разпределение на жилищата в процес на изграждане.

Данните от проучването сочат, че купувачите имат изключително различни изисквания по отношение на ефективното разпределение,поради строго индивидуалните си нужди. Когато станат собственици на ранен етап от изграждане на проекта, те имат опцията да участват в част от проектантските решения. Това е и ключовият мотив да са готови да платят цена, сходна, а понякога и по-висока от тази на вече готовите жилища със сходни характеристики.

Жилищният сегмент е движен и от допълнителни фактори, които причиняват известен дисбаланс. Активният пазар през последните две години доведе до повишаване на амбициите на инвеститорите и така се появиха мащабни планове и проекти с много на брой големи и луксозни жилищни единици. Това обаче не изчерпва разнообразните потребителски потребности.

През последните месеци в София като че ли пазарът следва повече амбициите на предприемачите, отколкото естествените жилищни нужди на купувачите.

През последното тримесечие на 2015 г. беше отчетен спад в разрешителните за строеж, което предначертава определено затишие и купувачите, които търсят първо жилище с оптимални показатели, го усещат. За да е стабилен сегментът, трябва да бъдат покрити всички профили на купувача, а предлагането да е проекция на търсенето.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 19.11   461 г. – Либий Север е провъзгласен за римски император в Равена. 1493 г. – По време на втората си експедиция Христофор Колумб открива остров, който кръщава...