Цените на самолетните билети вече не са определящи за много пътници

25.09.2023 | 11:30
по статията работи: econ.bg
За все повече туристи, които избират да пътуват със самолет след края на пандемията от коронавирус, качеството на обслужването на летищата е от съществено значение
Цените на самолетните билети вече не са определящи за много пътници
Снимка: под лиценза на creative commons

За все повече туристи, които избират да пътуват със самолет след края на пандемията от коронавирус, качеството на обслужването на летищата е от съществено значение. Това сочат резултатите от ново глобално проучване, проведено от организацията СИТА (SITA), която осигурява комуникацията между авиокомпаниите и е доставчик на информационни услуги за сектора на авиотранспорта.

"Когато хората планират пътуване, цените на самолетните билети са само един от факторите, които определят избора им дали да се спрат на полет със самолет. Начинът, по който са били обслужени на дадено летище, се превръща във фундаментален фактор, когато решават през кои аерогари да пътуват. Пътниците се обръщат към авиоиндустрията с ясен призив и той е, че колкото повече са подложени на тромаво и неефективно обслужване, толкова по-вероятно е да обмислят други варианти за своето пътуване", отбелязва Дейвид Лаворел, главен изпълнителен директор на СИТА.

Проучването на организацията е установило, че пътуващите със самолет са все по-склонни да улеснят своето преминаване през дадено летище, като се регистрират за полета си предварително. По-голяма част от тези пътници използват смартфона си, за да се чекират онлайн. Това им спестява пари и им помага по-бързо да преминат през всички регистрации и проверки, предшестващи полета им.

"След края пандемията пътуващите със самолет се увеличават, но това става в условията на недостиг на персонал и на ресурси, изпитван от редица авиокомпании и летища. Поради това се стига до нарушения при изпълнението на графика на полетите и при работата на летищните екипи, от което потърпевши са пътниците", посочват авторите на изследването, проведено от организацията СИТА.

"Над половината от пътниците, (участвали в проучването - бел. ред.) съобщават, че са се сблъскали със забавени или отменени полети. Повечето от тях изтъкват, че това е вгорчило пътуването им", се казва в доклада.

Оказва се, че е отчетено нарастване на трафика през летищата, на които пътниците имат възможност да се регистрират за полета си, без да чакат на дълги опашки и имат възможност да преминат по-бързо през проверките за сигурност.

Ирландското летище "Айърланд уест еърпорт Нок" (Ireland West Airport Knock) обяви, че през август е обслужило рекордните за него 102 000 пътници.

Много пътуващи със самолет са предпочели през един от най-натоварените периоди в годината да летят през тази аерогара в западната част на Ирландия, а не през изпитващото недостиг на персонал летище в столицата Дъблин. Там през миналата година се образуваха дълги опашки от изнервени пътници, припомня ДПА.

С подобни проблеми се сблъскаха и редица британски летища по източното крайбрежие на Ирландско море, а най-голямото летище във Великобритания - "Хийтроу" в Лондон, беше принудено да обяви лимит на броя на пътниците, които обслужва дневно. Това стана на фона на серия от стачки на служители, които неколкократно блокираха работата му.

Международната асоциация за въздушен транспорт - ИАТА (IATA), в която членуват около 300 авиокомпании, превозващи над 80 на сто от пътниците в световен мащаб, обяви неотдавна, че липсата на достатъчно служители по контрол на въздушното движение е предизвикала "неприемливи забавяния на полетите и проблеми за пътуващите".

Поради това се е стигнало до намаляване на броя на пътническите полети в някои райони на САЩ и до поскъпване на самолетните билети.

"По-рано тази година авиокомпании съкратиха с до 10 на сто полетните си разписания от и до летища в района на Ню Йорк. Тава стана по искане на Федералната авиационна администрация (FAA) на САЩ, която призна, че с наличните авиодиспечери не може да гарантира управлението на повече полети", заяви генералният директор на Международната асоциация за въздушен транспорт Уили Уолш.

На този фон ИАТА съобщи, че през юли въздушният трафик в целия свят се е увеличил с 26,2 на сто спрямо година по-рано и е достигнал до 95,6 на сто от нивата, постигнати през 2019 г., преди началото на пандемията.

Въздушният трафик по вътрешните линии в отделните страни през юли тази година е достигнал до най-високото равнище в историята на авиацията. Той е надвишил с 8,3 на сто нивото от 2019 г., най-вече на фона на увеличението с 22,5 на сто на приходите от самолетни билети за вътрешни полети в Китай. Това се посочва в анализ на Международната асоциация за въздушен транспорт, публикуван на сайта на организацията. В него се отбелязва, че последните прогнози показват, че увеличението на продажбите на самолетни билети ще се запази в краткосрочен план.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 17.04   1355 г. – Във Венеция за заговор против местната аристокрация е екзекутиран Марино Фалиеро. 1397 г. – За първи път Джефри Чосър разказва своите Кентърбърийски...