През тази година ще бъде завършен ремонтът на 6-7 жп гари, а следващата година на нови 4-5. За целта ще бъде използван капиталов трансфер на средства от бюджета за изпълнение на програма за ремонт и реконструкция на железопътни гари в страната.
Това съобщи днес министърът на транспорта, информационните технологии съобщенията Александър Цветков в отговор на въпрос на БТА. Той обаче не уточни за кои точно гари става въпрос, но посочи, че програмата обхваща предимно големите жп гари.
Гарите, които се подготвят за концесия, няма да бъдат ремонтирани. За концесия се подготвя и Централна гара София и аз се надявам нейното ремонтиране и обновяване да станат с частни инвестиции, каза министърът. На въпрос защо вече осем години този ремонт се отлага и всяко правителство го прехвърля на следващото, той отговори: Много пари трябват там, трябва всички пари да хвърлим на Централна гара.
На този етап съкращаване на железопътни линии не се предвижда, стана ясно още днес.
В процес на регистрация е охранителна фирма на БДЖ, която вероятно ще се казва БДЖ - секюрити". Тя ще поеме част от съкратените служители. По този повод ресорният министър коментира: Вместо да плащаме на други фирми сериозни суми, БДЖ ще охранява железния път и гарите. Това е едно добро решение, което ни бе подсказано от синдикатите.
БДЖ е радва на по-добри рузултати спрямо миналата година заради реформите, които се
случват в дружеството. Привлечени са нови клиенти особено в товарните превози. Реформата в железниците предвижда преди всичко оптимизация - и на дейности и на персонала. Масови съкращения по думите
на министъра обаче няма да има.