Съдържанието под форма на текстови съобщения, които са публикувани в социалната мрежа Facebook, спада драстично и ако тази тенденция продължи дa се наблдюава, то до десетилетие цялата мрежа може да стане „изцяло във видео“, посочи вицепрезидентът на компанията за Европа, Близкият изток и Африка Никола Менделсон по време на конференцията Most Powerful Women, организирана от списание Fortune. По думите ѝ видео съдържанието в мрежата расте по-бързо, отколкото ръководството на компанията изобщо някога е предполагало.
„Свидетели сме на намаляване на текста на годишна основа... ако можех да се обзаложа, бих казал: видео, видео, видео“, посочи тя. Вицепрезидентът на компанията изтъкна още, че понастоящем алгоритъмът на Facebook дава предимство за оригиналното видео съдържание и живото видео на обикновените текстови постове, като според нея промяната е движена от потребителите и е органична.
„Най-добрият начин да разкажеш история на света – начин, при който толкова много информация достига до нас – е именно посредством видео материали. То предоставя толкова повече информация по по-бърз начин“, изтъкна още Менделсон. Според нея потребителите на Facebook вече качват по 100 милиона часа видео материали всеки ден от мобилните си устройства. Същевременно преглежданията на видеата са нараснали от 1 милиард на 8 милиарда на ден само в рамките на последната година.
Освен това новата услуга на мрежата – живото видео, се превръща в „един по-голям, по-бърз феномен“, отколкото се е очаквало, като живите видеа получават средно по 10 пъти повече коментари, отколкото предварително записаните клипове.