На снимката: Лиляна Павлова
"За автомагистрала (АМ) "Тракия" имаме много добър напредък. Най-важното е, че проектът и финансирането са одобрени от ЕК". Това каза пред БНР министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
"Финансиране има и строим. Очакваме по-рано от предвиденото да имаме пуснати участъци по АМ "Тракия". Имаме преведени 24 млн. евро", допълни Павлова, цитирана от БГНЕС.
За АМ "Струма" ситуацията обаче е по-различна. Проектът е дългоочакван, но и изключително скъп. Оскъпяването идва от лот 3, който минава през Кресненското дефиле. Тунелът с дължина 13 км, който трябва да се изгради, ще струва грубо около 1 млрд. евро. "13 км тунел в скалата е изключително предизвикателство и за инженерите, и за строителите", подчерта Павлова.
Тя уточни, че по програмата за периода 2007-2014 г. има 1 млрд. евро, с които се финансират всички пътни проекти като магистралите.
По отношение на това дали най-ниската цена е за сметка на качеството в строителството на магистралите, Павлова каза, че в никакъв случай това, че като критерий се използва най-ниска цена, не трябва да буди притеснение.
"Това е законова процедура и тя съществува в много европейски страни. В условията на финансова криза фирмите само и само да имат работа, са готови да работят на доста по-ниски цени. Нямаме проблем от гледна точка на цена-качество. Качеството е контролирано. Ако имаме некачествено изпълнение, по който и да е от участъците на магистралите и другите пътища, изпълнителите са санкционирани", категорична бе Лиляна Павлова.