Кръговото кръстовище при пътен възел "Даскалово" е грешка, защото затруднява трафика и се образува поток от чакащи коли. За това се оплакаха шофьори, минали през открития в събота участък, който свързва магистралите "Люлин" и "Струма". Според водачите заради силния поток към София и Кулата ситуацията ще е като при кръговото на 4-ти километър в София - огромни задръствания в пикови часове.
Няма грешка при проектирането на пътния възел. Колите се изчакват, защото става въпрос за кръгово движение, заяви шефът на областното пътно управление Румен Сачански. Той допълни: И днес (вчера - бел.ред.) ходих на проверка там. Всичко е нормално.
От полицията поясниха, че задръствания на пътен възел "Църква" ще има винаги, защото потокът от автомобили там е много голям. От АПИ също обясниха, че до този момент не са констатирани затруднения при движението и струпване на автомобили в района на кръговото кръстовище.
Проектант на магистрала "Люлин" е италианската фирма SPEA. Идейният й проект е приет на Национален експертен съвет по устройство на територията и регионалната политика през 2002 г. Подизпълнител е българската фирма "Пътпроект". Договорът е от 1 юни 2003 г., а срокът за завършване на проектите е бил декември същата година при предварително зададена схема на съоръженията, информира вестник "24 часа".
Схемата на пътния възел е "Диамант" - с кръгово движение на едно ниво. Кръгът е проектиран като неправилен елипсоид за проектна скорост 40 км/час, обясниха от Агенция "Пътна инфраструктура".
Заради голямата денивелация между трасето на "Люлин" и пътя София-Перник по-голяма част от пътните връзки и кръговото движение са мостови конструкции. Всички пътни съоръжения са съобразени с пресичането на жп линията София-Перник.
На "Даскалово" се пресичат ключови пътища за Южна България. На 18 февруари бяха отворени за движение 2 ленти в посока София и 2 ленти към Перник, по пътя към Гюешево, също и 2 ленти в посока Перник - Владая и връзката с магистрала "Струма" в посока Кулата.