Отпада предложението републиканската транспортна схема да включва автобусни линии с крайни и междинни спирки само в градове с население над 30 000 души. Освен това превозите за транспорните линии по републиканските пътища няма да се възлагат с конкурс от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Това стана ясно днес, след като министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков и председателят на парламентарната комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения Иван Вълков представиха новите предложения, свързани със Закона за автомобилните превози.
Министър Александър Цветков заяви, че няма никаква опасност малките населени места да останат без директно транспортно обслужване до по-големите градове. Тази транспортна схема ще направи превозите по-сигурни, по-рентабилни и ще осигури истинска конкуренция между превозвачите, от което ще спечели пътника, каза още министър Цветков.
Иван Вълков обяви новите промени, които се предвижда да бъдат направени между първо и второ четене на Закона за автомобилните превози.
Предложения, които ще бъдат направени между първо и второ четене на Закона за автомобилните превози:
- С наредбата по чл. 18 от сега действащия закон ще бъдат определени и интервалите между спирките на линиите по едно и също направление, като в Допълнителните разпоредби ще бъде дадено определение за направление
Чрез това предложение се вменява законово задължение за определяне на интервали между спирките на линиите по едно и също направление от Републиканската транспортна схема. Всички договори остават в сила до тяхното изтичане в съответствие с разпоредбите на Регламент (ЕО) № 1370/2007, съобщава пресцентърът на МТИТС.
Определянето на интервали ще премахне дублирането на линии, ще подобри обслужването по линиите, както и ще повиши и гарантира безопасността при извършването на превозите.
Възлагането на линиите ще продължи да се извършва от общините.
- Превозите по автобусни линии ще се възлагат след проведена процедура по Закона за концесиите или Закона за обществените поръчки и в съответствие с Регламент (ЕО) № 1370/2007 на Европейския парламент.
По този начин ще се гарантира прилагането на регламента на ЕС, с което се постига уеднаквяването на критериите за провеждане на процедурата по възлагане, които са ясно и категорично разписани в Закона за концесиите и Закона за обществените поръчки. По този начин ще се гарантира и равнопоставеност на всички превозвачи.