"Съкращаването на 150 влака ще обхване всички жп линии, но няма да остане линия, по която да не се движат влакове". Това заяви в предаването "Седмицата" по Дарик радио" председателят на съвета на директорите в БДЖ Владимир Владимиров. По думите му това може да се случи от 1 декември.
Владимиров посочи, че в момента нито една линия не е печеливша, а държавата субсидира над 2/3 от линиите, като отделя по 170 милиона лева годишно, срещу 80 милиона лева собствени приходи на БДЖ.
На въпрос дали композициите ще станат с повече вагони заради редуцирането на разписанието, Владимиров заяви, че влаковете не изпълват максималния си капацитет, а недостигът на места се появява в определени моменти и за определени дестинации. Той подчерта, че вагоните, които останат в движение, рано или късно ще направят съответния пробег и ще излязат отново за ремонт, а през това време ще трябва да бъдат подготвени други вагони, което е непрекъснат оборот на вагони.
Владимиров обясни още, че цените на билетите за така наречените бизнес влакове ще бъдат увеличени с 15%, а на останалите влакове, които не са рентабилни - средно с 9%. Не се предвижда премахване на намаленията за студенти и пенсионери. По думите му държавата отпуска годишно по 22 милиона лева компенсации, които покриват разходите за намаление, пише Dariknews.bg.
Запитан как БДЖ ще преодолее проблема с пътниците, които пътуват без билет, шефът на дружеството поясни, че това е проблем по-скоро на манталитета на хората и че ако се направят заграждения, както е например при влизане в метрото, това няма да спре гратисчиите. "Ние ще търсим комплексно решение на проблема - преструктуриране на дейността по продажба на билети, работата на кондукторите и контрола върху тях", обяви Владимир Владимиров.