Браншовите организации в лозаро-винарския сектор ще могат да участват в специална интервенция „Насърчаване на винения туризъм“, която ще има за цел подобряване репутацията на винения сектор, запознаване на обществото с туристическия потенциал на лозаро-винарските региони в страната и популяризиране на техните специфики, пише Agrozona.bg.
Допустими за подпомагане по интервенцията ще бъдат дейности, като участия в туристически изложения с международно значение в и извън страната – панаири и изложби, семинари, фестивали и конференции, секторни или общи, насочени към специалистите или към потребителите.
Ще се допуска финансиране и на организиране на опознавателни посещения, на мероприятия, фестивали, винени туристически маршрути и дегустации в България с цел представяне на промотираните лозарски райони и вина на заинтересовани представители от целевата/ите държава/и, както и информационни кампании и материали за популяризиране на винения туризъм.
В рамките на допустимите дейности ще бъдат и обучения на членовете на междубраншовата организация по отношение на спецификите на винения туризъм, посрещане и обслужване на гости, дизайн на потребителско преживяване и др.; запознаване на HoReCa сектора с възможностите за презентиране на местните традиции в гроздо- и винопроизводството като част от автентичното туристическо преживяване; информиране на туроператорите за възможностите за допълване и надграждане на туристически пакети с предложения, свързани с винен туризъм.
Кандидатите трябва да имат предвид, че дейности, финансирани по мерките „Информиране в държавите членки“ и „Популяризация в трети държави“ не могат да бъдат финансирани по настоящата интервенция.
Срокът за изпълнение на един проект не може да бъде по-кратък от 1 година и по-дълъг от 3 години, а максималният размер на финансовата помощ е до 50% от стойността на допустимите разходи за осъществяване на дейностите.
Финансовата помощ ще може да се изплаща чрез авансови и междинни плащания.