Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) ще задължи мобилните оператори да информират абонатите при предприемане на действия по събиране на техни задължения, съобщи Веселин Божков, председател на КРС, цитиран от Агенция "Фокус".
На заседание на Комисията за регулиране на съобщенията, проведено вчера, е взето решение да се изготви предложение за изменение на общите условия на операторите. В него Комисията изрично иска да бъде вкаран текстът, който кореспондира с текста от Закона за задълженията и договорите, а именно, че предприятията, предоставящи гласови услуги, се задължават предварително и по подходящ начин чрез кратко текстово съобщение (смс), писмо с обратна разписка, записващ се телефонен разговор, писмо по електронната поща на посочен от абоната електронен адрес да информират клиента, че ще предприеме действия за извънсъдебно събиране на неплатени парични задължения, каза Божков.
Това трябва да става и когато за целта ще се ползват услугите на трети лица. Става въпрос за кредитни бюра, агенции за събиране на вземания и други.
Тази информация задължително трябва да съдържа данни за точния обем на претендираните парични задължения, за основанието, на което даденият абонат ги дължи и от което произтичат, както и за третото лице, което ще събира вземанията. Абонатът трябва да знае на кой ще бъде прехвърлено задължението, допълни Божков.
КРС ще информира операторите и те имат два варианта – или да приемат условията и да се съгласят и по този начин самите те да се дистанцират от нелоялната и неморална практика за събиране на задължения, която съществува при някои фирми. При положение, че не приемат, КРС ще издаде задължителни указания, каза още председателят на Комисията за регулиране на съобщенията Веселин Божков.