Постоянната консултативна комисия за избор на промоционални програми към Министерството на земеделието и храните (МЗХ) одобри промоционална програма "Информационен проект за промотиране на млечни продукти (бяло саламурено сирене, кашкавал) на вътрешния пазар (Германия, Испания)".
Програмата е предложена от Националната асоциация на млекопреработвателите. Тя ще се реализира в Германия и Испания и ще рекламира български млечни продукти - бяло саламурено сирене и кашкавал в рамките на тригодишен период.
Нашите продукти ще се рекламират чрез телевизионни клипове, статии в печатни издания и презентации в специализирани панаири и изложби. Бюджетът на програмата е в размер на 3 500 000 евро, информира пресцентърът на земеделското министерство.
Промоционалната програма е изпратена за одобрение от Европейската комисия. В случай, че бъде одобрена ЕС ще съфинансира програмата до 50% от общата й стойност.
Първата програма, която беше одобрена от ЕК, е „Европейско сирене, моля". Тя рекламира български и кипърски сирена и кашкавали в Украйна и Русия.