Европейската комисия (ЕК) одобри информационен проект за промоция на български млечни продукти - бяло саламурено сирене и кашкавал, на пазарите в Германия и Испания. Проектът е с продължителност 3 години и е на стойност 3 170 235 евро.
За първи път България печели самостоятелно програма за реклама на наши млечни продукти на европейския пазар, заяви министърът на земеделието и храните д-р Мирослав Найденов по повод одобрението на проекта. Наскоро стартира подобна съвместна програма за реклама на български и кипърски млечни продукти в трети пазари - в Русия и Украйна, която се изпълнява от Асоциацията на млекопреработвателите.
Одобреният проект за Германия и Испания е подаден от Националното сдружение на млекопреработвателите, което е разработило стратегическа програма, която има за цел да проведе успешна промоционална кампания. Тя ще се реализира в Германия и Испания с цел да се повиши търсенето и консумацията на европейски млечни продукти, както и да се увеличи техният пазарен дял.
Предстои да се проведат информационни кампании за добрите вкусови качества на млечните продукти, като се запознаят всички целеви групи чрез презентации, семинари и създаване на уеб портал като основно средство за комуникация, информира пресцентърът на земеделското министерство
Германия е водещ пазар за храни и напитки в ЕС и владее първо място в световната класация на внос на млечни продукти. Германия е традиционен търговски партньор на България и преди е била основен пазар на традиционните български млечни продукти.