Европейския съюз (ЕС) одобри тригодишен проект за промотиране на българските млечни продукти в чужбина. Това информираха от пресцентъра на Държавен фонд "Земеделие".
Програмата "Европейски млечни продукти всеки ден" е с бюджет от приблизително 3,5 млн. евро, определен за трите си годишни фази на изпълнени. Тя е шестият подобен проект, одобрен от ЕС, като за прилагането й е подписан договор между ДФЗ и Асоциацията на млекопреработвателите в България (АМБ).
Рекламната инициатива ще бъда насочена към пазарите на Австралия и на Обединените арабски емирства. Ще бъдат промотирани основно бяло саламурено сирене, кашкавал и кисело мляко. Целта е потреблението им да се повиши, а целевите групи активни потребители да се запознаят с тяхното разнообразие.
Половината от бюджета на "Европейски млечни продукти всеки ден" се поема от ЕС, а други 30% - от ДФЗ. Останалите 20% трябва да поемат бенефициентите, които ще се включат в програмата.
След "Европейско сирене, моля" това е втората инициатива, която ще се прилага от АМБ. В края на този месец приключва тригодишният период на първия проект.
Програмите за промоция на земеделски или хранителни продукти могат да се разработват от сдружения на производители или производители и търговци. Те кандидатстват в МЗХ в срок до 15 април (за първо представяне) и до 30 септември (за второ представяне) всяка година.
Постоянната консултативна комисия към Министерството определя кои програми да бъдат предложени за утвърждаване от министъра на земеделието и храните и след това – изпратени за одобрение от Европейската комисия (ЕК).
Договорите се сключват с ДФЗ до 90 дни от датата, на която е обявено решението на ЕК. Сдружението или асоциацията внасят гаранция за изпълнение на ангажимента в полза на Фонда в размер на 15% от максималното годишно финансиране по програмата.