Големи американски корпорации, в това число веригите за бързо хранене McDonald's и Starbucks решиха да реинвестират част от капитала си в нови частни самолети, след като с години отлагаха обновяването на авиопарка си, съобщават от „Блумбърг“.
Така от McDonald's се сдобиха с нов Bombardier Challenger 605. Машината струва около 27 млн. долара и може да носи до 13 пътника. Тя ще замени сега използвания корпоративен самолет през февруари. От Starbucks пък за закупили Gulfstream G550 през юни тази година, като на същия модел са се спрели и корпоративните шефове на Johnson & Johnson. Моделът се предлага на цени над 30 млн. долара и ще може спокойно да побере по 18 пасажери наведнъж.
Новите покупки са радостна новина за производителите на частни самолети, които продължават да изживяват период на стагнация, породена от икономическата криза.
„Ултра богатите и по-големите корпорации преминаха през спада от 2008/2009 г. и все още могат да си позволят скъпите бизнес самолети“, коментира Джордж Фъргюсън, старши анализатор в „Блумбърг индъстрис“.
Gulfstream G550. Снимка: Gulfstream