Центърът за градска мобилност оповести днес параметрите на трите зони за паркиране в столицата, които работната група по проблема е разработила и предлага за обсъждане. Предвижда се таксата за паркиране в централната градска част да стане 3 лв., в "широкия център" - 2 лв., а в периферията на града - 1 лв.
Заместник-кметът по транспорт на София Любомир Христов обясни, че се обмисля и задоволителен вариант за преференциално паркиране на живущите в центъра, които попадат в платената зона.
В централната "синя зона" ще попаднат улиците между булевардите "Христо Ботев", "Патриарх Евтимий", "Васил Левски" и "Сливница". Според проекта работната група там паркирането ще е най-скъпо и за максимално време от два часа.
Във втората "зелена" зона се предлага да влязат улиците и булевардите, заключени между булевардите "Пенчо Славейков", "Евлоги и Христо Георгиеви", "Ген. Данаил Николаев", улиците "Константин Стоилов", "Козлодуй", "Дунав", "Будапеща", "Веслец", Централна гара", бул. "Кн. Мария Луиза", ул. "Опълченска", бул. "Ген. Тотлебен". Предложението е в тази зона паркирането да е за максимално време от три часа и на цена на час по-ниска от тази на "синя зона".
Приоритетно да се въвежда "жълта зона" в ж.к. "Яворов", в частта на ж.к. "Гео Милев" между бул. "Цариградско шосе" и бул. "Шипченски проход", както и в района между бул. "Цариградско шосе", бул. "М. Еминеску", бул. "Ситняково", бул. "Ген. Д. Николаев", бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", в долната част на ж.к. "Лозенец", ж.к. "Иван Вазов", ж.к. "Кривата река", ж.к. "Сердика", ж.к. "Зона Б-5", ж.к. "Зона Б-19", ж.к. "Зона Б-18", ж.к. "Банишора", се предлага в доклада на работната група. Тази зона обхваща по-голяма част и от търговските центрови тип "мол", изградени в столицата, като по този начин се очаква да се регулира паркирането около тях. Цената на паркиране в "жълта" зона трябва да е най-ниската в сравнение с другите две, а освен това времето за паркиране ще е до четири часа, предвижда проектът. Това съобщи
В предложението за "жълта" зона са включени още кв. "Изток", кв. "Гео Милев", кв. "Подуяне", ж.к. "Сухата река", ж.к. "Хаджи Димитър", ж.к. "Фондови жилища", ж.к. "Света Троица", ж.к. "Гевгелийски", ж.к. "Илинден", ж.к. "Разсадника", ж.к. "Красна поляна - 3", ж.к. "Сердика", ж.к. "Лагера", ж.к. "Белите брези", ж.к. "Хиподрума", ж.к. "Стрелбище", ж.к. "Гоце Делчев", ж.к. "Лозенец", районът около Южния парк, част от кв. "Хладилника".
На този етап за "жълтата зона", която обхваща кварталите на София, се говори само теоретично. Това е един по-дългосрочен план, който е свързан и с изграждането на различни системи за паркиране, подземни и надземни паркинги и така нататък, каза зам.-кметът по транспорта, цитиран от Dariknews.bg. Той добави, че засега идеята е засега "жълтата зона" да не бъде платена
По думите на заместник-кмета пропорционално с намаляване на цената за паркиране се предвижда и увеличаване на броя на часовете за престой.
Паралелно с концепцията за паркиране се очаква да бъде внесен и докладът за увеличение на цените за репатриране и за поставяне на скоби на нарушителите на кратковременното паркиране. Според изчисленията на Центъра за градска мобилност реалната цена за репатриране на автомобил на наказателен паркинг е близо 76 лева, а сумата, която се събира от нарушителите в момента е 20 лева. Разходите по поставянето на скоба на автомобил са близо 17 лева, а заплащаната сума в момента е по-малко от 10 лева.