Откриване на телефонен пост

 

Процедурата урежда реда за откриване на телефонен пост, а именно- предоставянето на достъп за крайния потребител до обществената фиксирана телефонна мрежа за осъществяване на далекосъобщения. Откриването на телефонен пост дава възможност за включване от страна на потребителя на телефонен апарат, факс апарат или модем. Достъпът до мрежата се осигурява чрез издаването на номер/номера от Националния номерационен план. Чрез номера на телефонния пост абонатът се идентифицира в мрежата и се създава възможност за осъществявания на избирания от и към него.

 

Ред и правила за откриване на телефонен пост

Всяко физическо или юридическо лице, което желае на негово име да бъде открит телефонен пост, подава заявление-договор по образец (получава се в БТК) за откриване на телефонен пост в местната абонаментна служба. Заявлението-договор  се адресира до директора на Районното управление на далекосъобщенията към БТК- ЕАД и се завежда в съответния Отдел "Продажби" с входящ номер. Заявлението може да бъде обикновено или експресно. Изисквания за идентификация на потребителите:

  1. за физически лица (за лично ползване в жилища и вили) - с име, адрес на телефонния пост, адрес за кореспонденция, паспортни данни, ЕГН и номер на телефонния пост;
  2. за юридическите лица, едноличните търговци и лицата на свободна професия - с наименование (фирма), адрес на телефонния пост, адрес за кореспонденция, данни за съдебната регистрация, съдебно удостоверение за актуалност на регистрацията, номер по БУЛСТАТ, данъчен номер за  юридически лица и еднолични търговци; за юридическите лица, които не са търговски дружества – освен наименование, адрес на телефонния пост и адрес за кореспонденция се представят актовете за създаването им от компетентните държавни органи; данни, удостоверяващи правния статус на лицата, упражняващи свободни професии и номер на телефонния пост.

Лицето, подало заявление за откриване на телефонен пост, може да:

  • преименува заявлението на същия адрес на член от домакинството с неговото съгласие;
  • прехвърли заявлението на свое име, на друг адрес, в същото населено място, като запази реда на подаване му, а първоначалното заявление се преименува на член от домакинството по негово искане;
  • прехвърли заявлението на роднина по права линия на друг адрес в същото населено място със запазване на реда на първоначалното подаване.

 

Откриване на телефонен пост

При наличие на техническа възможност за откриване на телефонен пост БТК уведомява заявителя чрез препоръчано писмо с обратна разписка, за:

  • номера на телефонния пост;
  • срока, в който трябва да се проведат преговорите и да се подпише допълнителното споразумение, когато са предложени условия, различни от тези Общи условия и ако страните се споразумеят по тях;
  • цената за откриване на телефонния пост и срок за плащане;
  • други условия- например:
    а) когато за монтирането на абонатната линия в частта и от разпределителната кутия до крайната точка е необходимо преминаване през частна собственост на трети лица, разрешение в писмен вид се осигурява от заявителя и е условие за сключване на договора;
    б) за откриването на телефонен пост, извън границите на селищната телефонна мрежа, т.нар. "далечен телефонен пост", се сключва допълнително споразумение. За граница на селищната телефонна мрежа  се считат границите на застроителния и регулационен план на населеното място.

След заплащане на необходимите такси заявителят става абонат на телефонен пост.

 

Срокове за откриване на телефонен пост

Срокът за заплащане цената за откриване на телефонен пост е 30 дни от датата, посочена от заявителя на обратната разписка.

В срок от 20 дни след заплащане на цената за откриване на телефонен пост БТК свързва крайно устройство към крайна точка на мрежата на място, съгласувано с абоната. Абонатът е длъжен да предостави в рамките на този 20-дневен срок възможност на длъжностните лица да извършат техническото свързване като осигури свободно влизане в помещенията, където ще се монтира крайното устройство.

При експресно откриване на телефонен пост, БТК свързва крайното устройство към крайната точка на мрежата в срок от 15 дни след подаване на заявлението. Посочения срок включва 10 дни за техническо проучване от БТК и 5 дни за заплащане от абоната на цената за откриване на телефонния пост.

В случай на забавяне откриването на телефонния пост след определения 20-дневен срок БТК дължи неустойка за всеки ден закъснение в размер на 1% от платената цена за откриването.

 

Отказ за извършване на услугата и обжалване на отказа

Процедурата се прекратява:

  • при отсъствие на техническа възможност;
  • при незаплащане на цената в определения 30-дневен срок.

Обжалване на отказа за откриване на телефонен пост не се предвижда.

 

Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив