МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. В се правят следните изменения и допълнения:
1. Създава се нова ал. 4:
"(4) Центърът съгласува всеки законопроект, изготвен от органите на изпълнителната власт, съобразно функционалната си компетентност."
2. Досегашната ал. 4 става ал. 5.
§ 2. В се правят следните изменения:
1. Точка 4 се изменя така:
"4. ръководи, координира и контролира функционирането на администрацията и назначава служителите в центъра;".
2. Точка 7 се изменя така:
"7. ръководи и контролира цялостната организация по оценяването на изпълнението на служителите в администрацията и обучението на персонала и утвърждава длъжностните характеристики на държавните служители и на лицата, работещи по трудово правоотношение в центъра;".
§ 3. В се правят следните изменения:
1. В ал. 1 думите "двама заместник-директори" се заменят със "заместник-директор".
2. Алинея 2 се изменя така:
"(2) Заместник-директорът се назначава от министър-председателя."
3. В ал. 3 думите "определен от него заместник-директор" се заменят със "заместник-директора", а думите "за всеки конкретен случай" се заличават.
§ 5. В думите "служител по сигурността на информацията" и запетаята след тях се заличават.
§ 6. В се изменя така:
"(2) Специализираната администрация е организирана във:
1. дирекция "Координация, съгласуване и взаимодействие";
2. дирекция "Проекти, анализи и мерки"."
§ 9. В думите "и главния секретар" се заличават, а местоимението "им" се заменя с "му".
§ 10. се изменя така:
"Чл. 16. Дирекция "Координация, съгласуване и взаимодействие":
1. осъществява координацията и взаимодействието на центъра със законодателната, изпълнителната и съдебната власт, с органите на местното самоуправление и със структурите на гражданското общество - по изпълняваните задачи, и със средствата за масово осведомяване, както и с международни организации по линия на антикорупционната политика;
2. поддържа национална база данни, свързани с изпълнението на антикорупционните политики, организира проучвания и анализи на общественото мнение;
3. съгласува всеки законопроект, изготвен от органите на изпълнителната власт, съобразно функционалната компетентност на центъра, като изготвя становища и прави предложения за мерки;
4. извършва ежегодна оценка на въздействието относно наличието на корупционен риск на приетите през годината законодателни актове;
5. изготвя предложения за разработване на нови проекти от дирекция "Проекти, анализи и мерки"."
§ 11. се изменя така:
"Чл. 17. Дирекция "Проекти, анализи и мерки":
1. планира и осъществява изпълнението на проектната дейност, като използва специализираната информационно-аналитична система на центъра;
2. събира и оценява относимата информация за извършване на аналитичната дейност и определя основните цели и изисквания към конкретните проекти;
3. осъществява координация с партньорите при разработването и реализирането на проектите;
4. извършва сравнително-правни, правни, организационни и процесни анализи, анализи на конкретни случаи, както и други видове анализи на действащи нормативни актове, правила и процеси с цел установяване на условия и възможности за извършване на корупционни действия и прави предложения за мерки и комплексни решения с антикорупционна насоченост;
5. извършва анализи на риска и разработва методологии за оценка на риска от корупционно поведение;
6. разработва и прави предложения за етични стандарти и стандарти за почтеност, свързани с личността;
7. провежда обучения на служители от външни структури, които са отговорни за прилагането, надзора и контрола на системите от мерки."
§ 15. се изменя така:
"Приложение към чл. 11
Численост на персонала на Центъра за превенция и противодействие на корупцията и организираната престъпност - 40 щатни бройки
Директор
|
1
|
Заместник-директор
|
1
|
Финансов контрольор
|
1
|
Обща администрация
|
13
|
в т.ч. дирекция "Административно-правно, финансово и техническо обслужване и човешки ресурси"
|
13
|
Специализирана администрация
|
24
|
в т.ч.:
|
|
дирекция "Координация, съгласуване и взаимодействие"
|
12
|
дирекция "Проекти, анализи и мерки"
|
12".
|