ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 126 ОТ 25 МАЙ 2009 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
В сила от 01.06.2009 г.
Обн. ДВ. бр. от 5 Юни 2009г.
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. В , приет с Постановление № 214 на Министерския съвет от 1999 г. (обн., ДВ, бр. 104 от 1999 г.; изм. и доп., бр. 100 от 2000 г., бр. 28, 32 и 91 от 2001 г., бр. 64 от 2002 г., бр. 3, 93 и 107 от 2003 г., бр. 31 и 99 от 2004 г., бр. 48, 83 и 90 от 2005 г., бр. 1, 35 и 85 от 2006 г., бр. 1, 67 и 78 от 2007 г., бр. 95 от 2008 г.; попр., бр. 99 от 2008 г.), се правят следните изменения и допълнения:
1. В , ал. 1 думата "четирима" се заменя с "трима".
2. В глава трета се създава нов раздел III "б":
"Раздел III "б"
Финансови контрольори
". (1) Финансовите контрольори осъществяват политиката на министъра по изграждане, развитие и функциониране на системите за финансово управление и контрол, включително чрез предварителен контрол за законосъобразност в съответствие със Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор (ЗФУКПС) и утвърдената от министъра на финансите методология, на всички документи, свързани с финансовата дейност на министерството.
(2) Финансовите контрольори извършват проверки на всички документи и приложенията към тях преди вземане на решение, свързано с финансовата дейност на министерството, с цел изразяване на мнение дали предлаганото решение съответства на всички приложими изисквания на законодателството. Финансовите контрольори извършват предварителен контрол, както следва:
1. при процедури за възлагане на обществени поръчки, включително проверки на проведената процедура и нейните етапи - участници, актове, задълженията, които ще бъдат поети със сключването на договора, и др.; следят за натрупването на кодовете по класификатора на обществените поръчки;
2. проверяват законосъобразното събиране, съхраняване, стопанисване, разходване и отчитане на средствата;
3. проверяват изпълнението на задълженията към републиканския бюджет;
4. изготвят годишен доклад за състоянието и действието на Системата за финансово управление и контрол;
5. следят за наличието на бюджетен кредит, обезпечаващ поемане на задължение;
6. следят за съответствие на разхода с поетото задължение на бюджетните параграфи;
7. проверяват за правилното начисляване и калкулация на количествата и сумите;
8. осъществяват контрол по спазване на нормативните изисквания, свързани с поемане на задължението;
9. водят електронна картотека на договорите;
10. осъществяват предварителен контрол при авансово финансиране от държавния бюджет на дейностите по усвояване на средствата по Програма ФАР, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз за околна среда.
(3) Финансовите контрольори са пряко подчинени на министъра."
3. В се правят следните изменения:
а) алинея 2 се изменя така:
"(2) Дирекция "Бюджет, финанси и стопанска дейност":
1. предлага на министъра проекти на средносрочна бюджетна прогноза и годишен бюджет на министерството по елементи на Единната бюджетна класификация и в програмен формат;
2. изготвя месечно разпределение на приетия годишен бюджет по икономически елементи на Единната бюджетна класификация и по програми и предлага на министъра разпределението на бюджетните кредити на министерството и на второстепенните разпоредители с бюджетни кредити към министъра;
3. организира, изготвя и представя ежемесечно в Министерството на финансите заявка за необходимия лимит за плащания на текущите и капиталовите разходи на министерството в съответствие със закона за държавния бюджет на Република България за съответната година; одобрява плащанията чрез Системата за единните бюджетни разплащания (СЕБРА), наредени от банковите сметки на министерството;
4. изготвя ежемесечни, тримесечни и годишни отчети за касовото изпълнение на бюджета и извънбюджетните сметки и фондове на министерството; изготвя консолидиран годишен финансов отчет на администрацията съгласно Закона за счетоводството; изготвя консолидирани периодични и годишни финансови отчети за степента на изпълнение на политиките и програмите на министерството;
5. в съответствие със Закона за устройството на държавния бюджет и/или други нормативни актове изготвя периодично, при необходимост, предложения/искания за извършване на промени по бюджета на министерството;
6. разработва счетоводната политика на министерството, като методология на счетоводната и финансовата отчетност на министерството, съгласно Закона за счетоводството и действащите нормативни актове в областта по бюджетната методология и програмното бюджетиране;
7. организира и осъществява счетоводната отчетност на приходите и разходите на министерството в съответствие със Сметкоплана за бюджетните предприятия и Единната бюджетна класификация;
8. изготвя месечните ведомости за работни заплати и документите за пенсиониране, свързани с осигурителния доход;
9. организира и извършва в установените срокове инвентаризацията на активите и пасивите с цел достоверното им представяне във финансовите отчети на министерството;
10. организира и осъществява касовите разплащания на министерството като първостепенен разпоредител с бюджетни кредити;
11. организира и координира изграждането и управлението на вътрешноведомствени ИТ системи в министерството в съответствие с изискванията на Закона за електронното управление;
12. организира и осъществява програмното и техническото осигуряване на компютърната техника в министерството;
13. осигурява ведомствената охрана, пропускателния режим, материално-техническото снабдяване, хигиенното и транспортното обслужване;
14. организира, координира и следи за изпълнението на възникнали аварийни ремонти и строително-монтажни работи;
15. осъществява координация и взаимодействие с компетентни органи по осигуряване на противопожарна и аварийна безопасност;
16. организира, координира и осъществява протоколната дейност на министерството.";
б) в ал. 3, т. 1 думите "и стратегия" се заличават.
4. В се създава нова т. 2:
"2. организира процеса на проучвателните и съгласувателните дейности, възлагането на проектите и строителството и осъществява ефективен контрол по отношение на изпълнението на обектите, включени в поименните списъци."
5. В буква "н" се изменя така:
"н) одобряване на проектните параметри и схеми на водностопанските системи и съоръжения."
6. Приложението към чл. 11, ал. 3 се изменя така:
"
Численост на персонала в администрацията на Министерството на околната среда и водите - 449 щатни бройки
Политически кабинет | 13 |
в т.ч. експерти и технически сътрудници | 7 |
главен секретар | 1 |
инспекторат | 2 |
финансов контрольор | 1 |
служител по сигурността на информацията | 1 |
експертен представител в Постоянното | |
представителство на Република България | |
към Европейския съюз в Брюксел | 3 |
Обща администрация | 65 |
в т.ч. | |
дирекция "Правно-нормативно и адми- | |
нистративно обслужване" | 18 |
дирекция "Бюджет, финанси и стопанска | |
дейност" | 37 |
дирекция "Човешки ресурси и канцелария" | 10 |
Специализирана администрация | 363 |
в т.ч. | |
дирекция "Управление на водите" | 37 |
дирекция "Земни недра и подземни | |
богатства" | 27 |
дирекция "Координация на регионалните | |
инспекции по околната среда и водите" | 18 |
дирекция "Национална служба за защита | |
на природата" | 31 |
дирекция "Опазване чистотата на въздуха" | 15 |
дирекция "Превантивна дейност" | 18 |
дирекция "Стратегии, координация по | |
въпросите на Европейския съюз и | |
международно сътрудничество" | 22 |
дирекция "Управление на отпадъците" | 18 |
дирекция "Фондове на Европейския съюз | |
за околна среда" | 97 |
дирекция "Кохезионна политика за | |
околна среда" | 42 |
дирекция "Инвестиционна политика, | |
обществени поръчки и климат" | 19 |
дирекция "Изпълнение по Програма ФАР" | 9 |
дирекция "Вътрешен одит" | 10" |
§ 2. към чл. 3, ал. 3 от за приемане на Устройствен правилник на Министерството на околната среда и водите и за преобразуване на Националния център за околна среда и устойчиво развитие (обн., ДВ, бр. 104 от 1999 г.; изм. и доп., бр. 32 от 2001 г., бр. 64 от 2002 г., бр. 3, 93 и 107 от 2003 г., бр. 31 от 2004 г., бр. 48 от 2005 г., бр. 1 от 2006 г., бр. 1, 67 и 78 от 2007 г., бр. 95 от 2008 г.; попр., бр. 99 от 2008 г.) се изменя така:
"Приложение № 2 към чл. 3, ал. 3
Обща численост на персонала във второстепенните разпоредители с бюджетни кредити към министъра на околната среда и водите
1. Изпълнителна агенция по околна среда | 417 |
2. Регионални инспекции по околната среда | |
и водите със седалище: | |
а) Пловдив | 42 |
б) Благоевград | 37 |
в) Смолян | 31 |
г) Велико Търново | 36 |
д) Монтана | 31 |
е) Стара Загора | 41 |
ж) Пазарджик | 38 |
з) Враца | 31 |
и) Бургас | 56 |
к) Плевен | 38 |
л) Шумен | 33 |
м) Хасково | 39 |
н) Русе | 45 |
о) София | 43 |
п) Варна | 51 |
р) Перник | 34 |
3. Дирекции на националните паркове: | |
а) дирекция "Национален парк Пирин" | |
със седалище Банско | 48 |
б) дирекция "Национален парк Рила" | |
със седалище Благоевград | 78 |
в) дирекция "Национален парк Централен | |
Балкан" със седалище Габрово | 66 |
4. Басейнови дирекции: | |
а) дирекция "Дунавски район" със седалище | |
Плевен | 72 |
б) дирекция "Черноморски район" със | |
седалище Варна | 60 |
в) дирекция "Източнобеломорски район" | |
със седалище Пловдив | 58 |
г) дирекция "Западнобеломорски район" | |
със седалище Благоевград | 54" |
§ 3. В , приет с Постановление № 63 на Министерския съвет от 2000 г. (обн., ДВ, бр. 36 от 2000 г.; изм. и доп., бр. 64 и 99 от 2002 г., бр. 107 от 2003 г., бр. 31 от 2004 г., бр. 48 от 2005 г., бр. 1 от 2006 г., бр. 1 от 2007 г. и бр. 95 от 2008 г.), се правят следните изменения:
1. В числото "453" се заменя с "417".
2. се изменя така:
"Приложение № 1 към чл. 7, ал. 3
Численост на персонала в Изпълнителната агенция по околна среда - 417 щатни бройки
Изпълнителен директор | 1 |
Главен секретар | 1 |
Обща администрация | 50 |
в т.ч.: | |
дирекция "Административно-правно | |
обслужване, финансово-стопанска дей- | |
ност, управление на собствеността, | |
отбранително-мобилизационна подго- | |
товка и човешки ресурси" | 50 |
Специализирана администрация | 365 |
в т.ч.: | |
дирекция "Мониторинг на околната среда" | 58 |
Главна дирекция "Лабораторно- | |
аналитична дейност" | 285 |
дирекция "Разрешителни режими" | 22" |