ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 126 ОТ 25 МАЙ 2009 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 126 ОТ 25 МАЙ 2009 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

В сила от 01.06.2009 г.
Обн. ДВ. бр. от 5 Юни 2009г.
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. В , приет с Постановление № 214 на Министерския съвет от 1999 г. (обн., ДВ, бр. 104 от 1999 г.; изм. и доп., бр. 100 от 2000 г., бр. 28, 32 и 91 от 2001 г., бр. 64 от 2002 г., бр. 3, 93 и 107 от 2003 г., бр. 31 и 99 от 2004 г., бр. 48, 83 и 90 от 2005 г., бр. 1, 35 и 85 от 2006 г., бр. 1, 67 и 78 от 2007 г., бр. 95 от 2008 г.; попр., бр. 99 от 2008 г.), се правят следните изменения и допълнения:
1. В , ал. 1 думата "четирима" се заменя с "трима".
2. В глава трета се създава нов раздел III "б":
"Раздел III "б"
Финансови контрольори
". (1) Финансовите контрольори осъществяват политиката на министъра по изграждане, развитие и функциониране на системите за финансово управление и контрол, включително чрез предварителен контрол за законосъобразност в съответствие със Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор (ЗФУКПС) и утвърдената от министъра на финансите методология, на всички документи, свързани с финансовата дейност на министерството.
(2) Финансовите контрольори извършват проверки на всички документи и приложенията към тях преди вземане на решение, свързано с финансовата дейност на министерството, с цел изразяване на мнение дали предлаганото решение съответства на всички приложими изисквания на законодателството. Финансовите контрольори извършват предварителен контрол, както следва:
1. при процедури за възлагане на обществени поръчки, включително проверки на проведената процедура и нейните етапи - участници, актове, задълженията, които ще бъдат поети със сключването на договора, и др.; следят за натрупването на кодовете по класификатора на обществените поръчки;
2. проверяват законосъобразното събиране, съхраняване, стопанисване, разходване и отчитане на средствата;
3. проверяват изпълнението на задълженията към републиканския бюджет;
4. изготвят годишен доклад за състоянието и действието на Системата за финансово управление и контрол;
5. следят за наличието на бюджетен кредит, обезпечаващ поемане на задължение;
6. следят за съответствие на разхода с поетото задължение на бюджетните параграфи;
7. проверяват за правилното начисляване и калкулация на количествата и сумите;
8. осъществяват контрол по спазване на нормативните изисквания, свързани с поемане на задължението;
9. водят електронна картотека на договорите;
10. осъществяват предварителен контрол при авансово финансиране от държавния бюджет на дейностите по усвояване на средствата по Програма ФАР, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз за околна среда.
(3) Финансовите контрольори са пряко подчинени на министъра."
3. В се правят следните изменения:
а) алинея 2 се изменя така:
"(2) Дирекция "Бюджет, финанси и стопанска дейност":
1. предлага на министъра проекти на средносрочна бюджетна прогноза и годишен бюджет на министерството по елементи на Единната бюджетна класификация и в програмен формат;
2. изготвя месечно разпределение на приетия годишен бюджет по икономически елементи на Единната бюджетна класификация и по програми и предлага на министъра разпределението на бюджетните кредити на министерството и на второстепенните разпоредители с бюджетни кредити към министъра;
3. организира, изготвя и представя ежемесечно в Министерството на финансите заявка за необходимия лимит за плащания на текущите и капиталовите разходи на министерството в съответствие със закона за държавния бюджет на Република България за съответната година; одобрява плащанията чрез Системата за единните бюджетни разплащания (СЕБРА), наредени от банковите сметки на министерството;
4. изготвя ежемесечни, тримесечни и годишни отчети за касовото изпълнение на бюджета и извънбюджетните сметки и фондове на министерството; изготвя консолидиран годишен финансов отчет на администрацията съгласно Закона за счетоводството; изготвя консолидирани периодични и годишни финансови отчети за степента на изпълнение на политиките и програмите на министерството;
5. в съответствие със Закона за устройството на държавния бюджет и/или други нормативни актове изготвя периодично, при необходимост, предложения/искания за извършване на промени по бюджета на министерството;
6. разработва счетоводната политика на министерството, като методология на счетоводната и финансовата отчетност на министерството, съгласно Закона за счетоводството и действащите нормативни актове в областта по бюджетната методология и програмното бюджетиране;
7. организира и осъществява счетоводната отчетност на приходите и разходите на министерството в съответствие със Сметкоплана за бюджетните предприятия и Единната бюджетна класификация;
8. изготвя месечните ведомости за работни заплати и документите за пенсиониране, свързани с осигурителния доход;
9. организира и извършва в установените срокове инвентаризацията на активите и пасивите с цел достоверното им представяне във финансовите отчети на министерството;
10. организира и осъществява касовите разплащания на министерството като първостепенен разпоредител с бюджетни кредити;
11. организира и координира изграждането и управлението на вътрешноведомствени ИТ системи в министерството в съответствие с изискванията на Закона за електронното управление;
12. организира и осъществява програмното и техническото осигуряване на компютърната техника в министерството;
13. осигурява ведомствената охрана, пропускателния режим, материално-техническото снабдяване, хигиенното и транспортното обслужване;
14. организира, координира и следи за изпълнението на възникнали аварийни ремонти и строително-монтажни работи;
15. осъществява координация и взаимодействие с компетентни органи по осигуряване на противопожарна и аварийна безопасност;
16. организира, координира и осъществява протоколната дейност на министерството.";
б) в ал. 3, т. 1 думите "и стратегия" се заличават.
4. В се създава нова т. 2:
"2. организира процеса на проучвателните и съгласувателните дейности, възлагането на проектите и строителството и осъществява ефективен контрол по отношение на изпълнението на обектите, включени в поименните списъци."
5. В буква "н" се изменя така:
"н) одобряване на проектните параметри и схеми на водностопанските системи и съоръжения."
6. Приложението към чл. 11, ал. 3 се изменя така:
"
Численост на персонала в администрацията на Министерството на околната среда и водите - 449 щатни бройки
Политически кабинет 13
в т.ч. експерти и технически сътрудници 7
главен секретар 1
инспекторат 2
финансов контрольор 1
служител по сигурността на информацията 1
експертен представител в Постоянното  
представителство на Република България  
към Европейския съюз в Брюксел 3
Обща администрация 65
в т.ч.  
дирекция "Правно-нормативно и адми-  
нистративно обслужване" 18
дирекция "Бюджет, финанси и стопанска  
дейност" 37
дирекция "Човешки ресурси и канцелария" 10
Специализирана администрация 363
в т.ч.  
дирекция "Управление на водите" 37
дирекция "Земни недра и подземни  
богатства" 27
дирекция "Координация на регионалните  
инспекции по околната среда и водите" 18
дирекция "Национална служба за защита  
на природата" 31
дирекция "Опазване чистотата на въздуха" 15
дирекция "Превантивна дейност" 18
дирекция "Стратегии, координация по  
въпросите на Европейския съюз и  
международно сътрудничество" 22
дирекция "Управление на отпадъците" 18
дирекция "Фондове на Европейския съюз  
за околна среда" 97
дирекция "Кохезионна политика за  
околна среда" 42
дирекция "Инвестиционна политика,  
обществени поръчки и климат" 19
дирекция "Изпълнение по Програма ФАР" 9
дирекция "Вътрешен одит" 10"
§ 2. към чл. 3, ал. 3 от за приемане на Устройствен правилник на Министерството на околната среда и водите и за преобразуване на Националния център за околна среда и устойчиво развитие (обн., ДВ, бр. 104 от 1999 г.; изм. и доп., бр. 32 от 2001 г., бр. 64 от 2002 г., бр. 3, 93 и 107 от 2003 г., бр. 31 от 2004 г., бр. 48 от 2005 г., бр. 1 от 2006 г., бр. 1, 67 и 78 от 2007 г., бр. 95 от 2008 г.; попр., бр. 99 от 2008 г.) се изменя така:
"Приложение № 2 към чл. 3, ал. 3
Обща численост на персонала във второстепенните разпоредители с бюджетни кредити към министъра на околната среда и водите
1. Изпълнителна агенция по околна среда 417
2. Регионални инспекции по околната среда  
и водите със седалище:  
а) Пловдив 42
б) Благоевград 37
в) Смолян 31
г) Велико Търново 36
д) Монтана 31
е) Стара Загора 41
ж) Пазарджик 38
з) Враца 31
и) Бургас 56
к) Плевен 38
л) Шумен 33
м) Хасково 39
н) Русе 45
о) София 43
п) Варна 51
р) Перник 34
3. Дирекции на националните паркове:  
а) дирекция "Национален парк Пирин"  
със седалище Банско 48
б) дирекция "Национален парк Рила"  
със седалище Благоевград 78
в) дирекция "Национален парк Централен  
Балкан" със седалище Габрово 66
4. Басейнови дирекции:  
а) дирекция "Дунавски район" със седалище  
Плевен 72
б) дирекция "Черноморски район" със  
седалище Варна 60
в) дирекция "Източнобеломорски район"  
със седалище Пловдив 58
г) дирекция "Западнобеломорски район"  
със седалище Благоевград 54"
§ 3. В , приет с Постановление № 63 на Министерския съвет от 2000 г. (обн., ДВ, бр. 36 от 2000 г.; изм. и доп., бр. 64 и 99 от 2002 г., бр. 107 от 2003 г., бр. 31 от 2004 г., бр. 48 от 2005 г., бр. 1 от 2006 г., бр. 1 от 2007 г. и бр. 95 от 2008 г.), се правят следните изменения:
1. В числото "453" се заменя с "417".
2. се изменя така:
"Приложение № 1 към чл. 7, ал. 3
Численост на персонала в Изпълнителната агенция по околна среда - 417 щатни бройки
Изпълнителен директор 1
Главен секретар 1
Обща администрация 50
в т.ч.:  
дирекция "Административно-правно  
обслужване, финансово-стопанска дей-  
ност, управление на собствеността,  
отбранително-мобилизационна подго-  
товка и човешки ресурси" 50
Специализирана администрация 365
в т.ч.:  
дирекция "Мониторинг на околната среда" 58
Главна дирекция "Лабораторно-  
аналитична дейност" 285
дирекция "Разрешителни режими" 22"
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив