Проучване показва, че всяка година европейците публикуват по 597 селфита

19.12.2019 | 15:30
по статията работи: econ.bg
58% от европейците си правят #nofilter снимки, а над 50% споделят такива, свързани с каузи, за които ги е грижа
Проучване показва, че всяка година европейците публикуват по 597 селфита
Снимка: M3 Communications Group, Inc.

Селфито остава една от най-предпочитаните функции при смартфоните. Това сочи ново проучване на световния смартфон бранд HONOR, което прави интересни разкрития за селфи културата в Европа. Според него популярността им продължава да расте, като 85% от европейците споделят, че си правят повече селфита от когато и да е било преди. 35% от отговорилите пък казват, че според тях в бъдеще ще се комуникира единствено чрез изображения.

Бум на селфитата

Селфитата не са нов феномен, като най-големият им пик бе през 2013 г., когато Oxford English Dictionary избра „селфи“ за дума на годината. Проучването на HONOR показва, че днес селфитата са не по-малко популярни, даже напротив – всяка година европейците си правят по 597 такива снимки. Това води и до нарастваща нужда от смартфони със специални селфи камери и AI технология, какъвто е и HONOR 9X – най-новият флагман на водещия бранд. Разглеждайки държавите по отделно, става ясно, че Испания е безапелационен първенец в региона със средно 728 селфита на човек, следвана от Италия (718), Германия (588), Франция (562), Холандия (520) и Англия (468). Противно на общоприетото схващане, проучването показва още, че мъжете във Великобритания и Холандия си правят повече селфита на седмична база от дамите.

Себеизразяване чрез селфита

Според статистиката на HONOR европейците споделят с роднини и приятели близо половината от всички снимки, които правят със смартфоните си (45%). Макар да им отнема едва 11 секунди да решат дали селфито им допада, те прекарват средно още 26 минути преди да решат да го качат в социалните мрежи. От една страна, това свидетелства за тенденцията да споделяме моменти от ежедневието си с околните, но от друга показва, че сме много внимателни и премисляме добре образа, който си създаваме онлайн.

Автентичното съдържание набира популярност

Интересен резултат от проучването на HONOR е и тенденцията за споделянето на все по-естествено съдържание. В унисон с глобалното движение срещу нереалистичните представи за красота, които се налагат, все повече европейци, особено тези между 16 и 29 години (63%), си публикуват селфита без грим и с популярния #nofilter хаштаг.

Добрият, лошият и злият – селфитата вече улавят всичко

Смартфоните са се превърнали в неизменна част от живота на почти всеки човек, а в резултат на това се появиха и съвсем нови селфи категории като „селфи след тренировка“, „селфи веднага след събуждане“, „селфи с домашния любимец“ и други. Проучването показва, че европейците са все по-склонни да споделят лични моменти от ежедневието си, загърбвайки опитите да представят само „перфектния живот“.

Природата срещу нощните клубове

Снимките сред природата са друг топ тренд, който се наблюдава през 2019 г. особено сред милениалите, които са силно ангажирани с въпросите, свързани с околната среда. Проучването на HONOR разкрива, че младите европейци са по-склонни да публикуват своя снимка сред природата отколкото такава, на която се забавляват в нощен клуб – 62% ръст през 2019 г. спрямо 2014 г. Тази тенденция мотивира и въвеждането на тройни основни камери при смартфоните, като тази на HONOR 9X, която разполага със супер широъгълен обектив и значително улеснява заснемането на пейзажи.

Силата на изображенията да променят мнения

С проучването си HONOR прави още едно интересно разкритие – европейците използват изображения, за да изразяват идеите и възгледите си за важни социални въпроси като климатичните промени например. 61% от хората в Европа споделят, че публикуват снимки в социалните мрежи с цел да дадат гласност на въпрос или кауза, която е важна за тях и в която вярват. Повече от 50% признават още, че са променили мнението си по даден социален въпрос, след като са видели конкретна снимка онлайн.

2020 и отвъд

Както гласи популярното схващане, една снимка казва повече от хиляди думи, и изглежда, че споделянето на изображения в социалните мрежи е тук, за да остане през 2020 г. и много след това.

„С появaта на смартфоните, които винаги са в джобовете ни, стана по-лесно от всякога да улавяме и споделяме съдържание от света около нас и е интересно да наблюдаваме нарастващата тенденция за споделяне на по-естествено и автентично съдържание – коментира Алекс Уанг, ръководител на HONOR за региона на Централна и Източна Европа. Най-новият ни модел HONOR 9X е снабден с 48MP тройна камера и изскачаща селфи камера, което улеснява повече от всякога заснемането на eXтра необикновени снимки и улавянето на наистина важните моменти.“

Със своята 48MP тройна камера и 16MP Pop-Up предна селфи камера, HONOR 9X позволява заснемането на висококачествени снимки със студийно качество, а свободната му цена е едва 499 лева. В допълнение, 4000 mAh батерия на смартфона пък ви дава спокойствието, че ще успеете да уловите всички специални за вас моменти, без да се притеснявате за заряда на телефона. За повече информация: www.hihonor.com/bg.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 23.12   619 г. – Начало на понтификатът на папа Бонифаций V. 1672 г. – Италианският астроном Джовани Доменико Касини открива Рея – вторият по големина след Титан...