Откриване на новоизграден участък от метрото 2

25.04.2012

На 25 април (сряда) от 15.20 ч. ще бъде открит ще бъде открит новоизграденият участък от софийското метро „ж.к.Младост 1 – ж.к.Младост 3 – бул.Цариградско шосе”. Събитието ще се проведе на метростанцията при „Интер Експо център” на бул.”Цариградско шосе” 147.

Трасето е с обща дължина 2.25 км и включва две метростанции и буферен паркинг с 1300 паркоместа. На откриването ще присъстват също и министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, изпълнителният директор на „Метрополитен” инж. Стоян Братоев, депутати, информира пресцентърът на СО. 



Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари 3
Подреди по: Най-нови | Най-стари

Етажна Собственост 25.04.2012 | 08:31
Уважаеми съграждани, Както знаете, кметът на София обяви преди седмици, че на 25 април от 15.20ч. ще бъде открит предсрочно новия участък от първи метродиаметър от „Младост 1“ до бул. „Цариградско шосе“. Такава новина за всеки столичанин, ползващ масовия градски транспорт в София, би била повече от радостна и приятна. За дълбоко съжаление на всички нас, жителите на квартал „Дружба 2“, общината така и не предвиди осигуряването на пешеходна връзка, свързваща квартала и метростанцията на бул. „Цариградско шосе“. По пряка линия през склона зад „Интер експо център“ от най-близките жилищни блокове до метростанцията е не повече от 200-300 метра. Желаещите да ползват метрото явно ще трябва да заобикалят покрай автокъщите под моста на „Цариградско шосе“ при пътен възел „Горубляне“, при разбити бордюри и липса на тротоари на пътя, водещ към булеварда, което ще отнеме минимум шест-седем пъти по-дълго време за придвижване. И тук не включваме хора с по-специални нужди, като майки с колички или инвалиди. Звучи абсурдно идеята да вземете автомобила си и да го паркират на „прословутия“ подземен паркинг под булеварда, за да ползвате оттам метрото. Големият въпрос е защо един значим мултимилионен проект като изграждането на метрото към летището не бе домислен докрай, така че да бъде удобство за повече столичани. Смисълът на метрото е да служи като средство за масов градски транспорт, но в случая с метростанция „Цариградско шосе“ това разбиране явно не важи, щом не е помислено как жителите на такъв голям квартал биха могли да имат удобен достъп до него. Явно не е отчетена и релефната специфика на района около метростанцията, тъй като всички останали метростанции на софийското метро са разположени на възлови кръстовища в столицата с удобен достъп към тях от всички посоки. Въпросът естествено не е от вчера и е бил поставян многократно пред Столична община, районна администрация, общински съветници. Обикновено няма отговор (показателно за прозрачния и открит диалог със Столична община) или оправданието е, че не са предвидени такива средства, включително за отчуждаване на земя, тъй като пешеходната пътека трябвало да мине през частен имот. Такива аргументи не могат да бъдат възприети по друг начин, освен като нелепи, предвид мащаба на една пешеходна пътека, мащаба на самия проект (94 млн. лв) и спестените пари по неговото реализиране. През май 2011 г. директорът на „Метрополитен“, Стоян Братоев заяви, че от строежа на отсечката между „Младост“ и „Цариградско шосе“ ще бъдат спестени около 20 млн. лв (справка – публикации в медиите). Тук следва да се припомни и това, че първоначалният проект на изграждане на метрото през ж.к.„Дружба“ предвиждаше то да мине по протежението на бул. „Копенхаген“, т.е. по средата на „Дружба 2“, като удобно обслужва жителите на района. Трасето е променено през 2006 г., на основата на становище на експертен съвет (справка отново от медиите). По този начин с решението са „спестени“ около 32 млн. лв. Можем да сме сигурни, че ако имаше желание, общината би могла да предвиди една относително малка сума за изграждане на пешеходна пътека към метростанция „Цариградско шосе“. Всички тези обстоятелства, описани по-горе, създават едно неприятно усещане на третиране на жителите на "Дружба" като граждани „втора ръка“. Както обикновено показва действителността в нашата „скъпа” татковина, без намесата на медиите и гражданска активност, нещата трудно или въобще не се случват. Нека всички, които имат възможност и ги вълнува какво става с нашия квартал, да дойдат на откриването на метростанцията на булевард „Цариградско шосе” на 25 април, за да покажат, че нещата не са доведени до край и че е необходимо Столична община да реагира на проблема с достъпа до метростанцията. За съжаление, за момента няма все още обявен час за церемонията по „рязане на лентички”, но това е рядка възможност да изразим нашия протест. Пишете и до отговорни институции и медии – „колкото повече, толкова повече”.
Етажна Собственост 25.04.2012 | 08:33
Уважаеми съграждани, Както знаете, кметът на София обяви преди седмици, че на 25 април от 15.20ч. ще бъде открит предсрочно новия участък от първи метродиаметър от „Младост 1“ до бул. „Цариградско шосе“. Такава новина за всеки столичанин, ползващ масовия градски транспорт в София, би била повече от радостна и приятна. За дълбоко съжаление на всички нас, жителите на квартал „Дружба 2“, общината така и не предвиди осигуряването на пешеходна връзка, свързваща квартала и метростанцията на бул. „Цариградско шосе“. По пряка линия през склона зад „Интер експо център“ от най-близките жилищни блокове до метростанцията е не повече от 200-300 метра. Желаещите да ползват метрото явно ще трябва да заобикалят покрай автокъщите под моста на „Цариградско шосе“ при пътен възел „Горубляне“, при разбити бордюри и липса на тротоари на пътя, водещ към булеварда, което ще отнеме минимум шест-седем пъти по-дълго време за придвижване. И тук не включваме хора с по-специални нужди, като майки с колички или инвалиди. Звучи абсурдно идеята да вземете автомобила си и да го паркират на „прословутия“ подземен паркинг под булеварда, за да ползвате оттам метрото. Големият въпрос е защо един значим мултимилионен проект като изграждането на метрото към летището не бе домислен докрай, така че да бъде удобство за повече столичани. Смисълът на метрото е да служи като средство за масов градски транспорт, но в случая с метростанция „Цариградско шосе“ това разбиране явно не важи, щом не е помислено как жителите на такъв голям квартал биха могли да имат удобен достъп до него. Явно не е отчетена и релефната специфика на района около метростанцията, тъй като всички останали метростанции на софийското метро са разположени на възлови кръстовища в столицата с удобен достъп към тях от всички посоки. Въпросът естествено не е от вчера и е бил поставян многократно пред Столична община, районна администрация, общински съветници. Обикновено няма отговор (показателно за прозрачния и открит диалог със Столична община) или оправданието е, че не са предвидени такива средства, включително за отчуждаване на земя, тъй като пешеходната пътека трябвало да мине през частен имот. Такива аргументи не могат да бъдат възприети по друг начин, освен като нелепи, предвид мащаба на една пешеходна пътека, мащаба на самия проект (94 млн. лв) и спестените пари по неговото реализиране. През май 2011 г. директорът на „Метрополитен“, Стоян Братоев заяви, че от строежа на отсечката между „Младост“ и „Цариградско шосе“ ще бъдат спестени около 20 млн. лв (справка – публикации в медиите). Тук следва да се припомни и това, че първоначалният проект на изграждане на метрото през ж.к.„Дружба“ предвиждаше то да мине по протежението на бул. „Копенхаген“, т.е. по средата на „Дружба 2“, като удобно обслужва жителите на района. Трасето е променено през 2006 г., на основата на становище на експертен съвет (справка отново от медиите). По този начин с решението са „спестени“ около 32 млн. лв. Можем да сме сигурни, че ако имаше желание, общината би могла да предвиди една относително малка сума за изграждане на пешеходна пътека към метростанция „Цариградско шосе“. Всички тези обстоятелства, описани по-горе, създават едно неприятно усещане на третиране на жителите на "Дружба" като граждани „втора ръка“. Както обикновено показва действителността в нашата „скъпа” татковина, без намесата на медиите и гражданска активност, нещата трудно или въобще не се случват. Нека всички, които имат възможност и ги вълнува какво става с нашия квартал, да дойдат на откриването на метростанцията на булевард „Цариградско шосе” на 25 април, за да покажат, че нещата не са доведени до край и че е необходимо Столична община да реагира на проблема с достъпа до метростанцията. Това е рядка възможност да изразим нашия протест. Пишете и до отговорни институции и медии – „колкото повече, толкова повече”.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив