Обн. ДВ. бр.15 от 24 Февруари 2004г., изм. ДВ. бр.11 от 2 Февруари 2007г., изм. ДВ. бр.11 от 9 Февруари 2010г.
(2) Приходите от собствена дейност се набират от:
1. предоставяне на информационни услуги в областта на трансплантацията, както и на експертни оценки, консултации и методическа помощ за обучението и квалификацията на лица, извършващи дейност в тази област;
2. разпространение на печатни издания - периодични издания, бюлетини, каталози, брошури, справочници и други издания в областта на донорството и трансплантацията;
3. участие в международни програми и проекти в областта на донорството и трансплантацията;
4. спонсорство и дарения;
5. други приходи, определени със закон или с акт на Министерския съвет.
(2) Трудовият договор с изпълнителния директор на агенцията се сключва, изменя и прекратява от министъра на здравеопазването съгласувано с министър-председателя.
(2) Изпълнителният директор:
1. ръководи, координира и контролира осъществяването на цялостната дейност на агенцията, както и връзките й с други органи и организации;
2. представлява агенцията, организира международните й връзки и осъществява сътрудничество с публичните служби на други държави;
3. сключва договори, свързани с осъществяването на дейността на агенцията;
4. взема решения за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки, свързани с дейността на агенцията, при условията и по реда на Закона за обществените поръчки;
5. изготвя и представя на министъра на здравеопазването ежегоден доклад за дейността на агенцията;
6. носи отговорност за управлението на бюджетните средства и за законосъобразното и целесъобразното им разходване;
7. определя и организира провеждането на информационната политика, като осигурява публичност и прозрачност на дейността на агенцията;
8. утвърждава структурата на административните звена в дирекциите, длъжностното разписание, вътрешните правила за работна заплата, както и стандартни процедури и инструкции за работата на агенцията;
9. назначава държавните служители в агенцията, изменя и прекратява служебните им правоотношения;
10. сключва, изменя и прекратява трудовите договори с лицата, работещи по трудово правоотношение в агенцията;
11. командирова работещите в агенцията;
12. ръководи разработването на концепции, планове и програми в областта на донорството и трансплантацията;
13. организира издаването на наръчници, указания и стандартни процедури в областта на донорството и трансплантацията;
14. участва в работни групи и представлява агенцията в международни организации, чиято дейност е свързана с донорство и трансплантация;
15. при необходимост създава комисии и други органи със съвещателен характер, които изготвят становища и мнения в областта на донорството и трансплантацията;
16. осъществява и други дейности по управлението на агенцията.
(3) Функциите на изпълнителния директор в негово отсъствие се изпълняват от определен от него ръководен служител за всеки конкретен случай и за срока на отсъствието.
(2) Общата численост на персонала в агенцията е 35 щатни бройки, разпределени съгласно приложението.
(2) Главният секретар ръководи, координира и контролира функционирането на агенцията за точното спазване на нормативните актове.
1. организира разпределянето на задачите за изпълнение между административните звена на агенцията;
2. контролира и отговаря за работата с документите и за съхраняването им, както и за опазването на служебната тайна и на личните данни, обработвани в агенцията;
3. създава условия за нормална и ефективна работа на звената в агенцията и осъществява общия контрол за изпълнението на възложените задачи;
4. организира и контролира изпълнението на заповедите и разпорежданията на изпълнителния директор на агенцията;
5. организира и отговаря за стопанисването и управлението на ползваните недвижими имоти и движими вещи, предоставени на агенцията;
6. изготвя проекта на бюджет на агенцията в частта му относно средствата, необходими за административното осигуряване на дейността на агенцията;
7. следи за законосъобразното и целесъобразното разходване на финансовите и материалните средства, предоставени на агенцията;
8. организира и ръководи информационното осигуряване и процеса на автоматизация на управлението на агенцията;
9. организира и ръководи процеса на взаимодействие и координация с органите на държавната и местната администрация;
10. изготвя ежегоден доклад за състоянието на административната дейност на агенцията;
11. изпълнява и други задачи, възложени му от изпълнителния директор.
1. осигурява финансово-счетоводното обслужване, управлението и ползването на недвижими имоти и движими вещи, предоставени на агенцията;
2. оказва правна помощ на структурните звена на агенцията за законосъобразното изпълнение на техните функции;
3. изработва и дава становища по законосъобразността на проекти на нормативни и индивидуални административни актове и договори, по които агенцията е страна;
4. осъществява процесуално представителство пред съдилищата;
5. участва със свои представители в комисии за провеждане на конкурси по Закона за държавния служител и по Кодекса на труда и следи за законосъобразността на актовете, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на трудовите и служебните правоотношения на служителите в агенцията;
6. поддържа служебните и трудовите досиета на служителите;
7. осигурява условия за провеждане на процедури по възлагане на обществени поръчки;
8. организира деловодната работа и архива в агенцията;
9. осигурява здравословни и безопасни условия на работа в агенцията;
10. следи за спазването на режима на допускане на външни лица в сградата на агенцията;
11. осъществява връзките с обществеността и информационната дейност на агенцията, като изготвя програма за представяне дейността на агенцията, организира и координира информационната и медийната политика на агенцията;
12. проучва и анализира общественото мнение във връзка с политиката на агенцията, анализира публикациите в средствата за масово осведомяване относно дейността й;
13. (изм. - ДВ, бр. 11 от 2007 г., в сила от 01.01.2007 г.) организира публичните изяви на служителите на агенцията и координира дейността си с дирекция "Връзки с обществеността и протокол" на Министерството на здравеопазването, както и със звената за връзки с обществеността на другите министерства и ведомства;
14. изготвя проекти на програми за пребиваването на чуждестранни делегации и гости и осигурява изпълнението им;
15. контролира организирането, провеждането и протоколното осигуряване на официални и работни срещи, семинари, дискусии и кръгли маси в агенцията;
16. организира дейностите, свързани с промоция и популяризиране на донорството и трансплантацията в обществото.
1. поддържа публичния и служебния регистър на агенцията, като събира, обработва, анализира и съхранява информацията в регистрите в съответствие с действащите нормативни актове;
2. осигурява защита на личните данни, включени в служебния регистър на агенцията;
3. осигурява достъп до публичния регистър при условията и по реда на Закона за достъп до обществената информация;
4. осигурява достъп на гражданите до служебния регистър в случаите по чл. 39, ал. 4 от Закона за трансплантация на органи, тъкани и клетки;
5. организира дейността по осигуряване на непрекъснат достъп на оторизирани лица до служебния регистър на лицата, които са изразили несъгласие за вземане на органи, тъкани и клетки след смъртта;
6. осигурява възможност за проследяване от донора до реципиента на всички органи, тъкани и клетки и влизащите в контакт с тях материали и продукти, които се осигуряват, обработват, преработват, съхраняват или предоставят на територията на Република България;
7. осигурява възможност за проследяване от донора до реципиента на човешките яйцеклетки, сперматозоиди и зиготи, предназначени за асистирана репродукция, и влизащите в контакт с тях материали и продукти, които се осигуряват, обработват, преработват, съхраняват или предоставят на територията на Република България;
8. организира разпределянето на осигурените за трансплантация органи в съответствие с действащите нормативни актове и медицински стандарти;
9. подготвя проекти на медицински стандарти за трансплантация на органи, тъкани и клетки и за подбор на донори и реципиенти;
10. организира дейностите по внос и износ на органи, тъкани и клетки;
11. осъществява контрол върху разпределянето на тъканите и клетките;
12. контролира, координира и анализира дейността на лечебните заведения по осигуряване и трансплантация на органи, което задължително включва и анализ на получената от лечебните заведения информация за резултатите от извършените трансплантации;
13. прави мотивирани предложения до изпълнителния директор за издаване и промяна на удостоверения по чл. 40, ал. 1, т. 11 и чл. 47, т. 12 от Закона за лечебните заведения;
14. контролира, координира и анализира дейността на лечебните заведения по експертиза, вземане, изследване, обработка, преработка, съхраняване, транспортиране и разпределяне на тъкани и клетки и прави мотивирани предложения до изпълнителния директор за издаване, промяна или отнемане на разрешения по чл. 51а от Закона за лечебните заведения;
15. контролира дейностите по осигуряване на качество и безопасност на тъканите и клетките, предназначени за трансплантация;
16. контролира дейностите по вземане, поставяне, експертиза, обработка, етикетиране и съхраняване на човешките яйцеклетки, сперматозоиди и зиготи, предназначени за асистираната репродукция, и по осигуряване на тяхното качество и безопасност;
17. следи за съответствието на договорите по чл. 17 от Закона за трансплантация на органи, тъкани и клетки със закона и изготвя мотивирани предложения до изпълнителния директор за одобряването и регистрацията им;
18. участва в разработването и изпълнението на национални стратегии и програми, международни проекти, анализи и прогнози в областта на донорството и трансплантацията;
19. организира дейности, свързани с повишаването на професионалната квалификация на координаторите по донорство, на лицата по чл. 15г ЗТОТК и на специалистите от областта на донорството и трансплантацията;
20. следи промените в законодателството на Европейските общности в областта на донорството и трансплантацията и прави предложения до изпълнителния директор за хармонизиране на българското законодателство с европейското право в областта на донорството и трансплантацията;
21. подпомага осъществяването на връзки с обществеността в разработването на национални кампании и програми за обществена промоция на донорството и трансплантацията;
22. подготвя на всеки 3 години отчет до Европейската комисия относно извършените в Република България дейности по популяризиране и насърчаване на доброволното и безвъзмездното даряване на тъкани и клетки;
23. подготвя на всеки 3 години доклад до Европейската комисия относно извършваните дейности по осигуряване на качество и безопасност при експертизата, вземането, обработката, преработката, етикетирането, съхраняването, присаждането, контрола и проведените инспекции.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 11 от 2010 г.) Изпълнителният директор със заповед определя организацията на работа, както и екипите на разположение извън работното време по ал. 1.
(2) При завеждането на документите се извършва проверка за наличието на всички материали, посочени в тях, и се образува служебна преписка.
(3) Редът за образуване и движение на служебните преписки се определя с вътрешни правила, изработени от главния секретар и утвърдени от изпълнителния директор.
(2) Държавните служители и служителите по трудово правоотношение осъществяват своята дейност въз основа на длъжностни характеристики, утвърдени от изпълнителния директор.
(3) Служителите в администрацията при встъпването си в длъжност подписват декларация за съхраняване и неразпространяване на информация, представляваща служебна тайна или лични данни.
(4) Работното време на служителите в администрацията е 8 часа дневно и 40 часа седмично при 5-дневна работна седмица.
(2) Стойността на наградата не може да надвишава размера на основната заплата на служителя.
(3) Награждаването на служителите в администрацията се извършва със заповед на изпълнителния директор.
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 13 ОТ 22 ЯНУАРИ 2007 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
§ 3. Постановлението влиза в сила от 1 януари 2007 г.
(Изм. - ДВ, бр. 11 от 2010 г.)
Численост на персонала на Изпълнителната агенция по трансплантация - 35 щатни бройки
Изпълнителен директор | 1 |
Главен секретар | 1 |
Служител по сигурността на информацията | 1 |
Обща администрация | 6 |
дирекция "Административноправно и стопанско обслужване" | 6 |
Специализирана администрация | 26 |
дирекция "Регистри, информация, контрол и развитие на трансплантацията" | 26 |