Обн. ДВ. бр.86 от 20 Октомври 2000г., изм. ДВ. бр.4 от 11 Януари 2002г., изм. ДВ. бр.88 от 7 Октомври 2003г., изм. ДВ. бр.56 от 11 Юли 2006г., изм. ДВ. бр.79 от 9 Септември 2008г.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 56 от 2006 г., в сила от 14.07.2006 г.) Центърът е специализирана администрация към Министерството на земеделието и горите съгласно чл. 5, т. 2 от Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 56 от 2006 г., в сила от 14.07.2006 г.) Центърът осъществява на базата на изискваните акредитации дейностите, свързани със:
1. изпитванията и проверките за приложимите технически изисквания съгласно чл. 9, ал. 3, т. 5 по наредбите съгласно чл. 9, ал. 8 от Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника;
2. изпитване, оценяване на съответствието и сертифициране съгласно Закона за техническите изисквания към продуктите на нова техника, визирана в чл. 9д, ал. 3 от Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника;
3. изпитване на употребявана техника за целите на регистрацията и пускането в употреба съгласно изискванията по чл. 10, ал. 1 от Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника.
1. организира, ръководи и контролира цялостната дейност на центъра;
2. представя на министъра на земеделието и горите ежегоден доклад за дейността на центъра;
3. участва в разработването на нормативни актове в областта на методите и средствата за изпитване на техниката;
4. (изм. - ДВ, бр. 56 от 2006 г., в сила от 14.07.2006 г.) утвърждава щатното разписание;
5. сключва договори, необходими за дейността на центъра, съобразно своите правомощия;
6. организира и провежда мероприятия за повишаване квалификацията на служителите и обмяна на опит в дейността на центъра;
7. организира и контролира спазването на законността, трудовата, технологичната и финансовата дисциплина и опазването на имуществото на центъра;
8. представлява министъра на земеделието и горите в международни организации по изпитване и оценка за съответствие и осъществява сътрудничество в тази област, след упълномощаване по съответния ред, когато такова е предвидено;
9. организира дейността на научно-техническия съвет (НТС) в съответствие с действащите нормативни актове, уреждащи научните и научно-приложните изследвания в страната;
10. (отм. - ДВ, бр. 56 от 2006 г., в сила от 14.07.2006 г.)
(2) Изпълнителният директор изпълнява и други функции и задачи, възложени му от министъра на земеделието и горите.
(3) Функциите на изпълнителния директор в негово отсъствие се изпълняват от определен от него с писмена заповед за всеки конкретен случай служител на центъра.
(2) Съставът на НТС се утвърждава от Националния център за аграрни науки.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 56 от 2006 г., в сила от 14.07.2006 г.) Главният секретар се назначава от изпълнителния директор на центъра.
(3) (Доп. - ДВ, бр. 56 от 2006 г., в сила от 14.07.2006 г.) Главният секретар ръководи, координира и контролира функционирането на администрацията за точното спазване на нормативните актове и утвърждава длъжностните характеристики на служителите в центъра.
(4) Главният секретар изпълнява и други функции, възложени му от изпълнителния директор на центъра.
(5) При отсъствие на главния секретар неговите функции се изпълняват от определено от изпълнителния директор на центъра с писмена заповед длъжностно лице за всеки конкретен случай.
(2) Според дейностите, които извършва, администрацията е обща и специализирана.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 4 от 2002 г., в сила от 15.10.2001 г., изм. - ДВ, бр. 56 от 2006 г., в сила от 14.07.2006 г., изм. - ДВ, бр. 79 от 2008 г.) Общата администрация осъществява технически дейността на центъра и е организирана в дирекция "Административно и финансово обслужване" с численост 6 щатни бройки.
(4) (Изм. - ДВ, бр. 4 от 2002 г., в сила от 15.10.2001 г., изм. - ДВ, бр. 88 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 56 от 2006 г., в сила от 14.07.2006 г., изм. - ДВ, бр. 79 от 2008 г.) Специализираната администрация осигурява осъществяването на основните функции на центъра и е организирана в дирекция "Изпитване, контрол и сертификация" с численост 12 щатни бройки, която включва специализирани отдели и лаборатории в зависимост от акредитацията и наръчника по качество.
1. предлага на изпълнителния директор проекта на годишния бюджет, периодични и годишни отчети за неговото изпълнение;
2. обработва първичната счетоводна документация, анализира ежемесечно приходите и разходите в бюджета на центъра по източници и пера и предлага съответните мерки, свързани с финансовата дисциплина и отчетност;
3. разработва и предлага мерки и анализи във връзка с инвестиционната политика на центъра, с придобиването и ползването на материалните и нематериалните активи;
4. извършва дейностите, свързани с транспортното обслужване, с регистрацията на моторните и другите транспортни и превозни средства, с поддържането, ремонта и годишните технически прегледи;
5. отговаря за основните и текущите ремонти на сградите и помещенията на центъра, за поддържането, опазването, съхраняването и необходимата отчетност на наличната материална база;
6. контролира охраната и чистотата в сградите и помещенията на центъра;
7. осъществява правно-административното обслужване на физическите и юридическите лица, както и на администрацията във връзка с изпълнението на правомощията на изпълнителния директор и основните функции и задачи на центъра;
8. извършва цялостната оперативна дейност по постъпилите в центъра предложения, молби, жалби и сигнали на физически и юридически лица;
9. осъществява деловодното и техническото обслужване на администрацията.
1. изпитване на техниката и резервните части за нея от внос и местно производство;
2. (изм. - ДВ, бр. 56 от 2006 г., в сила от 14.07.2006 г.) дейностите, свързани с оценка на съответствието на техниката със съществените изисквания и сертифициране на продукти;
3. контролни изпитвания за проверка качеството на работа на произвежданата и вносната техника;
4. производствени изпитвания в реални експлоатационни условия:
5. (изм. - ДВ, бр. 56 от 2006 г., в сила от 14.07.2006 г.) дейностите свързани с изпитване на употребявана техника за целите на регистрацията и пускането в употреба;
6. извършва изпитвания за електробезопасност на техниката;
7. (изм. - ДВ, бр. 56 от 2006 г., в сила от 14.07.2006 г.) дейностите, свързани с изпитванията и проверките за одобряване на типа на колесни и верижни трактори, сменяема прикачна техника, системи, компоненти и отделни технически възли за тях;
8. приема заявки и договори за изпитване, контрол и сертификация съгласно съответната акредитация и наръчника по качество;
9. разработва стандарти, технически спецификации, методики за изпитване и друга техническа документация, необходима за основната дейност;
10. проектира и разработва нестандартни уреди, стендове, полигони и измервателна апаратура;
11. извършва научна, методическа и консултантска дейност в областта на механизацията на земеделието и горското стопанство;
12. участва в работата по хармонизирането и адаптирането на световни и европейски стандарти в областта на изпитването и оценката на техниката;
13. (отм. - ДВ, бр. 56 от 2006 г., в сила от 14.07.2006 г.)
14. участва в организирането и провеждането на научно-практически местни и национални прояви (курсове за квалификация, симпозиуми, изложби и др.), както и запознаване и обучение на земеделските стопани за работа с новата техника;
15. осигурява информация, консултантски услуги и др. в областта на механизацията на земеделието, горското стопанство и новата техника.
(2) При завеждане на документите се извършва проверка за наличието на всички посочени материали и се образува служебна преписка.
(2) Изпълнителният директор взема решение по предложението в срок до 2 месеца след неговото постъпване, освен ако този срок бъде удължен до 6 месеца поради необходимост от по-продължително проучване. Взетото решение по предложението се съобщава на подателя в 7-дневен срок. Направените предложения, както и взетите по тях решения могат да се публикуват на страниците на центъра и на Селскостопанската академия в интернет.
(3) Гражданите могат да отправят писмено искане за среща с изпълнителния директор до главния секретар. Главният секретар съставя график за срещите на изпълнителния директор с гражданите само за приемното му време, като графикът се оповестява в страниците на центъра и на Селскостопанската академия в интернет 7 дни предварително.
(2) Резолюцията на изпълнителния директор съдържа указания, срок за изпълнение, дата и подпис. При възлагане на преписката на повече от един ръководител на административно звено се посочва отговорният от тях.
(3) Директорите на административните звена възлагат с резолюция изпълнението на служебните преписки на съответен служител или служители, като в последния случай се определя отговорният от тях.
(4) Служебните преписки се разпределят веднага след постъпването им в центъра.
(2) Стойността на паричната или предметната награда не може да надвишава размера на основната заплата на държавния служител.
(3) Органът по назначаването може по своя преценка едновременно да награди с отличие и с предметна награда.
1. (изм. - ДВ, бр. 56 от 2006 г., в сила от 14.07.2006 г.) услуги, свързани с изпитване, проверки, оценяване на съответствието и сертифициране на продукти;
2. реализация на продукция;
3. предоставяне на специализирана информация;
4. други услуги;
5. дарения и помощи;
6. лихви и финансови операции;
7. наеми;
8. други дейности, които не са забранени със закон.
(2) Приходите от собствената дейност и бюджетната субсидия се разходват за покриване на одобрените разходи за:
1. издръжка на центъра;
2. изпълнение на дейности, пряко свързани с функциите на центъра;
3. закупуване на дълготрайни активи;
4. основни ремонти на материалната база на центъра.
Заключителни разпоредби
КЪМ ПРАВИЛНИКА ЗА ИЗМЕНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА ЦЕНТЪРА ЗА ИЗПИТВАНЕ НА ЗЕМЕДЕЛСКА, ГОРСКА ТЕХНИКА И РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ - ПЛОВДИВ
§ 11. Правилникът за изменение на Устройствения правилник на Центъра за изпитване на земеделска, горска техника и резервни части - Пловдив, влиза в сила от датата на влизането в сила на Устройствения правилник на Министерството на земеделието и горите.