Устройствен правилник на Министерството на младежта и спорта (отм. ДВ бр. 74/2005)

МС

Държавен вестник брой: 74

Година: 2005

Орган на издаване: МС

Дата на обнародване: 13.09.2005

Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл. 1. С правилника се определят организацията, дейността, функциите и числеността на персонала на Министерството на младежта и спорта, наричано по-нататък "министерството", и на неговите организационни структури и административни звена.

Чл. 2.
(1) Министерството на младежта и спорта е юридическо лице на бюджетна издръжка със седалище София, бул. Васил Левски № 75.
(2) Министерството на младежта и спорта е администрация, която подпомага министъра на младежта и спорта при осъществяването на правомощията му, осигурява технически неговата дейност и осъществява административното обслужване на гражданите и юридическите лица.

Глава втора
ПРАВОМОЩИЯ НА МИНИСТЪРА НА МЛАДЕЖТА И СПОРТА

Раздел I
Общи положения

Чл. 3.
(1) Министърът на младежта и спорта, наричан по-нататък "министъра", е централен едноличен орган на изпълнителната власт, който ръководи и представлява министерството.
(2) Министърът ръководи, координира и контролира осъществяването на държавната политика в областта на младежките дейности, физическото възпитание, спорта и социалния туризъм.

Чл. 4.
(1) При осъществяването на държавната политика за младежта и спорта, при разработването на проекти на нормативни актове и при изпълнението на правомощията си министърът се подпомага от трима заместник-министри.
(2) Министърът делегира със заповед правомощия на заместник-министрите, като определя техните функции.
(3) Функциите на министъра в негово отсъствие от страната или когато ползва законоустановен отпуск, се изпълняват от определен със заповед за всеки конкретен случай заместник-министър.

Раздел II
Правомощия на министъра

Чл. 5.
(1) Министърът:
1. провежда единната държавна политика в областта на младежките дейности, физическото възпитание, спорта и социалния туризъм в съответствие с критериите за евроинтеграция;
2. подготвя и предлага за утвърждаване от Министерския съвет основните задачи на национална стратегия, национална и годишна програма за развитието на физическото възпитание и спорта;
3. взаимодейства с държавните и общинските органи при организирането на младежките дейности и развитието на физическото възпитание и спорта;
4. взаимодейства със спортните организации при осъществяването на националната спортна програма и координира дейността им с държавните и общинските органи;
5. предлага на Министерския съвет за утвърждаване годишна програма за младежки дейности, взаимодейства с младежки организации при осъществяването на държавната младежка политика и координира дейността им с държавните и общинските органи;
6. осъществява надзора върху дейността на спортните организации за спазването на Закона за физическото възпитание и спорта;
7. в изпълнение на Националната програма за развитие на физическото възпитание и спорта съвместно със спортните федерации и с Българския олимпийски комитет осъществява финансирането на програма за подготовка и участие на българските спортисти на олимпийски игри;
8. подпомага общественополезната дейност на спортните федерации и други юридически лица с нестопанска цел при провеждането на държавната политика в областта на спорта и социалния туризъм;
9. управлява спортните обекти и съоръжения - държавна собственост, предоставени по съответния ред на министерството;
10. упражнява правата на собственик на капитала в еднолични търговски дружества;
11. упражнява контрол по спазването на режима за ползване на националните спортни обекти и съоръжения - държавна и общинска собственост, за нуждите на физическото възпитание, спорта и социалния туризъм;
12. назначава и oсвобождава органите на управление на Българския спортен тотализатор и прави предложение за приемане на устройствения му правилник от Министерския съвет;
13. издава лицензии на спортните федерации и на националните спортни организации за извършване на спортна дейност;
14. представлява Република България при сключването на международни договори за сътрудничество в спортната и младежката дейност и координира действията по изпълнението им;
15. в съответствие с изискванията на международните спортни организации след съгласуване с други държавни и общински органи разрешава провеждането на регионални, европейски и световни първенства на територията на Република България;
16. организира превенцията и контрола върху употребата на допинг в спорта;
17. съвместно с други министри и държавни органи разработва и изпълнява програми за превенция на злоупотребата с наркотични вещества въз основа на Националната стратегия за борба срещу злоупотребата с наркотични вещества;
18. ръководи проекти, свързани с ограничаване употребата на наркотици и координация на действията по отношение на наркоманиите;
19. прави предложения за програми на правителството, насочени към ограничаване употребата на наркотици, рехабилитация на зависимите от наркотици и тяхната ресоциализация;
20. подпомага и взаимодейства с компетентните държавни и общински органи, както и с техните администрации в борбата против насилието в спорта;
21. приема програми за повишаване квалификацията на спортните специалисти и за подготовка на инструктори за нуждите на масовия спорт и подпомага изпълнението им;
22. организира и подпомага дейността по проблемите на младежта и спорта за осъществяването на държавната и местната политика;
23. прави предложения за размера, целите и начина на употреба на държавната субсидия за спорта за хората с увреждания и за лицата в неравностойно положение и ръководи проектите, свързани с тази дейност;
24. съдейства за осъществяването на правителствените задачи по отношение на предоставянето на възможности и равен шанс на хората с увреждания;
25. участва в обсъждането на проблеми, свързани със спорта за хора с увреждания;
26. утвърждава критериите, условията и реда за награждаване на спортисти, спортни специалисти и деятели, както и на млади таланти в различни сфери на обществения живот;
27. съгласувано с министъра на финансите утвърждава схема за разпределяне на постъпленията от Българския спортен тотализатор;
28. разпределя средствата от постъпленията на Българския спортен тотализатор за развитие на физическото възпитание и спорта в съответствие с приетата от Министерския съвет национална програма;
29. (отм., ДВ, бр. 90 от 2003 г.);
30. създава съвети или експертни работни групи като консултативни звена за изготвяне на проекти или за предлагане на решения на конкретни въпроси от неговата компетентност;
31. дава предложения и становища по хармонизирането на законодателството на Република България в областта на младежта и спорта с международните правни норми;
32. изпълнява и други функции, определени със закон или с акт на Министерския съвет.
32.(нова, ДВ, бр. 110 от 2003 г. – в сила от 01.01.2004 г.) разпределя средствата и контролира финансовата дейност на второстепенните разпоредители с бюджетни кредити в системата на министерството;
33. (предишна т. 32, ДВ, бр. 110 от 2003 г. – в сила от 01.01.2004 г.) изпълнява и други функции, определени със закон или с акт на Министерския съвет.
(2) В рамките на предоставените му правомощия министърът издава правилници, наредби, инструкции и заповеди.

Раздел III
Политически кабинет

Чл. 6.
(1) Министърът образува на свое пряко подчинение политически кабинет, който го подпомага при формулирането и разработването на конкретни решения за провеждане политиката на правителството, както и при осъществяването на връзките на министерството с обществеността.
(2) Политическият кабинет включва заместник-министрите, началника на кабинета на министъра, парламентарния секретар и директора на дирекция "Връзки с обществеността, информация и протокол".

Чл. 7.
(1) В изпълнение на задачите по чл. 6, ал. 1 политическият кабинет осъществява аналитични и информационни функции, като:
1. подпомага министъра при предлагането на конкретни решения за изпълнението на програмата на правителството;
2. предоставя на министъра информация и анализи и разработва прогнози и стратегии, необходими за формирането на държавната политика в областта на младежта, спорта и социалния туризъм;
3. координира информацията и изпълнението на решенията в министерството и между него и другите министерства и ведомства; 4. предоставя информация за дейността на министерството и осъществява връзките на министъра с обществеността.
(2) На заседанията на политическия кабинет могат да присъстват и експертни и технически сътрудници, включени в състава му, както и поканени държавни служители.

Чл. 8. Началникът на политическия кабинет:
1. организира и координира работата на политическия кабинет на министъра;
2. обменя информация с политическите кабинети на другите министри;
3. подготвя проект на работна програма на министъра, която включва предстоящите задачи за съответния период;
4. съгласува с главния секретар въпросите, свързани с текущата дейност на администрацията;
5. изготвя седмична работна програма на министъра по повод на негови посещения, срещи и пътувания и координира подготовката на докладите, становищата и позициите относно двустранното и многостранното международно сътрудничество и необходимите материали за срещите и международните участия на министъра самостоятелно или съвместно с други членове на правителството;
6. организира връзките на министъра с другите членове на Министерския съвет, с представители на държавните органи и с органите на местното самоуправление, с политически и обществени организации и с граждани;
7. координира работата на експертните и техническите сътрудници към политическия кабинет и следи за изпълнението на поставените им задачи.

Чл. 9.
(1) Парламентарният секретар:
1. организира връзките на министъра с Народното събрание, с парламентарните групи, с постоянните и временните комисии на Народното събрание и с политическите партии;
2. координира и контролира подготовката на отговорите на актуални въпроси и питания на депутати;
3. информира министъра за всички предложения във връзка със законопроекти на министерството и по други законопроекти, отнасящи се до дейностите в областта на младежта, физическото възпитание, спорта и социалния туризъм;
4. присъства на заседанията на парламентарната Комисия по въпросите на децата, младежта и спорта и на други комисии при необходимост;
5. поддържа актуална информация за състоянието на законопроектите по т. 3, одобрени от Министерския съвет по предложение на министъра на младежта и спорта и внесени в Народното събрание;
6. участва в заседанията на парламентарните секретари по координация и планиране на дейността им и предоставя на началника на кабинета приетите оценки, предложения и изводи.
(2) Парламентарният секретар координира работата си с парламентарния секретар на Министерския съвет.

Чл. 10. Директорът на дирекция "Връзки с обществеността, информация и протокол":
1. е и говорител на министерството;
2. организира разработването на програми по дългосрочната медийна политика за изграждане на публичния имидж на министъра и на министерството;
3. поддържа връзки с медиите с цел осигуряване на постоянна информация за дейността на министъра и на министерството в публичното пространство;
4. координира публичните изяви на министъра, на неговите заместници, на главния секретар и на служителите в министерството в средствата за масово осведомяване;
5. информира обществеността за политиката на министерството и за осъществените от него програми и дейност;
6. координира постъпването на информация в страницата на министерството в Интернет.

Чл. 11.
(1) Работата на политическия кабинет се подпомага от експертни и технически сътрудници, назначени по трудов договор.
(2) Експертните и техническите сътрудници към политическия кабинет не могат да изпълняват функции на управление.
(3) Експертните сътрудници подпомагат политическия кабинет като цяло или отделни негови членове при анализа на информация и подготовката на материалите за осъществяване на функциите им.
(4) Техническите сътрудници осъществяват непосредствена оперативна подготовка на материалите и техническото обезпечаване на дейността на политическия кабинет.

Раздел IV
Отношения на министъра с други държавни органи

Чл. 12. С цел провеждане на единната държавна политика при осъществяване на правомощията си по чл. 5 министърът:
1. отговаря за дейността си пред Народното събрание в рамките на процедурата за парламентарен контрол;
2. участва в работата на Министерския съвет;
3. осъществява контакти и взаимодейства с другите органи на изпълнителната власт за провеждане на държавната политика и за съгласувани действия в изпълнение на нормативните актове;
4. поддържа взаимоотношения с неправителствени организации;
5. осъществява контакти и сътрудничи с държавни органи и с неправителствени организации на други държави, както и с международни организации и институции;
6. представя ежегодно в Министерския съвет доклад за дейността на министерството.

Раздел V
Отношения на министъра със средствата за масово осведомяване

Чл. 13.
(1) Министърът формира и провежда информационна стратегия и политика, които гарантират откритост и достъпност на дейността на ръководената от него администрация, при спазване на Конституцията и законите на страната.
(2) Министърът организира предоставянето на редовна и изчерпателна информация на медиите с оглед реално отразяване дейността на министерството.

Глава трета
СТРУКТУРА, ФУНКЦИИ И ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА НА МИНИСТЕРСТВОТО

Раздел I
Общи положения

Чл. 14.
(1) (Изм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.) Министерството е структурирано в една главна дирекция, 8 дирекции и инспекторат.
(2) (Изм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.) Общата численост на персонала в организационните структури и административните звена на министерството е 280 щатни бройки.
(3) Общата численост на персонала за преподаватели по видове спорт и спортни специалисти в спортните училища, чиито трудови възнаграждения и полагащите се осигурителни вноски се заплащат от министерството, е 295 щатни бройки.
(3) (Изм., ДВ, бр. 110 от 2003 г. – в сила от 01.01.2004 г.) Общата численост на персонала за преподаватели по видове спорт и спортни специалисти в спортните училища, чиито трудови възнаграждения и полагащите се осигурителни вноски се заплащат от министерството, е 246 щатни бройки.

Чл. 15.
(1) Министърът по предложение на главния секретар утвърждава структурата на административните звена и щатните разписания, създава, преобразува и закрива отдели, а при необходимост - и сектори в отделите, и определя техните функции.
(2) Министърът назначава държавните служители и сключва трудовите договори с другите служители от администрацията на министерството.
(3) Министърът може да възложи на главния секретар отделни свои правомощия:
1. по служебните правоотношения, с изключение на назначаването и прекратяването на правоотношенията, както и по налагането на дисциплинарни наказания;
2. по сключването, изменянето и прекратяването на трудовите правоотношения със служителите в министерството.

Раздел II
Главен секретар

Чл. 16.
(1) Главният секретар осъществява административното ръководство на министерството, осигурява организационната връзка между политическия кабинет и звената в администрацията, координира оперативната дейност на министерството в изпълнение на разпорежданията на министъра, работи под негово ръководство и се отчита за своята дейност пред него.
(2) Главният секретар ръководи, координира и контролира функционирането на администрацията в министерството.
(3) Главният секретар:
1. подпомага министъра при осъществяването на правомощията му;
2. организира разпределянето на задачите за изпълнение между административните звена на министерството;
3. създава условия за нормална и ефективна работа на звената в министерството;
4. осъществява общия контрол по изпълнението на възложените задачи;
5. ръководи, контролира и отговаря за работата с документите и за съхраняването им;
6. изготвя ежегодно доклад за състоянието на администрацията и го представя на министъра;
7. отговаря за подготовката и съгласуването по възникването, изменянето и прекратяването на служебните правоотношения, както и за сключването, изменянето и прекратяването на трудовите правоотношения;
8. отговаря за изготвянето и съгласуването на договори;
9. отговаря за изготвянето и контролира изпълнението на заповедите на министъра;
10. отговаря за изготвянето на материали и становища на министъра за участието му в заседанията на Министерския съвет и на Народното събрание;
11. организира заседанията на постоянните и временните съвети и комисии в министерството;
12. контролира управлението на имотите - държавна собственост, предоставени на министерството;
13. осъществява координация и контрол в процеса на подготовката и изпълнението на бюджета и разходването на средствата на министерството;
14. организира и отговаря за провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки;
15. изпълнява и други задачи, възложени му от министъра;
16. координира оперативното взаимодействие с администрацията на Министерския съвет, с другите органи на изпълнителната власт и с юридически лица с нестопанска цел;
17. участва заедно с главните секретари на другите министерства в работата по общата координация и планиране, организирана от главния секретар на Министерския съвет;
18. следи за законосъобразното и целесъобразното разходване на финансови и материални средства, предоставени на министерството, както и утвърждава разходите по управлението на администрацията;
19. осъществява контрол върху входящата и изходящата кореспонденция;
20. представлява министерството в случаите, когато е изрично упълномощен от министъра, по проблеми, свързани с функционирането на администрацията;
21. (нова, ДВ, бр. 90 от 2003 г.) осъществява контрол и следи за стриктното спазване на всички процедури, свързани с подготовката, изпълнението и отчитането на програми и проекти, финансирани от Европейския съюз.

Чл. 17.
(1) Главният секретар се назначава за срок 5 години.
(2) При отсъствие на главния секретар по негово предложение функциите му за всеки конкретен случай се изпълняват от определен от министъра директор на дирекция в министерството.

Раздел III
Инспекторат

Чл. 18.
(1) В структурата на министерството се създава инспекторат на пряко подчинение на министъра.
(2) (Изм., ДВ, бр. 90 от 2003 г.) Инспекторатът осъществява текущ контрол върху дейността на министерството и на териториалните му звена.
(2) (Изм., ДВ, бр. 90 от 2003 г., бр. 110 от 2003 г. – в сила от 01.01.2004 г.) Инспекторатът осъществява текущ контрол върху дейността на министерството, териториалните му звена и второстепенните разпоредители с бюджетни кредити.
(3) (Нова, ДВ, бр. 90 от 2003 г.) Инспекторатът осъществява текущ и последващ контрол върху дейността на спортните и младежките организации, финансирани от министерството.
(4) (Предишна ал. 3, ДВ, бр. 90 от 2003 г.) Инспекторатът:
1. (изм., ДВ, бр. 90 от 2003 г.) извършва проверки на министерството за срочното и законосъобразното изпълнение на задълженията по Закона за предложенията, сигналите, жалбите и молбите и по Закона за достъп до обществена информация;
1. (изм., ДВ, бр. 90 от 2003 г.; доп., бр. 110 от 2003 г. – в сила от 01.01.2004 г.) извършва проверки на министерството и на второстепенните разпоредители с бюджетни кредити за срочното и законосъобразното изпълнение на задълженията по Закона за предложенията, сигналите, жалбите и молбите и по Закона за достъп до обществена информация;
2. осъществява контрол по изпълнението на индивидуалните административни актове на министъра;
3. контролира спазването на предписанията, дадени от компетентните органи, при извършени проверки и ревизии;
4. подготвя периодично информация за резултатите от извършваната от него контролна дейност и за характерните нарушения на финансовата и друга дисциплина, като анализира причините и условията за нарушенията и предлага мерки за отстраняването им; 5. извършва проверки и дава становища по постъпили жалби, сигнали и предложения на граждани и организации.
(5) (Отм., предишна ал. 4, ДВ, бр. 90 от 2003 г.) Инспекторатът контролира дейността на младежките и спортните организации, финансирани по програми на министерството, както и на лицата, получили лицензия да предлагат публично спортни услуги.
(6) При извършването на проверки на спортни федерации и на спортни клубове служителите на инспектората имат право:
1. да изискват всички необходими счетоводни и други документи във връзка с основната им дейност по предоставената им лицензия, да получават информация за дейността им и да извършват проверки на място;
2. да предлагат на министъра да сезира съда с искане за налагане на обезпечителни мерки върху имуществата на лицата, причинили щети, и да образуват искови производства срещу тях;
3. да присъстват на заседанията на управителните и на контролните органи на проверяваните спортни организации или да изискват техните решения.
(7) Инспекторатът съдейства на специализираните държавни контролни органи при осъществяването на контрол върху дейността на спортните и младежките организации.

Раздел IV
Обща администрация

Чл. 19.
(1) Общата администрация създава условията, необходими за изпълнение на правомощията на министъра и основните функции на специализираната администрация, както и на дейностите по административно обслужване на гражданите и юридическите лица. (2) Общата администрация е организирана във:
1. дирекция "Административно-правно и информационно обслужване";
2. дирекция "Връзки с обществеността, информация и протокол";
3. дирекция "Финансово-стопански дейности и управление на собствеността";
4. звено по сигурността на информацията.

Чл. 20. Дирекция "Административно-правно и информационно обслужване":
1. подпомага министъра, неговите заместници, главния секретар и административните звена за осъществяване на правно-нормативната дейност;
2. разработва и дава становища по проекти на актове на Министерския съвет относно младежта, физическото възпитание и спорта;
3. осъществява процесуално представителство пред съдилищата след писмено упълномощаване от министъра;
4. дава становища по законосъобразността на проекти на договори, заповеди и други актове и документи, свързани с дейността на министерството;
5. предприема правни действия по събиране на вземанията на министерството;
6. предлага решения на правни проблеми, свързани с лицензионната, разрешителната и съгласувателната дейност от компетентността на министерството;
7. изготвя становища относно управлението на имотите - държавна собственост, предоставени на министерството;
8. дава становища относно проектите на актове, с които министърът упражнява правата на едноличен собственик на капитала на търговските дружества;
9. изготвя становища във връзка с участието на министъра в процедурите, свързани с придобиване на българско гражданство;
10. изготвя предложения за издаване, изменяне и отменяне на актове, свързани със собствеността;
11. осъществява взаимодействие с правните дирекции на Министерския съвет и на министерствата и с другите административни структури в рамките на своята компетентност;
12. технически осигурява изпращането на материалите за заседанията на Министерския съвет, разработени в министерството;
13. изготвя заповедите за назначаване на държавните служители, трудовите договори, заповедите за отпуск, освобождаване и пенсиониране на служителите;
14. изготвя и актуализира проектите на разписания на длъжностите и отчетите за труда на служителите съгласно действащото законодателство;
15. създава организация по охраната на труда и по техниката на безопасност;
16. проучва и дава становища по компетентност относно предложенията за назначаване, преназначаване и освобождаване на служителите;
17. изготвя, оформя, съхранява и ползва служебните и трудовите дела на служителите;
18. организира и осъществява деловодната дейност, като получава, обработва, регистрира и предава кореспонденцията по предназначение; обработва и изпраща изходящата кореспонденция;
19. организира и координира работата с постъпилите жалби, молби, сигнали и предложения на граждани и други документи, като ги картотекира по срок и изпълнител чрез въвеждане в специален регистър и своевременно изготвя справки;
20. обработва и съхранява централния деловоден архив на министерството;
21. организира дейността по съхраняването на цялата документация по възлагането на обществените поръчки;
22. организира изграждането и поддържането на вътрешната система за обмен на компютърна информация и комуникации;
23. отговаря за сигурността на информационната система на министерството;
24. събира, обработва, съхранява, актуализира и предоставя информацията за вътрешно ползване и информацията, предназначена за публичен достъп;
25. осигурява хардуер и софтуер за поддържане на информационната система на министерството, както и текущото му осъвременяване;
26. осигурява синхрона и съвместимостта на информационната система с информационната система на държавната администрация, както и обмена на информация по електронен път;
27. организира обучението на служителите за работа с компютърни програми и ползването на компютърните комуникации в областта на младежта, физическото възпитание, спорта и социалния туризъм в национален и международен мащаб;
28. съдейства и организира административното и техническото обслужване на ръководните служители;
29. организира и осъществява цялостното техническо оборудване на звената с организационна техника, консумативи и инвентар.

Чл. 21. Дирекция "Връзки с обществеността, информация и протокол":
1. разработва дългосрочни програми за медийната политика на министерството;
2. осигурява публичност и прозрачност в работата на министерството, като осигурява достъпа на гражданите до информация в съответствие с техните конституционни права;
3. осигурява провеждането на информационната дейност на министерството в съответствие с държавната политика в областта на младежта и спорта;
4. (изм., ДВ, бр. 90 от 2003 г.) проучва и анализира общественото мнение и предоставя на министъра информация по актуални въпроси, свързани с младежта и спорта;
5. анализира публикациите в средствата за масово осведомяване за дейността на министерството;
6. изготвя прогнози за развитието и перспективите в работата с младежта и спорта и развитието и мястото на българския спорт в световен мащаб;
7. анализира тенденциите в международното олимпийско движение и произтичащите от това последици за българския спорт;
8. работи в постоянна връзка и координация с дирекция "Правителствена информационна служба" на Министерския съвет, както и със съответните дирекции на министерствата;
9. организира и координира програмата на министъра, на неговите заместници и на главния секретар при официални и работни посещения в чужбина;
10. изготвя и координира програмите за посещения на чуждестранни гости по покана на министъра, на неговите заместници и на главния секретар;
11. осъществява протоколната кореспонденция на министъра;
12. координира и контролира организирането, провеждането и протоколното осигуряване на работни срещи, дискусии и семинари в министерството;
13. подпомага организирането на приема на чуждестранни гости и провеждането на международни мероприятия у нас.

Чл. 22. Дирекция "Финансово-стопански дейности и управление на собствеността":
1. обосновава и изпълнява бюджетната и инвестиционната програма на министерството и отговаря за ресурсното осигуряване на дейността на организациите от системата на спорта;
2. обосновава средствата от държавния бюджет, необходими за дейността на министерството;
3. организира единно методическо ръководство при разработването, утвърждаването и изпълнението на бюджета на министерството и разпределянето му по организации, както и по въпросите, свързани с осигуряването на ресурси;
4. разработва и поддържа система от критерии за разпределяне и контрол при разходването на целеви финансови средства;
5. осъществява контрол за спазване на финансовата и бюджетната дисциплина;
6. участва в подготовката и дава становища по проекти на правилници, наредби, инструкции и заповеди в областта на финансовата и стопанската дейност;
7. отговаря за управлението на собствеността на министерството;
8. извършва счетоводното отчитане на приходите и разходите по пълна бюджетна класификация по счетоводни сметки от Единния сметкоплан;
9. изготвя ежемесечна и годишна оборотна ведомост, както и годишния баланс на министерството;
10. изготвя ежемесечни и годишни отчети за изпълнението на бюджетните показатели на министерството;
11. обобщава и анализира информацията, свързана с изготвянето на ежемесечни, тримесечни и годишни отчети, в съответствие с изискванията на Националните счетоводни стандарти;
12. отговаря за цялостното финансово-счетоводно обслужване на дейността в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството;
13. отговаря за съхраняването и ползването на счетоводния архив;
14. организира и извършва в установените срокове годишните инвентаризации;
15. изготвя месечните ведомости за заплати и извършва плащанията в министерството;
16. съгласувано с Главна дирекция "Регионален, ученически и масов спорт" разработва и предлага на министъра за утвърждаване щата на преподавателите и спортните специалисти в спортните училища;
17. упражнява контрол по опазването на движимото и недвижимото имущество, като извършва инвентаризации съгласно Закона за счетоводството;
18. подпомага министъра при упражняване правата на собственост на държавата в едноличните търговски дружества с държавно участие в спорта и финансов контрол;
19. набира и обработва информация за промени в капитала, в органите на управление и във финансовото състояние на търговските дружества с държавно участие в областта на спорта;
20. съдейства на търговските дружества при организацията и възлагането на одиторските проверки;
21. изготвя бизнес задачите като неразделна част от договорите за управление и съдейства за изготвянето на бизнес програмите на търговските дружества;
22. (отм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.);
23. (изм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.) съвместно с дирекция "Спортни обекти и съоръжения" организира дейността по провеждането на политиката за управление на държавната собственост и формиране на стратегията за развитието на материално-техническата база за физическо възпитание и спорт;
24. (изм., ДВ, бр. 90 от 2003 г.) изготвя и комплектува искания за актуване на имоти - държавна собственост, предоставени за управление на министерството, води на отчет и съхранява съставените актове и следи за своевременното им актуализиране;
25. (нова, ДВ, бр. 90 от 2003 г.) организира цялостната дейност по разработване на стратегическия и оперативен план на министерството във връзка с ефективното усвояване на средствата, постъпващи чрез предприсъединителните програми на Европейския съюз и чрез други програми, произтичащи от двустранни и многостранни споразумения;
26. (нова, ДВ, бр. 90 от 2003 г.) организира, ръководи и осъществява мониторинг върху дейностите по изпълнение на програмни проекти, финансирани от Европейския съюз;
27. (нова, ДВ, бр. 90 от 2003 г.) поддържа информационна система от база данни за участието на министерството в програми и проекти, финансирани от Европейския съюз;
28. (нова, ДВ, бр. 90 от 2003 г.) координира с Националния координатор на помощта от Европейския съюз и със съответните звена от другите министерства и ведомства участието на министерството в програми, финансирани от предприсъединителните фондове на Европейския съюз или от други двустранни или многостранни споразумения, и осигурява взаимодействието на министерството със съответните структури на Европейската комисия.

Чл. 23. (Изм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.) На пряко подчинение на министъра се назначава служител по сигурността на информацията, който:
1. следи за спазването на изискванията на Закона за защита на класифицираната информация и на международните договори във връзка със защитата на класифицираната информация;
2. (изм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.) разработва план за охрана на помещенията и съоръженията, в които се създава, обработва и съхранява класифицирана информация чрез физически и технически средства и следи за неговото изпълнение;
3. извършва периодични проверки на отчетността и движението на материалите и документите;
4. осъществява процедурата по обикновеното проучване в рамките на министерството;
5. (отм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.);
6. води на отчет случаите на нерегламентиран достъп до класифицирана информация и на взетите мерки, за което информира незабавно Държавната комисия по сигурността на информацията;
7. отговаря за информационната банка и за съхраняването на информацията, представляваща държавна и служебна тайна;
8. отговаря за дейността по отбранително-мобилизационната подготовка;
9. участва в изготвянето на противопожарните и мобилизационните планове на централната администрация, разработва план за привеждане на министерството от мирно на военно положение, военновременен план и план за разсредоточаване и евакуация;
10. разработва план за действия на системата на младежта и спорта при екстремни обстоятелства и провежда съответните мероприятия;
11. осъществява връзки и взаимодействия с националните служби по отношение на мобилизационните дейности и гражданската защита;
12. осъществява други задачи, свързани със защита на класифицираната информация и отбранително-мобилизационната подготовка;
13. следи за правилното определяне на нивото на класификация на информация;
14. отговаря за съхраняването на информацията, представляваща държавна и служебна тайна.

Раздел V
Специализирана администрация

Чл. 24.
(1) Специализираната администрация подпомага и осигурява осъществяването на правомощията на министъра.
(2) Специализираната администрация е организирана във:
1. дирекция "Младеж";
2. Главна дирекция "Регионален, ученически и масов спорт";
3. дирекция "Спорт";
4. дирекция "Спорт и здраве";
5. дирекция "Европейска интеграция и международно сътрудничество";
6. (изм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.) дирекция "Спортни обекти и съоръжения".

Чл. 25. Дирекция "Младеж":
1. разработва, координира и контролира държавните програми за младежки дейности;
2. разработва и осъществява младежките програми на министерството и контролира тяхното изпълнение;
3. провежда младежката политика по региони на министерството чрез служителите си, отговарящи за връзката с общинските звена и неправителствените организации, осъществяващи младежки дейности;
4. (доп., ДВ, бр. 55 от 2005 г.) приема, оценява, координира и контролира изпълнението на проектите за младежки дейности, финансирани от държавния бюджет;
5. подпомага министъра при осъществяване на връзките и координацията с останалите ведомства, чиято дейност има отношение към младежката политика;
6. подпомага взаимодействието на министерството с общините по въпроси, засягащи младежката политика;
7. (отм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.);
8. съвместно с дирекция "Европейска интеграция и международно сътрудничество" координира и осъществява държавното участие в международния младежки обмен;
9. участва в подготовката на международната кореспонденция на министерството, отнасяща се до младежките проблеми;
10. (отм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.);
11. събира, обработва, анализира, съхранява и предоставя информация, свързана с младежките дейности;
12. подготвя задания за социологически и статистически проучвания и анализи;
13. координира информационния обмен с административните структури в системата на изпълнителна власт и с неправителствени организации;
14. осигурява и актуализира информацията в специализираните информационни системи.

Чл. 26. Главна дирекция "Регионален, ученически и масов спорт":
1. подпомага министъра при координацията на дейността му с областните администрации, Националното сдружение на общините в Република България, регионалните структури на ведомствата, имащи отношение към спорта, с общините и спортните организации за изпълнение на Националната програма за развитие на физическото възпитание и спорта;
2. подпомага министъра и спортните организации за изпълнение на Националната програма за развитие на физическото възпитание и спорта;
3. осъществява регионалната политика на министерството чрез териториалните си структури, като подпомага и координира дейността на областните администрации, общините и спортните организации по отношение на спорта, младежките дейности и социалния туризъм;
4. участва в координацията на научно-приложната дейност в областта на детско-юношеския, ученическия и масовия спорт и социалния туризъм съвместно с институциите, имащи отношение към тази дейност;
5. прави предложение за разпределяне на средствата от държавния бюджет и от Българския спортен тотализатор за финансиране програми на министерството за масовия, ученическия и студентския спорт, за спортните училища и за дейности на спортните клубове в общините;
6. прави предложение за размера на средствата за дейност на българските спортни федерации, Българския туристически съюз и националните спортни организации, които са с основен предмет на дейност в областта на ученическия, студентския, армейския, полицейския спорт и спорта на отраслов принцип;
7. прави предложение за размера на средствата за дейност на спортните и неправителствените организации, които организират и провеждат спортни дейности с лицата в неравностойно социално положение, както и с лицата с трайни увреждания, като координира разпределението и разходването на тези средства;
8. съгласувано с дирекция "Финансово-стопански дейности и управление на собствеността" разработва и предлага на министъра за утвърждаване щата на преподавателите в спортните училища;
9. съвместно с дирекция "Спорт" и с българските спортни федерации разработва и подпомага изпълнението на програма за дейността на звеното за олимпийска подготовка в спортните училища и спортните клубове, както и на програми за детско-юношеския спорт;
10. съдейства на дирекция "Спорт и здраве" в дейността й за рехабилитация и профилактика на спортисти и лица с трайни или частични увреждания;
11. разработва тестове и програми за селекция, подбор, оценка и контрол за децата и подрастващите в системата на физическото възпитание и спорта;
12. съдейства на дирекция "Младеж" при реализирането на проекти за изпълнение на държавните младежки програми в дейностите, свързани с физическото възпитание, активния отдих на младите хора и социалния туризъм;
13. подпомага координацията и провеждането на ученическите и общостудентските игри и състезания в системата на армията и полицията, както и на други младежки спортни дейности;
14. подпомага и координира изпълнението на програми и проекти, свързани с двигателния режим на децата от детските градини и предучилищните учебни заведения;
15. разработва програми за масовия спорт сред различните социални групи от населението и за спорта в училищата и висшите училища, армията и полицията и оказва помощ за изпълнението им;
16. подпомага изпълнението на програми и проекти за развитие на военнотехническите, моторните, ловните и риболовните спортове;
17. координира дейността и подпомага реализирането на проекти и програми, свързани с физическото възпитание и спорта сред децата и учащите се с различна степен на увреждания, в неравностойно социално положение и с майчин език, различен от официалния език в страната;
18. подпомага методически кадрите, осъществяващи спортна дейност в регионите, спортните училища и ученическите спортни школи, и специалистите, работещи в областта на масовия спорт;
19. съдейства на органите на местната власт и на спортните организации в дейността им за подобряване на здравословния начин на живот сред различните слоеве на населението, мерките против насилието в спорта и борбата срещу употребата на допинг и наркотици;
20. предлага за държавни награди спортисти, треньори, учители и спортни деятели за постигнати високи спортни резултати и за цялостен принос в областта на физическото възпитание и спорта;
21. набира, съхранява и систематизира информация за състоянието в различните направления на системата за ученическия, студентския, армейския и масовия спорт, както и за спорта сред децата и подрастващите в извънучилищните звена и общините.

Чл. 27. Дирекция "Спорт":
1. подпомага министъра съвместно с българските спортни федерации, Българския олимпийски комитет, ведомствата и общините при разработването на държавната политика в областта на спорта;
2. подпомага министъра при подготовката и изпълнението на Националната програма за развитие на физическото възпитание и спорта;
3. разработва и предлага съвместно с Българския олимпийски комитет и българските спортни федерации годишна програма за олимпийска подготовка;
4. (изм., ДВ, бр. 90 от 2003 г.) дава становища по изготвените от българските спортни федерации списъци на талантливите деца и юноши по различните видове спорт и програми за спортното им развитие;
5. координира дейностите по съгласуване на държавния и международния спортен календар;
6. координира организацията и подготовката на официалните български делегации за участие в олимпийски игри и в други международни състезания, изискващи формиране на национални делегации от различни видове спорт;
7. разработва и предлага правилници, наредби и инструкции в областта на спорта за високи постижения;
8. подпомага, координира и анализира съвместно с българските спортни федерации тренировъчния процес за високи постижения и подготовката на олимпийските състави в съответствие с програмата за олимпийска подготовка;
9. подпомага изпълнението на програмите на българските спортни федерации за повишаване квалификацията на спортните специалисти в областта на спорта за високи постижения;
10. разработва условията и реда за предоставяне на целеви средства от държавния бюджет и от Българския спортен тотализатор на спортните организации за изпълнение на националната програма, програмата за олимпийска подготовка и други проекти, свързани със спорта за високи постижения;
11. подготвя предложения за разпределяне на субсидиите от държавния бюджет и от Българския спортен тотализатор за олимпийската подготовка и дейността на българските спортни федерации;
12. подготвя предложения за превеждане на финансови средства на българските спортни федерации съобразно утвърдения им годишен тренировъчен план и държавния и международния спортен календар;
13. предлага на министъра списък на спортните обекти и съоръжения, необходими за осигуряване на тренировъчната и състезателната дейност на спорта за високи постижения;
14. участва в координацията на научноизследователската и приложната дейност в областта на спорта;
15. подпомага изпълнението на нормативните изисквания в областта на борбата срещу употребата на допинг, насилието в спорта, спазването на спортната етика и осигуряването на задължителния медицински контрол;
16. предлага за държавни награди спортисти, треньори и деятели за постигнати високи спортни постижения и за цялостен принос в областта на физическото възпитание и спорта;
17. (изм., ДВ, бр. 90 от 2003 г.) събира, проверява, съхранява и актуализира информацията в Националния регистър на спортните организации;
18. (изм., ДВ, бр. 90 от 2003 г.) събира, съхранява и систематизира информация за спорта за високи постижения, включително за участието и представянето на българските спортисти на световни и европейски първенства и на олимпийски игри;
19. подпомага министъра при изготвянето на договорите с българските спортни федерации за спортно развитие в частта им за олимпийската подготовка и спорта за високи постижения;
20. (изм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.) проучва, анализира и изготвя годишен отчет във връзка с планирането на тренировъчната и състезателната дейност, селекцията на националните отбори, качеството на провеждане на първенствата от държавния спортен календар, постигнатите резултати на международни състезания и ефективността на разходваните средства, въз основа на което прави оценка на дейността на българските спортни федерации;
21. (нова, ДВ, бр. 90 от 2003 г.) дава становища по изготвените от българските спортни федерации предложения до министъра на младежта и спорта за разпределяне на годишните субсидии за подпомагане дейността на спортните клубове по видове спорт.

Чл. 28. Дирекция "Спорт и здраве":
1. осъществява научно-приложна и изследователска дейност в областта на физическото възпитание и спорта за осигуряване подготовката на националните и олимпийските състезатели;
2. подпомага министъра при подготовката и изпълнението на Националната програма за развитие на физическото възпитание и спорта в частта й за научноизследователска, научно-приложна и методическа дейност;
3. оценява функционалното състояние, двигателните, спортно-техническите и психическите качества на спортистите с оглед контролиране и оптимизиране подготовката на българския спортен елит за постигане на върхови спортни резултати;
4. разработва и одобрява нови методики и технически средства за диагностика и тестуване на физическите и техническите качества в различните видове спорт и съдейства на лицензираните български спортни федерации и спортни клубове за своевременното им внедряване в спортната практика;
5. разработва и внедрява ефективни тестови програми за подбор, контрол и оценка на талантливи деца и юноши в системата на детско-юношеския спорт;
6. подпомага и анализира съвместно с българските спортни федерации тренировъчния процес за високи постижения и подготовката на олимпийските състави в съответствие с програмата за олимпийска подготовка;
7. извършва аналитично-експертна и изследователска дейност на допингови проби от Националната комисия по допингов контрол по време на спортни състезания в съответствие с Наредбата за допинговия контрол при спортно-тренировъчна и състезателна дейност в Република България;
8. извършва анализи на допинг проби от контрол, извършен от органи, оторизирани от международни или национални спортни федерации, в съответствие с Антидопинговата конвенция на Съвета на Европа и съответните нормативни изисквания на Световната антидопингова агенция;
9. разработва и прилага спортно-педагогически, възстановителни и други средства и методи за активно възстановяване на здравето, физическата и психическата работоспособност;
10. разработва планове, проекти и програми за научно-приложна и изследователска дейност и координира тяхната реализация с други институти и ведомства;
11. разработва, анализира и прилага самостоятелно или съвместно с други ведомства научнообосновани програми за системни занимания с физически упражнения и спорт, както и ефективни форми и методи за оптимизиране на двигателния режим при различни категории от населението с оглед създаване на трайни навици за здравословен начин на живот;
12. създава и поддържа систематизирана база от данни на компютърна основа и картотека с видеозаписи и разпространява научно-методическа информация в областта на спорта;
13. извършва комплексни функционални изследвания, анализи, допинг проби, специализирани спортни изследвания, възстановителни процедури и други услуги по договор с външни контрагенти (спортни клубове, федерации, фирми, ведомства и др.) извън задължителния контингент срещу финансови постъпления;
14. осъществява взаимодействие с дирекция "Спорт" по линия на научноизследователската и приложната дейност в областта на спорта и допинг контрола;
15. осъществява взаимодействие с дирекция "Европейска интеграция и международно сътрудничество" по линия на международния обмен в областта на научноизследователската работа и допинг контрола;
16. осъществява взаимодействие и координация с Българския олимпийски комитет, с Националната комисия по допингов контрол, с Комисията за медикаментозно възстановяване и с други спортни организации.

Чл. 29. Дирекция "Европейска интеграция и международно сътрудничество":
1. координира и подпомага участието на страната в двустранните и многостранните междуправителствени дейности в областта на младежта, физическото възпитание, спорта и социалния туризъм;
2. подпомага министъра при подготовката на международни договори в областта на младежта, физическото възпитание и спорта;
3. организира и съдейства за осъществяването на дейността на министерството в областта на международното сътрудничество;
4. контролира изпълнението на задълженията на страната, произтичащи от членството в международни организации, и изпълнението на международни договори;
5. предлага и организира предприемането на мерки и подготовката на нормативни актове за хармонизиране на българското законодателство с общите правила и практика на страните от Европейския съюз по отношение на младежките и спортните дейности;
6. участва в разработването на държавните програми за младежки дейности и за развитието на физическото възпитание, спорта и социалния туризъм по отношение на международното сътрудничество и европейската интеграция;
7. съдейства за информационното осигуряване по отношение на участието на младежките организации и лицензираните спортни организации в международни програми и фондове;
8. разработва и предлага насоки и мерки за успешното участие на български представители в структурите, формиращи международната спортна политика;
9. координира участието на министерството в междуведомствените структури по европейска интеграция;
10. подготвя, координира и участва в изпълнението на протоколи за пряко сътрудничество, програми и спогодби за сътрудничество в областта на младежта и спорта между Република България и други страни;
11. ръководи и координира изпълнението на програми на Европейския съюз и на Програмата ФАР;
12. подготвя информации, свързани с международната младежка и спортна дейност;
13. осигурява популяризирането на българския спорт в чужбина;
14. подготвя необходимите документи и организира протоколно задграничните командировки на служителите на министерството;
15. осигурява преводите при срещи с чужденци и извършва преводи на материали и документи;
16. (отм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.);
17. (отм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.).

Чл. 30. (Изм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.) Дирекция "Спортни обекти и съоръжения":
1. (изм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.) осигурява оптималното функциониране и ползване по предназначение на недвижимите имоти, предоставени за управление на министерството, съгласно приложение № 2;
2. (отм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.);
3. контролира използването по предназначение на спортните обекти и съоръжения, предоставени по съответния ред на спортните организации, имащи право да осъществяват спортна дейност съгласно изискванията на Закона за физическото възпитание и спорта;
4. (изм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.) предлага и обосновава капиталовите разходи и издръжката на имотите, управлявани от министерството;
5. планира, организира и контролира текущите и основните ремонти, както и новото строителство, като участва в разработването на инвестиционната програма;
6. извършва допълнителни дейности и услуги на физически и юридически лица, свързани с предназначението на спортните обекти и съоръжения;
7. отговаря за изграждането, стопанисването и поддържането в техническа готовност на система от пунктове за управление при кризи;
8. (доп., ДВ, бр. 90 от 2003 г.) организира и провежда процедурите по Закона за държавната собственост и по Правилника за прилагане на Закона за физическото възпитание и спорта;
9. (нова, ДВ, бр. 90 от 2003 г.) изготвя становища по предварително писмено съгласуване на разпоредителни сделки със спортни обекти и съоръжения - частна държавна собственост, извършвани от ръководителите на ведомства и от областните управители;
10. (нова, ДВ, бр. 90 от 2003 г.) събира, проверява, съхранява, актуализира и предоставя за ползване информацията в Публичния регистър на спортните обекти и съоръжения;
11. (нова, ДВ, бр. 55 от 2005 г.) извършва транспортното обслужване на министерството, поддръжката и ремонта на транспортните средства.

Раздел VI
Организация на работата в министерството

Чл. 31.
(1) Организацията на работата на администрацията на министерството се осъществява по реда на правилника.
(2) Министърът по предложение на главния секретар издава Инструкция за деловодната дейност и документооборота и Инструкция за охраната и пропускателния режим в министерството.

Чл. 32. Държавните служители и лицата, работещи по трудово правоотношение, изпълняват възложените им задачи и отговарят пред прекия си ръководител за изпълнението на работата съобразно длъжностните си характеристики.

Чл. 33.
(1) За образцово изпълнение на служебните си задължения държавните служители в министерството имат право на отличия и награди в съответствие със Закона за държавния служител.
(2) Награждаването на служителите в администрацията на министерството се извършва със заповед на министъра. В заповедта за награждаване се определя видът отличие или награда, като по преценка министърът може да награди едновременно с отличие и с предметна или парична награда. Наградите могат да бъдат в размер до 3 минимални работни заплати за една календарна година, като средствата се осигуряват от бюджета на министерството.

Чл. 34.
(1) Непосредственото ръководство на дирекциите се осъществява от техните директори.
(2) Директорът на дирекция:
1. разработва и докладва на министъра, на неговите заместници или на главния секретар материалите по въпроси, включени във функциите на ръководената от него дирекция;
2. участва в съвещания и заседания при министъра, при неговите заместници или при главния секретар;
3. насочва и подписва материали, подготвени по въпроси, включени във функциите на ръководената от него дирекция;
4. разпределя задълженията и работата между служителите в дирекцията.
(3) При отсъствие директорът се замества от най-старшия по длъжност служител в дирекцията.

Чл. 35.
(1) Документите, изпратени до министерството от държавни органи, от юридически или от физически лица, се завеждат в дирекция "Административно-правно и информационно обслужване" във входящ регистър, като се отбелязва датата на получаването.
(2) При завеждането на документите се извършва проверка за наличието на всички материали, посочени в тях, и се образува служебна преписка.

Чл. 36. Служебните преписки подлежат на насочване според адресата или съдържанието им.

Чл. 37. Достъпът на външни лица в сградата на министерството се разрешава след издаване на пропуск от охраната или след представяне на документ, разрешаващ влизането, съгласно инструкцията за охраната и пропускателния режим в министерството, издадена от министъра.

Чл. 38. Приемното време на министъра, на заместник-министрите и на главния секретар, както и на административните звена, обслужващи граждани, се оповестява на специално обозначени места в сградата на министерството.

Чл. 39. Работното време в министерството е от 9 ч. до 17 ч. и 30 мин. с обедна почивка от 12 ч. и 30 мин. до 13 ч.

ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

§ 1. Правилникът се приема на основание чл.42, ал. 4 от Закона за администрацията.

§ 2. До 1 януари 2003 г. числеността на персонала в Главна дирекция "Регионален, ученически и масов спорт" е 16 щатни бройки.

Приложение № 1
към
чл. 14, ал. 2
(Изм., ДВ, бр. 90 от 2003 г., бр. 55 от 2005 г.)

Численост на персонала в административните звена на Министерството на младежта и спорта - 280 щатни бройки
(Загл. изм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.)

Политически кабинет 9
в т. ч. експертни и технически сътрудници 4
Главен секретар 1
Инспекторат 18
Обща администрация
в т. ч.:
84
дирекция "Административно-правно и информационно обслужване" 28
дирекция "Финансово-стопански дейности и управление на собствеността" 44
дирекция "Връзки с обществеността, информация и протокол" 11
(изм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.) служител по сигурността на информацията 1
Специализирана администрация
в т. ч.: 168
дирекция "Младеж" 12
Главна дирекция "Регионален, ученически и масов спорт" 45
дирекция "Спорт" 17
дирекция "Спорт и здраве" 40
дирекция "Европейска интеграция и международно сътрудничество" 20
(изм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.) дирекция "Спортни обекти и съоръжения" 34

Приложение № 2
към
чл. 30, т. 1
(Изм., ДВ, бр. 90 от 2003 г., бр. 55 от 2005 г.)

1. (Отм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.).
2. (Изм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.) Център за водни спортове "Щъркелово гнездо" - язовир "Искър" - район "Панчарево", Столична община.
3. (Отм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.).
4. Комплекс национални гребни и ремонтни бази "Средец" (финална кула, градски клуб за водни ски, лодкостроителна работилница - язовир "Панчарево") - район "Панчарево", Столична община.
5. (Отм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.).
6. Национална алпийска ски база "Витоша" - парк Витоша, район "Витоша", Столична община.
7. (Отм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.).
8. (Отм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.).
9. (Отм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.).
10. (Отм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.).
11. Поделение "Автотранспорт" - район "Изгрев", Столична община.
12. (Отм., ДВ, бр. 55 от 2005 г.).
13. (Изм., ДВ, бр. 90 от 2003 г., бр. 55 от 2005 г.) Терен за лекоатлетическа писта - Петрич.
14. (Нова, ДВ, бр. 90 от 2003 г.) Спортна палата - София, бул. Васил Левски 75, район "Средец", Столична община.
15. (Нова, ДВ, бр. 90 от 2003 г.) Център "Спорт и здраве" - София, заедно с терена на Спортен комплекс "Диана", ж.к. "Дианабад", Столична община.
16. (Нова, ДВ, бр. 90 от 2003 г.) Почивно-възстановителни бази:
а) вила "Баба Ламбрина" - с. Арбанаси, община Велико Търново;
б) вила в Панчарево, ул. Ловджийска чешма 11, район "Панчарево", Столична община.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив