Няма спор по въпроса – iPhone е един от най-хитовите продукти в технологичната сфера въобще. Въпросът обаче е дали отговаря винаги напълно на очакванията на потребителите и какво може и какво може да не правят въпросните със своя смартфон. Въпреки удобството си и някои несъмнено позитивни качества, iPhone все пак изостава по някои параграфи. "Бизнес Инсайдтр" ни изрежда шест от тях.
Не може да си сложите собствени базисни приложения
Apple има политиката на „въвеждане“ на потребителя в своя свят на програми и приложения. Това не е безкрайно лошо, но не и когато ви ограничава. Имайки предвид огромния брой алтернативни приложения, които съществуват. Прост пример е браузърът Safari, който не можете да замените с Google Chrome примерно. Може да си инсталирате Chrome и да сърфирате из нета с него, но натискането на линкове в даден имейл или другаде винаги ще активира Safari.
Не може да махнете базисните приложения на Apple от началния екран
Имате нужда само от две-три приложения, които са базисни, и изпъстрят началния ви екран? Най-често това са Phone, Messages и Alarm. Ако другите обаче не са ви нужни, няма какво да направите по въпроса – няма как да ги махнете.
Няма как да увеличите мястото за съхранение на iPhone
Това е нещо леснопостижимо при конкурента на Apple iOS – смартфоните, опериращи на Android. При недостиг на място просто вкарвате една SD карда в телефона и сте готови. Ситуацията с iPhone е различна обаче – ако закупите iPhone с 32 гигабайта вместимост, разполагате само и единствено с тях. Ни повече, ни по-малко.
Забравете за гледането на HD видео с 1080p качество
Просто няма такава опция. Въпросът е дали е поради немощ на процесора или нещо друго.
Все още няма NFC чип
NFC („система за комуникация на близко разстояние“) накратко означава възможност да изпращате данни по безжичен път от едно мобилно устройство към друго. Макар да не е развита чак толкова в САЩ, функцията е доста популярна в Европа.
Налага се да използвате само и единствено собственият конектор на Apple
Беличките USB кабели на Apple са доста известни с дизайна си, но не по-малко – и с цената си. Ако случайно загубите един, бъдете готови да заплатите 19 долара за нов. Липсата на персонализация също е демотивираща.