Администрацията у нас наброява 130 005 души

29.05.2019 | 10:55
по статията работи: econ.bg
Преобладаващата група служители е във възрастовия диапазон 30-59 г. /110 123/, а 10 950 човека на и над 60-годишна възраст продължават да работят. Това сочи годишният доклад за състоянието на администрацията за 2018 г.
Администрацията у нас наброява 130 005 души
Снимка: под лиценза на creative commons

Администрацията се състои повече от жени /65 746/, отколкото от мъже /64 259/, като общата им бройка от 130 005 души се разпределя така: 78 721 са с висше образование, 51 174 са със средно, а 484 човека с основно образование. Преобладаващата група служители е във възрастовия диапазон 30-59 г. /110 123/, а 10 950 човека на и над 60-годишна възраст продължават да работят. Това сочи годишният доклад за състоянието на администрацията за 2018 г.

Докладът за състоянието на администрацията се основава на подадените от административните структури данни, които работят съгласно Закона за администрацията.

За трета поредна година Център „Фонд за лечение на деца“ не прави отчет за своята администрация. Четири години пък отчет за своите служители не са правили общините Симитли и Якоруда, а три години отчетен доклад не са подавали от община Русе.

Българската администрация се състои от общо 141 784 души, назначени на щат. В централната администрация работят 105 927, а в териториалната – 35 857 души. Най-многобройна е администрацията в административните структури, които подпомагат изпълнителната власт – 24 204 души. Следват заетите в изпълнителните агенции – 14 193 души, и служителите в министерствата и МС – 7 033.

Повечето служители в администрацията се явяват на конкурс, за да започнат работа – 3 396 души от 13 196 човека администрация. Почти същият брой служители са преназначени на друга длъжност, но в същото ведомство. В администрацията работят и 4 828 души с трайни увреждания или намалена работоспособност.

През 2018 г. 53 администрации са направили функционален анализ и благодарение на него са подобрили организацията, работния процес и координацията си.

От администрацията на Министерски съвет най-много през годината са работили служителите в Съвета по европейските въпроси – с 31 редовни заседания, 1 извънредно и 1 изнесено заседание; на второ място е администрацията в Националния съвет за интеграция на хора с увреждания – 10 редовни и 4 неприсъствени заседания; на трето място се нареждат служителите на Националния съвет за насърчаване на заетостта с 10 редовни заседания през 2018 г. Националният съвет за тристранно сътрудничество е провело 9 заседания, също толкова заетост е имало и при Междуведомствения съвет по отбранителна индустрия и сигурност на доставките към МС.

Администрациите в Националния съвет по равнопоставеността на жените и мъжете, както и служителите в Националния икономически съвет, Съвета по превенция на престъпността, и Съвета по националния радиочестотен спектър са провели по четири заседания през годината.

Ежегодно всяка държавна структура прави и оценки на работата на служителите си, като условието за това е те да са работили поне 6 пълни месеца в съответното ведомство. Така 9 349 души са получили най-високата оценка „изключително изпълнение“; 36 073 човека са получили оценка „изпълнението надвишава изискванията“; 22 312 служители са били оценени с „изпълнението отговаря на изискванията“; а 62 души са получили „неприемливо изпълнение“ като оценка.

Главните секретари на държавни структури получават по-високи заплати от главните директори, сочи още докладът. Заплатите на двете длъжности имат таван, като тази секретаря може да варира от 1200 до 4000 лв., а тази на директора – от 1300 до 3000 лв. Директорът на дирекция може да получава между 882 и 4320 лв. Най-ниски заплати взимат техническите сътрудници със заплата между 450 и 1200 лв.

Най-високите заплати на чиновници са в Министерския съвет и различните министерства, в които главният секретар получава между 2400 и 4000 лв., а главният директор – между 2000 и 3400 лв. Най-висок е таванът на заплатата на директора на дирекция, който е 4080 лв.

В различните изпълнителни агенции заплащането на главния секретар варира от 1350 до 3500 лв.

През 2018 г. са наложени 2 195 дисциплинарни наказания, от които 10.47% са завършили с уволнения.

Компютрите на администрацията са застаряващи, сочи докладът. Над 46% от техниката е на възраст над 5 години, а едва близо 28% от компютрите са купени в последните три години. Най-често ползваната операционна система е Windows 8, а най-употребяваното приложение – Microsoft Word 2010.

През 2018 г. държавата е платила над 48.6 млн.лв. за телефонни разговори на администрацията.

МВР разполага с най-много собствени сгради, в които да работи – 879; Агенцията за социално подпомагане ползва 473; Агенцията по заетостта – 264; а Агенцията по вписванията – 140. Най-малко – по две сгради ползват съответно изпълнителната агенция по горите, МОСВ, МТ, ММС, и ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация“. 292 са администрациите, които осъществяват дейността си в една страда.

През 2019 г. 2 079 служители ще придобият право на пенсия.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 20.03   1413 г. – Хенри V става крал на Англия. 1792 г. – Законодателното събрание на Франция официално одобрява използването на гилотината за екзекутиране. 1808 г....