Българите плащат все по-често с кредитна карта при пазаруване на каса или в интернет, сочат данни на Райфайзенбанк (България) за миналата година. През 2021 г. клиентите на банката са направили с 25% повече плащания със своята кредитна карта. Стойността на направените покупки пък е с цели 30% повече спрямо 2020 г.
„Да притежаваш и да плащаш с кредитна карта е вълнуващо преживяване. Това е така не само заради емоцията от красивия им дизайн. Плаща се безконтактно – бързо и сигурно на каса. Имаш удобството да пазаруваш в интернет по всяко време. И още по-приятното е, че с всяка покупка трупаш точки, които с един клик през мобилното банкиране обръщаш в пари. Използването на кредитната карта е ежедневие за все повече наши клиенти, затова ние ще продължим да го правим все по-удобно, все по-интересно и все по-персонализирано спрямо навиците им“, казва Мариела Атанасова, Директор „Индивидуално банкиране“ в Райфайзенбанк.
Кредитната карта се използва средно на всеки четири дни за поне едно пазаруване. Всяка трета покупка е в интернет (35%), останалите 65% са във физически магазини.
Най-често клиентите на Райфайзенбанк пазаруват хранителни продукти от супермаркети, дрехи от интернет, плащат сметки в ресторанти. Бензиностанциите и аптеките са другите места, където най-често се плаща с кредитна карта на банката.
Всички заявили кредитна карта RaiCARD Fix до края на месец април ще могат да я получат без такса за издаване и да я използват без лихва за покупки и тегления през първите шест месеца. Картата се предлага с уникален авторски дизайн на младата българска художничка Здравка Будинова – Здраволина. За първи път в България номерът, валидността и името на картодържателя са отпечатани на гърба на картата, което ги прави по-красиви и ги предпазва от изтриване.
За още по-удобни и бързи плащания само с доближаване на телефона до ПОС терминала, кредитната карта може да бъде въведена лесно в дигиталните портфейли RaiPay или Apple Pay, в зависимост от операционната система на смартфона.