Бялото саламурено сирене си остава най-търсеният млечен продукт в магазините

04.08.2022 | 17:55
по статията работи: econ.bg
Интересът на потребителите към традиционните български млечни изделия - сирене, кашкавал, кисело и прясно мляко, запазва лидерската позиция в пазарската кошница на българина. Голям брой клиенти се насочват и към алтернативни продукти
Бялото саламурено сирене си остава най-търсеният млечен продукт в магазините
Снимка: БГНЕС

Интересът на потребителите към традиционните български млечни изделия - сирене, кашкавал, кисело и прясно мляко, запазва лидерската позиция в пазарската кошница на българина. Голям брой клиенти се насочват и към алтернативни продукти като високопротеинови, био, безлактозни и веган млечни артикули, които бележат ръст от 20%, спрямо предходната година. Това показват данните от анализ на тенденциите в потреблението на ключови за българския пазар стокови групи, изработен от Kaufland България.

„В последните години наблюдаваме засилен интерес към специализираните млечни продукти, като това е естествен резултат от стремежа на българина към по-здравословно хранене. Повишение в търсенето има и към веган продуктите по време на пости, като голяма част от клиентите ни използват тези периоди, съчетавайки ги с възможността за пречистване на организма“, коментира Жечка Великова, ръководител „Млечни продукти“ в Kaufland България.  

Бялото саламурено сирене си остава най-предпочитаният продукт в категорията „Млечни“ от българския потребител. Само през 2021 г. са закупени 3 пъти повече количества сирене, в сравнение с кашкавал. Резултатите тук се обясняват, както с традиционната привързаност на българина към сиренето като самостоятелен продукт, така и като съставка в множество кулинарни рецепти. 

Рекорден ръст в търсенето се забелязва при протеиновия продукт „скир“, като само за една година увеличението му е с 86%. Традиционният исландски продукт навлезе неотдавна на българския пазар, но поради приликата му с родното кисело мляко, бързо зае значителен пазарен дял. 

„Сред така наречените „модерни“ продукти се нарежда и италианското сирене бурата. Интересът към него бележи скок с 30%, спрямо миналата година“, допълва Великова. Интерес има и към наложилите се вече и у нас вносни артикули като италианските твърди сирена –Пармиджано Реджано  и Грана Падано, френските козе и сини сирена с плесен и полутвърди сирена от Нидерландия. Търсенето при тях е все още нишово, но са предпочитани продукти, особено около празници или други специални поводи“, коментира още Великова.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 13.12   1294 г. – Папа Целестин V абдикира от папството, което е първият случай на абдикация на папа в историята на католицизма. 1519 г. – Експедицията на Фернандо...