Бялото саламурено сирене си остава най-търсеният млечен продукт в магазините

04.08.2022 | 17:55
по статията работи: econ.bg
Интересът на потребителите към традиционните български млечни изделия - сирене, кашкавал, кисело и прясно мляко, запазва лидерската позиция в пазарската кошница на българина. Голям брой клиенти се насочват и към алтернативни продукти
Бялото саламурено сирене си остава най-търсеният млечен продукт в магазините
Снимка: БГНЕС

Интересът на потребителите към традиционните български млечни изделия - сирене, кашкавал, кисело и прясно мляко, запазва лидерската позиция в пазарската кошница на българина. Голям брой клиенти се насочват и към алтернативни продукти като високопротеинови, био, безлактозни и веган млечни артикули, които бележат ръст от 20%, спрямо предходната година. Това показват данните от анализ на тенденциите в потреблението на ключови за българския пазар стокови групи, изработен от Kaufland България.

„В последните години наблюдаваме засилен интерес към специализираните млечни продукти, като това е естествен резултат от стремежа на българина към по-здравословно хранене. Повишение в търсенето има и към веган продуктите по време на пости, като голяма част от клиентите ни използват тези периоди, съчетавайки ги с възможността за пречистване на организма“, коментира Жечка Великова, ръководител „Млечни продукти“ в Kaufland България.  

Бялото саламурено сирене си остава най-предпочитаният продукт в категорията „Млечни“ от българския потребител. Само през 2021 г. са закупени 3 пъти повече количества сирене, в сравнение с кашкавал. Резултатите тук се обясняват, както с традиционната привързаност на българина към сиренето като самостоятелен продукт, така и като съставка в множество кулинарни рецепти. 

Рекорден ръст в търсенето се забелязва при протеиновия продукт „скир“, като само за една година увеличението му е с 86%. Традиционният исландски продукт навлезе неотдавна на българския пазар, но поради приликата му с родното кисело мляко, бързо зае значителен пазарен дял. 

„Сред така наречените „модерни“ продукти се нарежда и италианското сирене бурата. Интересът към него бележи скок с 30%, спрямо миналата година“, допълва Великова. Интерес има и към наложилите се вече и у нас вносни артикули като италианските твърди сирена –Пармиджано Реджано  и Грана Падано, френските козе и сини сирена с плесен и полутвърди сирена от Нидерландия. Търсенето при тях е все още нишово, но са предпочитани продукти, особено около празници или други специални поводи“, коментира още Великова.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 06.11   1315 г. – Данте Алигиери (на портрета) е осъден на доживотно изгнание от Флоренция, а ако се върне е заплашен от изгаряне на клада. 1521 г. – Фернандо Магелан...