Увеличават се жалбите, свързани със закъснял или загубен багаж по време на полет спрямо миналата година. Това каза директорът на Европейски потребителски център (ЕПЦ) България Соня Спасова в рамките на информационния щанд на летище София, който се състоя вчера. Според Спасова една от причините за това е увеличеният брой пътуващи след края на ограниченията, свързани с КОВИД-19. Другата причина е ограничен и намален персонал по терминалите.
Ако до 21 дни багажът не е намерен и доставен на пътника, тогава се води за загубен.
"До двадесет и първия ден е по-скоро забавен", коментира изпълнителният директор на ЕПЦ България.
Спасова уточни, че след този срок пътникът трябва да поиска компенсация с формуляр на сайта на авиокомпанията. Максималната компенсация за загубен багаж е до 1600 евро. В световен мащаб за 2022 г. 26 млн. куфара, сакове и всякакъв вид багаж е бил загубен, повреден или счупен на летищата по света, посочи Спасова. В България този процент по отношение на жалбите е малък, въпреки че има повишение спрямо изминалата година.