Коя е "златната кокошка" на изборите в САЩ?

21.04.2012 | 17:15
по статията работи: Теодора Пенева
Кампанията на Мит Ромни е два пъти по-скъпа от тази на Барак Обама
Коя е "златната кокошка" на изборите в САЩ?
Снимка: Commons.wikimedia.org

 

Кандидатът за президент на САЩ в тазгодишната надпревара, в чиято кампания са вложени най-много пари, е републиканецът Нютън Гингрич, показват резултатите от проучванията на сайта Opensecrets.org. Данните са от Федералната избирателна комисия на страната. Мит Ромни, който ще е кандидатът на Републиканската партия за държавен глава, харчи за кампанията си близо два пъти повече от действащия президент - демократа Барак Обама.

В разгара на кампанията за 57-мите президентски избори в северноамериканската държава се събират и харчат умопомрачително много пари. Ето защо тази обстановка благоприятства развитието на неправителствените организации от типа PAC. И най-вече, на наскоро появилите се техни модификации – Super PACs, които в момента представляват "златната кокошка" на всички политически надпревари в САЩ.

Комисията за политическа дейност (Political Action Committee PAC) е вид американска организация, която прави кампании в полза или срещу даден политически кандидат, а освен това организира балотажи или законодателни инициативи.

Според федералните закони, за да стане една организация PAC, тя трябва да получи еднократно дарение за повече от 1000 долара.

От юли 2010 г. обаче се оформя ново ниво в американските финансови организации – т. нар. Super PACs. Технически те представляват независими комисии, които се занимават само с изразходването на средства. Разликата между тях и останалите организации е, че те нямат таван при получаването на суми за организирането на кампании за корпорации, профсъюзи, асоциации или физически лица, респективно и при харченето на тези пари за кампаниите.

Въпреки всичко Super PACs са задължени да докладват на Федералната избирателна комисия с месечен или тримесечен отчет за приходите и разходите си, както правят и стандартните PAC дружества. За разлика от традиционните обаче, на Super PACs е забранено да взимат пари директно от политическите си кандидати.

Тази година подготовката за президентските избори в САЩ се превърна в трибуна на инвестиции за милиони долари, а междувременно се организират и множество други политически надпревари от по-малък мащаб.

Към днешна дата (21 април 2012 г.) общо 429 групи, организирани като Super PAC, са отчели общи приходи в размер на 180 661 013 долара, от които са похарчили 91 104 892 долара за отделни кандидатури, 3 927 662 долара за подкрепата на политически партии и 14 322 689 долара – за други техни потребители (корпорации, други физически лица, асоциации и други). Така общо похарчените средства достигат малко над 109 млн. долара.

От сайта са направили три класации, обвързани с работата на този вид организации. Те са за Super PAC, похарчила най-много пари за клиентите си, за най-скъпи политически надпревари през годината, както и за най-голяма сума, събрана за нуждите на отделен кандидат. Те изключват финансирането на политически партии.

Популярната в САЩ организация Restore Our Future води класацията за най-голямо финансиране, като до момента то е в общ размер от 41 952 053 долара. Част от него е подпомогнало президентската кандидатура на Мит Ромни. На второ място е Winning Our Future с 16 671 901 долара, а на трета и четвърта позиция се нареждат организациите Red, White & Blue и Endorse Liberty, съответно с похарчени 7 496 373 и 4 090 755 долара. На последно място в топ 5 е поставена Make Us Great Again, която е дала 3 959 824 долара за политическите кампании на своите потребители.

Естествено, най-скъпото състезание тази година се оказват президентските избори. Мащабните дружества, които го обслужват, са инвестирали 90 527 722 долара. След него се нареждат надпреварите за Сенатите на щатите Индиана, Небраска, Юта и Тексас. Сумите, похарчени за местните им избори, са съответно 2 142 789, 1 383 783, 1 274 486 и 1 204 789 долара – значително по-малко.

Класацията за най-големи суми, събрани за отделни политически кандидатури, включва петимата, борещи се за президентското място. До момента Нютън Гингрич регистрира най-скъпата кампания, що се отнася до услугите на Super PAC организациите. За него са похарчени 31 644 375 долара. На второ място е Рик Санторум с по-скромните 28 503 015 долара, а на трето – считаният за най-опасен опонент на Барак Обама Мит Ромни, в чиято кампания са инвестирани 12 020 054 долара. Самият Обама се нарежда веднага след него със сумата от 6 193 136 долара. В топ 5 е и Рон Пол, за когото са похарчени 4 666 914 долара.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 26.04   1336 г. – Франческо Петрарка изкачва връх Ванту – символичен рожден ден на алпинизма. 1802 г. – Наполеон Бонапарт подписва обща амнистия, която позволява...