И през 2022 г. най-популярната електронна справка, предоставяна от Националния осигурителен институт е тази за документи и изплатени обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване. За първи път клиентите са се възползвали от нея над шест милиона пъти, като увеличението спрямо година по-рано е с над 500 хил. заявки.
Около 3 млн. пък са проверили социалното си осигуряване по единен граждански номер.
НОИ отчита, че през 2022 г. общата използваемост на електронните му услуги е нараснала от 14,2 милиона на близо 15,5 милиона достъпа, което в сравнение с 2021 г. е увеличение с около девет процента.
Забележително е нарастването с близо 80% на заявките за ползване на онлайн услугите за пенсиите - при около 1,3 милиона заявки за е-услуги за пенсиите през 2021 г., през следващите 12 месеца те са се увеличили почти двойно и достигат 2,3 милиона.
Най-голям прогрес от тази група бележат справките за издадени пенсионни разпореждания, където нарастването е със 140% - от 749 хил. на близо 1,8 милиона достъпа. При другата популярна пенсионна услуга - „Преизчисляване на стаж към трета категория труд“, заявките остават стабилни на нивата от предходната година, като отново надминават 520 хил.
Електронните справки, свързани с отпускането и изплащането на обезщетенията за временна неработоспособност, регистрират нарастване в използваемостта с около седем на сто.
НОИ предоставя повече от 70 електронни услуги – справки, е-услуги, административни услуги и др. Част от онлайн справките за осигурените лица са със свободен достъп, а за повечето се изисква наличие на персонален идентификационен код, който се издава безплатно във всяко едно от териториалните поделения в страната или по електронен път.