Нови изисквания за безопасност на колите в ЕС

31.10.2012 | 17:30
по статията работи: Петя Бързилска
Всички гуми за автомобили ще трябва да имат етикет за качество
Нови изисквания за безопасност на колите в ЕС
Снимка: Goodyear

От утре (1 ноември) автомобилите в Европейския съюз ще трябва да отговарят на нови изисквания за безопасност. Мерките, които са задължителни, включват устройства за напомняне за непоставени предпазни колани, изисквания за безопасност на електромобилите, по-лесно закрепване на детските седалки, по-добра защита на пътниците при преместването на багаж вследствие на инцидент и система за отчитане на налягането в гумите.

От Европейската комисия (ЕК) съобщиха, че колите също така трбява да бъдат снабдени с индикатори за смяна на предавката, които да помогнат за спестяване на гориво и намаляване на емисиите въглероден диоксид. Тези мерки се въвеждат според европейския Регламент за обща безопасност от 2009 г.

"В момента работим здраво за подобряване на безопасността за европейските шофьори, пътници и хора по пътищата по принцип“, каза европейският комисар по въпросите на индустрията и предприемачеството Антонио Таяни.

Същевременно всички гуми на леки автомобили и камиони от 1 ноември ще бъдат продавани със специални етикети, за да може клиентът да прецени качеството им. Те ще бъдат със стандартизиран формат за всички производители на гуми, така че характеристиките им ще могат да се преценяват, назависимо от марката, пише сайтът National.co.uk.

Европейският етикет е проектиран на базата на точкова система, която ориентира потребителите към закупуването на гуми, които са с по-висока оценка за безопасност и по-високи показатели за екологичност. Той илюстрира представянето на гумите по три критерия – съпротивление при търкаляне, сцепление на мокра настилка и нива на външен шум.

Стикерите целят да подчертаят ефективността и безопасността на гумите. Според някои експерти обаче етикетът засяга само някои от критериите, които показват представянето на гумите. Назависимата тестова организация TÜV смята, че новият европейски етикет дава само ограничена информация за представянето на гумите.

"Етикетът има огромен потенциал за въздействие във финансов аспект, върху околната среда и върху безопасността на движение по пътищата в цяла Европа. Направените от нас анализи показват, че ако всички автомобили в Европа са оборудвани с гуми „АА“, това ще спести 27 млрд. евро за гориво и ще намали вредните емисии СО2 с 20 млн. тона", каза Жан-Пиер Жосет, директор на иновативния център на Goodyear в Люксембург.

Оборудването на лек автомобил  с гуми с оценка „А“ за сцепление на мокро вместо с гуми с оценка “G” може да означава до 30% по-къс спирачен път на мокра настилка или с други думи спирането става 18 метра по-рано.

Всяка една от страните-членки на ЕС е отговорна за успешното внедряване на етикетите в собствената си страна. Също така е необходимо да се установи ефективна наказателна система, която допълнително ще увеличи доверието в етикета.

Оцени статията:
5.00/2
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 13.11   615 г. – Започва понтификатът на папа Адеодат I. 1002 г. – С благословията на крал Етелред II се извършва масово убийство на датчани, живеещи в Англия. 1775...