Пандемията стимулира в невиждани размери преди това онлайн търговията, която в някои периоди за стоки извън продаваните в магазините за храни, бе единствената възможност за покупка. В допълнение все повече хора от по-малките населени места и от по-високите възрастови групи пазаруват по този начин. Това показва и изследването на "Маркет линкс" представено през седмицата.
Все повече компании, дори такива, които не бяха планирали онлайн продажби - като търговските вериги, например, развиха и продължават да развиват тези свои канали. Някои от тях го правят със свои доставчици, а други - чрез фирми, чиито бизнес са доставките.
В момента продаваме онлайн повече от някои търговци, които са по-отдавна на пазара в този сегмент. В още три града през тази година - Плевен, Варна и Пловдив. Не е популярна услугата, при която поръчваш онлайн и отиваш да си вземеш от обекта, известна като click&collect.
В края на април "Билла България" обяви, че вече продава близо 5 хил. продукта онлайн, а дневните поръчки са 300-400 броя.
Ръст от 170% на броя на поръчките през приложението Моят dm за периода октомври 2023 г. - март 2024 г. отчeте през седмицата най-голямата верига за търговия с дрогерийни стоки в България спрямо същия период година по-рано.
Данните на НСИ, обявени през седмицата, пък показват, че и на месечна, и на годишна база през март оборотът в онлайн търговията спада малко. Тези минимални спадове идват след големи ръстове през предходните години.
Експертите отбелязват, че в България основен фактор при решението за онлайн покупка е цената, следвана от доверието към съответния магазин. Освен това най-голямо влияние върху решението за покупка оказват рекламите в социалните мрежи.
Данните на Българската е-комерс асоциация сочат, че през изтеклата година онлайн продажбите растат с 19% и са за близо 2 млрд. лв. Това е удвояване на обема спрямо годината преди пандемията - 2019.