Обемът на средствата, харчени за реклама в социалните мрежи, ще надминат рекламните приходи на вестниците до 2020 г., сочи прогноза на рекламната агенция Zenith Optimedia, цитирана от Ройтерс.
Бързата експанзия на социалните мрежи при ползването на мобилни устройства, както и по-бързата скорост на интернет връзката и по-развитите технологии водят до голяма промяна в начина, по който много хора намират новини.
Zenith Optimedia, която е собственост на френската Publicis, прогнозира, че глобалните разходи за реклама в социалните мрежи ще съставляват 20% от интернет рекламата през 2019 г., достигайки 50 млрд. долара, което ще е само с 1% по-малко от рекламните приходи на вестниците. Агенцията очаква социалните мрежи да надминат вестниците по този показател до 2020 г.
"Социалните мрежи и онлайн видеото са двигател на продължаващия ръст на глобалните разходи за реклама, въпреки политическите заплахи за икономиката“, коментира Джонатан Барнард, ръководител прогнози в Zenith.
Медийната индустрия беше разтърсена от бързата промяна в рекламните тенденции през последните години, тъй като компаниите насочиха своите рекламни бюджети от традиционни медии като вестниците към уебсайтове, достъпни както през настолни компютри, така и през мобилни устройства.
Фирмите насочват все по-голяма част от своите рекламни разходи към социалните мрежи, където рекламите са се доказали като по-ефективни, отколкото при банер форматите.
Докладът на Zenith прогнозира, че ръстът на глобалните разходи за реклама ще е 4,4% през 2017 г. Той ще е същият като през 2016 г., което е добро представяне, като се имат предвид събития като Олимпийските игри, референдумът във Великобритания и президентските избори в САЩ, които насърчиха рекламните разходи за годината.
Онлайн видео рекламата също нараства бързо и се очаква да достигне 35,4 млрд. долара в света до 2019 г. Сумата ще е доста над тази, похарчена за радио реклама, но ще остане под тази за телевизионна реклама.
Глобалните разходи за реклама останаха стабилни след 2010 г., показва докладът, въпреки че растежът спадна в Близкия изток и Северна Африка. Очакваше се те да продължат да бележат силен ръст в Китай и по-голямата част от Азия.