За периода 1 юни – 25 юли 2022 г. общият брой туристически регистрации в местата за настаняване надхвърля 1,8 млн., съобщава Министерство на туризма.
Вътрешният пазар е водещ с над 990 хил. регистрации на българи в местата за настаняване, следван от пазари Румъния – над 260 хил., Полша – над 98 хил., Германия – над 70 хил., Чехия – над 56 хил., Великобритания – над 50 хил., Израел – над 33 хил., Молдова – над 29 хил.
Общият брой туристически регистрации в местата за настаняване
за периода 1 юни – 25 юли 2022 г.
Вътрешен пазар 990 хил. регистрации на българи в местата за настаняване:
Румъния над 260 хил.
Полша над 98 хил.
Германия над 70 хил.
Чехия над 56 хил.
Великобритания над 50 хил.
Израел над 33 хил.
Молдова над 29 хил.
Общо: над 1,8 млн. регистрации
Очакванията на Министерството на туризма са, че летен сезон 2022 г. ще завърши на равнище малко над 80% от резултатите на летен сезон 2019 г.
Войната в Украйна и бързото нарастване на случаите на COVID-19, както и ситуацията по летищата в Европа с отменените полети оказаха безпрецедентно влияние и продължават да имат негативен ефект върху туристическата индустрия и транспорта в цял свят. Поради комбинираното влияние на тези негативни фактори, не е напълно изключено общият ръст на туризма за летния сезон да е под 10%. Въпреки тези обстоятелства, прогнозата е ръстът от много основни чуждестранни пазари да бъде двуцифрен.
От пазари като Великобритания, Израел, Словакия, Норвегия и други се очаква отчитането на сериозен ръст спрямо летен сезон 2021 г. За този летен сезон се очакват по–добри резултати на планирани полети на морските летища за пазар Полша с 38% ръст, за Чехия – 44% ръст, за Германия – 18% ръст, Израел – 2 пъти ръст и Великобритания – близо 4 пъти ръст на планираните полети (по данни от 27 юли).
Броят на планираните полети остава динамичен, поради влиянието на различни фактори.
Данните сочат, че летен сезон 2021 г. беше много силен за вътрешния пазар. През лято 2022 г. възможностите за пътувания на българи в чужбина се увеличават, но все пак много избират почивка в нашата страна и вътрешният пазар се запазва като водещ.