Свети Валентин е един от тези празници с двойно лице у нас – едното е посветено на любовта по западен модел, другото – на алкохола, и в частност – виното, по нашенски обичай. Редно е да отбележим, че двете доста лесно се сливат в едно цяло и много често хич не си противоречат.
Понеже обаче нямаме някакви интересни статистики за това как точно протича 14-ти февруари у нас, предлагаме някои интересни наблюдения на „Си Ен Ен“ относно американците и това как те прекарват тази дата.
Така например се оказва, че американските граждани отделят средно по 130,97 щатски долара за празника.
224 милиона на брой пък са розите, които се отглеждат специално за Свети Валентин.
На тях съответстват 51% от празнуващите, които обезателно закупуват поне по една роза. 64% от мъжете пък купуват цветя като цяло.
Общата сума, свързана с подаръци и жестове около празника, възлиза на 18,6 милиарда долара. От тях 1,6 милиарда са за шоколадови изделия, 1,9 милиарда долара – за цветя, и цели 4,4 милиарда долара за злато, сребро, или пък дори диаманти.
Навързан с ерата на технологиите и не чак толкова учудващ е фактът, че 40,7% от хората ще купят подаръците за Свети Валентин чрез смартфоните си. 29% пък ще напишат поне един романтичен SMS.
Сексът също се оказва един от най-важните компоненти на празника, като 85% от празнуващите го смятат за неизменна част от него. Шест милиона граждани пък очакват точно тогава да получат предложение за брак.
Що се касае до картичките, които са открай време типичен жест – близо 145 милиона валентинки се закупуват за романтичния ден. Специално за случая пък емблематичните картички на Hallmark се предлагат не в сто или двеста, ами в цели 1400 най-различни разновидности!
Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!