Сигнали за успех
Има няколко сигнала, които ясно показват, че сте успял да убедите клиента си да работи с вас. Един от тях е когато се промени темпът му на говорене - става или забързан, или
забавен. Стратегически подход е да се опитате в такава ситуация да наподобите поведението на клиента си като копирате езика на тялото му - темпото на говора му, ръцете и
положението на тялото.
Повечето въпроси също са индикация, че клиентът е заинтересуван от предложението ви. Друг сигнал е, ако започне да оглежда продукта, който продавате или когато започне да премисля.
Когато станете свидетел на подобно поведение най-важното нещо, което като един добър търговец можете да направите е... да млъкнете. В противен случай може да провалите всичко. Оставете клиента си
да помисли на спокойствие. Важно е да пестите думите си и след като сключите договора.
Ако клиентът ви поиска време, за да помисли, е важно да му зададете въпрос - кое го тревожи, защо му трябва допълнително време, за да вземе решение... Все пак не е изключено да обсъди предложението
ви с бизнеспартньора си или с борда на директорите на неговата компания. Ако не е така обаче, се опитайте да намерите причината за неговото колебание и заедно да потърсите решение.
Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!